SZKOŁA I NAUCZYCIEL W OBLICZU ZMIAN SPOŁECZNYCH I EDUKACYJNYCH
ŁUKASIK J.M. NOWOSAD I. SZYMAŃSKI M.J. RED. wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 65.00 Twoja cena 61,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szkoła i nauczyciel w obliczu
zmian społecznych i edukacyjnych
Przeobrażenia,
jakie dokonują się w każdym obszarze życia człowieka, wymagają
zmodyfikowanego podejścia: kształcenia i wychowania, młodych ludzi,
które pozwoli funkcjonować w świecie zgodnie z wymaganiami
czasów w duchu uniwersalnych wartości. Uwzględniając
powyższe uznano za niezwykle ważnie skoncentrowanie uwagi na szkole i
nauczycielach, których udział w kreowaniu nowej jakości
edukacji jest nieoceniony. Oni są bowiem odpowiedzialni za stworzenie
nowej kultury uczenia się. Bezsprzecznie tempo doświadczanych zmian i
„kurczący się” świat wymuszają inne niż dotychczas
podejście do miejsca i roli szkoły (organizacji, metod pracy, sposobu
funkcjonowania i in.) oraz nauczycieli, wyostrzając znaczenia wiedzy
połączonej z refleksyjnością i krytycznym myśleniem.
Świadomość
pojawiających się problemów skłania badaczy,
teoretyków i praktyków działań edukacyjnych do
poszukiwania rozwiązań najbardziej skutecznych i efektywnych dla
przyszłości edukacji, a przede wszystkim rozwoju jej
uczestników. Dlatego też nikogo nie powinna dziwić
próba zmierzenia się z tym wyzwaniem w skali możliwej do
osiągnięcia przez różne podmioty. Wyzwanie to podjęli
również autorzy opracowania: Szkoła i nauczyciel w obliczu
zmian społecznych i edukacyjnych. Badania oraz naukowy dyskurs
prezentowany przez nich unaoczniono w dwóch odsłonach,
uwzględniających aspekty przeszłości, teraźniejszości oraz wyzwań
przyszłości: szkoły i nauczyciela.
Podjęty dyskurs naukowy włączyli się przedstawiciele polskiej
pedagogiki. Zaprezentowali różne konteksty i uwarunkowania
funkcjonowania szkoły i nauczyciela w perspektywie specyfiki nowych i
zmieniających się wyzwań. W prezentowanej publikacji uwzględniono
przemiany dotyczące różnych poziomów edukacji
oraz jej podmiotów starając się by obraz był możliwie pełny.
Wstęp
Mirosław J. Szymański
Gwałtowna
zmiana społeczna a zmiana edukacyjna
SZKOŁA
Bogusław Śliwerski
Mikrokultury
edukacyjnego oporu w szkołach III RP
Zbyszko Melosik
Fundamentalne
wartości uniwersytetu: idea i praktyka społeczna
Agnieszka Cybal-Michalska
Szkoła
jako przestrzeń rozwoju proaktywności jednostki w świecie permanentnej
zmiany
Agnieszka Gromkowska-Melosik
Elitarne
szkolnictwo średnie w Anglii w kontekście formalnych osiągnięć
edukacyjnych uczniów
Stefan M. Kwiatkowski
Warunki
rozwoju szkolnictwa zawodowego
Mirosław Sobecki
Tożsamość
społeczno-kulturowa studentów białostockich uczelni a
ukończona przez nich szkoła średnia
Mirosława Nowak-Dziemianowicz
Style
zarządzania w sytuacji krytycznej oraz ich konsekwencje w perspektywie
edukacyjnych badań zaangażowanych
Inetta Nowosad
Modele
efektywnej edukacji
NAUCZYCIEL
Zbigniew Kwieciński
Nauczyciel
na gruzach starego świata
Jolanta Szempruch
Pytania
(d)o nauczyciela w czasach zmian społecznych
Jerzy Nikitorowicz
Świadomość
pograniczy i kompetencje międzykulturowe w pracy nauczyciela.
Propozycje metodologiczne i metodyczne
Krzysztof Rubacha
Poczucie
skuteczności wychowawczej kandydatów na nauczycieli
Roman Leppert
Nauczyciel
jako adaptacyjny technik, refleksyjny praktyk, transformatywny
intelektualista (próba zarysowania pola
problemowego)
Ryszard Bera
Możliwości
rozwoju zawodowego w percepcji nauczycieli szkół
podstawowych a ich samoocena
Joanna M. Łukasik
Prestiż
zawodu nauczyciela w perspektywie kształcenia
266
stron, B5, oprawa miękkaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:
- EDUKACYJNE PROBLEMY WSPÓŁCZESNOŚCI SZYMAŃSKI M.
- EDUKACJA JAKOŚC CZY RÓWNOŚĆ? NOWOSAD I. ŁUKASIK J. SZYMAŃSKI M.J. RED.
- TESTY EDUKACYJNE STUDIUM DYNAMIKI SELEKCJI I SOCJALIZACJI GROMKOWSKA-MELOSIK A.
- EDUKACJA I SPOŁECZEŃSTWO DYNAMIKA SOCJOPEDAGOGICZNYCH KONSTRUKCJI GROMKOWSKA-MELOSIK A. GRZESIAK E. DROZDOWICZ J. GIERCZYK M. RED.
- KAPITAŁ SPOŁECZNY I EDUKACJA MIKIEWICZ P.
- KRÓTKIE WYKŁADY Z SOCJOLOGII EDUKACJI SZYMAŃSKI M.RED.
- EDUKACJA W ZMIENIAJĄCYM SIĘ SPOŁECZEŃSTWIE SZYMAŃSKI M.J.
- EDUKACJA I NIERÓWNOŚĆ TRAJEKTORIE SUKCESU I MARGINALIZACJI GROMKOWSKA-MELOSIK A. SZYMAŃSKI M.J RED.
- TOŻSAMOŚĆ I EDUKACJA SPOŁECZNE KONSTRUKCJE I REPREZENTACJE CYBAL-MICHALSKA A. MELOSIK Z. GMEREK T. SEGIET W. RED.
- PROBLEMY NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNEJ W TEORII I PRAKTYCE EDUKACYJNEJ GROMKOWSKA-MELOSIK A. GMEREK T.
- SOCJOLOGIA EDUKACJI TEORIE KONCEPCJE POJĘCIA MIKIEWICZ P.
- SOCJOLOGIA EDUKACJI ZARYS PROBLEMATYKI PODRĘCZNIK AKADEMICKI SZYMAŃSKI J.M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|