| 
  
 AFEKTYWNY WYMIAR DOBROSTANU ZWIĄZANEGO Z PRACĄ I JEGO SPECYFIKA W GRUPIE MENEDŻERÓW
 JAWOREK M.  wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2021, wydanie Icena netto: 43.00  Twoja cena  40,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Afektywny wymiar dobrostanu
związanego z pracą
i
jego specyfika w grupie menedżerów
 Czym
jest dobrostan pracownika i jakie jest jego znaczenie w
ogólnym szczęściu jednostki? Jaką rolę w życiu zawodowym
odgrywają emocje i jakie funkcje pełnią w zarządzaniu organizacją? Jak
różnią się menedżerowie pod względem doświadczanych emocji i
dobrostanu od osób niepełniących funkcji kierowniczych?
Jakie typy dobrostanu pracownika można wyróżnić i jakim
profilem emocjonalnym się cechują? To tylko wybrane pytania, na
które Autorka próbowała odpowiedzieć, dokonując
gruntownej analizy literatury przedmiotu i przeprowadzając szeroko
zakrojone badania. Niniejsza pozycja wzbogaca dynamicznie rozwijający
się nurt badań nad dobrostanem pracownika i jego emocjami, uzupełniając
lukę na rynku wydawniczym dotyczącą zagadnień związanych z doznaniami
afektywnymi pracownika. 
 
Magdalena
Jaworek pragnie przybliżyć w niniejszej pracy problematykę związaną z
afektywną stroną dobrostanu pracownika, ze szczególnym
uwzględnieniem dobrostanu menedżerów. Autorka powołuje się
na obszerną i kompletną literaturę oraz przedstawia wyniki badań
prowadzonych na imponującej próbie ponad 3000
pracowników. Książka stanowi bardzo owocną formę syntezy
problematyki oraz dyskusji z innymi publikacjami, porusza tematykę
rzadko podejmowaną przez psychologów pracy i
teoretyków zarządzania, a także zawiera autorski wkład w
rozumienie emocji związanych z pracą. 
 
Z
recenzji prof. dr hab. Barbary Kożusznik 
 Magdalena Jaworek
– doktor nauk o zarządzaniu, magister psychologii. Adiunkt w
Zakładzie Zachowań Organizacyjnych Instytutu Ekonomii,
Finansów i Zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Zainteresowania naukowe ukierunkowała na obszary związane z psychologią
pracy i organizacji, skupiając uwagę na wypaleniu zawodowym,
pracoholizmie, zaangażowaniu w pracę oraz emocjach związanych z pracą.
Autorka i współautorka artykułów w recenzowanych
czasopismach o międzynarodowym zasięgu. Przeprowadza również
badania i sporządza analizy na potrzeby przedstawicieli świata biznesu. 
 Wprowadzenie 
 
Część I Afektywny wymiar
dobrostanu pracownika - teoria 
 
1.
Dobrostan jednostki - dobrostan pracownika 
1.1. Praca i jej rola w kształtowaniu dobrostanu człowieka - ujęcie
historyczne 
1.2. Czym jest dobrostan jednostki 
1.3. ...a czym dobrostan pracownika? 
1.4. Dobrostan pracownika - dylematy metodologiczne 
 
2. Stany
afektywne jako kluczowy element dobrostanu pracownika 
2.1. Stany afektywne - pojęcia i definicje 
2.2. Rola i funkcje emocji wżyciu człowieka 
2.3. Podejścia do badania stanów afektywnych 
2.4. Emocje związane z pracą - teorie, koncepcje, modele 
2.5. Źródła, konsekwencje i rola wybranych emocji w
środowisku pracy 
2.5.1. Emocje lękowe 
2.5.2. Emocje złości i gniewu 
2.5.3. Emocje smutku i przygnębienia 
2.5.4. Emocje szczęścia 
 
3. Wypalenie
zawodowe, zaangażowanie w pracę i pracoholizm jako typy dobrostanu
pracownika 
3.1. Afektywny wymiar dobrostanu pracownika - ujęcie teoretyczne 
3.2. Wybrane typy dobrostanu pracownika i ich związek z emocjami 
3.2.1. Wypalenie zawodowe jako choroba cywilizacyjna 
3.2.2. Czy zaangażowany pracownik to szczęśliwy pracownik? 
3.2.3. Pracoholizm - uzależnienie czy pasja - a może dwa w jednym? 
 
4. Menedżer
i dobrostan związany z pracą 
4.1. Ewolucja zawodu menedżera 
4.2. Kim jest menedżer? 
4.3. Menedżerowie i ich podwładni - różnice psychologiczne 
4.4. Zarządzanie dobrostanem pracownika i jego emocjami 
 
Część II Afektywny wymiar
dobrostanu pracownika i jego specyfika w grupie menedżerów -
badania własne 
 
5. Metodologia
badań 
5.1. Procedura badawcza i opis narzędzi 
5.2. Charakterystyka próby 
5.3. Analizy statystyczne 
 
6. Charakterystyka
wybranych typów dobrostanu pracownika pod kątem
czynników zawodowych i demograficznych 
6.1. Zaangażowani menedżerowie i niezaangażowani telemarketerzy 
6.2. Wyczerpany lekarz, cyniczny informatyk i skuteczny menedżer? 
6.3. Pracoholizm - menedżerowie ponownie "na prowadzeniu"! 
6.4. Wnioski i podsumowanie 
 
7. Pracuś,
Luzak, Wypalony, Entuzjasta czy Średniak? - analiza profili
pracowników pod kątem wybranych typów dobrostanu 
7.1. Wprowadzenie - przegląd badań 
7.2. Procedura wyodrębnienia poszczególnych grup
pracowników 
7.3. Charakterystyka profili wyodrębnionych grup pracowników 
7.4. Profile pracowników - podsumowanie 
7.5. Omówienie wyników 
 
8. Specyfika
dobrostanu menedżera 
8.1. Cel badań i hipotezy badawcze 
8.2. Procedura badawcza 
8.3. Opis prób 
8.4. Wyniki - dobrostan menedżerów i przedstawicieli innych
zawodów 
8.4.1. Analiza porównawcza profili dobrostanów 
8.4.2. Analiza związków między badanymi typami dobrostanu
oraz odczuciami związanymi z pracą 
8.5. Omówienie wyników 
 
Podsumowanie 
 
Załącznik 1 
Załącznik 2 
Bibliografia 
Spis tabel 
Spis rysunków 
 220
stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękkaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - PEŁNIA ŻYCIA NOWE SPOJRZENIE NA KWESTIĘ SZCZĘŚCIA I DOBREGO ŻYCIA SELIGMAN M.
 
  - PSYCHOLOGIA POZYTYWNA TRZEBIŃSKA E.
 
  - PSYCHOLOGIA POZYTYWNA NAUKA O SZCZĘŚCIU I LUDZKICH SIŁACH CARR A.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |