ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MENTORING TEORIA PRAKTYKA STUDIA PRZYPADKÓW


SIDOR-RZĄDKOWSKA M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 64.90 Twoja cena  61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mentoring

Teoria, praktyka, studia przypadków


Znana od wieków, niezastąpiona relacja mistrz-uczeń coraz częściej wykorzystywana jest we współczesnych organizacjach, przybierając postać ustrukturyzowanych programów mentoringowych.

Profesjonalne podejście do mentoringu omawia szeroko w pierwszej części książki Małgorzata Sidor-Rządkowska, ceniona ekspertka i autorka wielu publikacji z dziedziny zarządzania kapitałem ludzkim, podejmując takie tematy jak:

- współczesne definicje, rodzaje i formy mentoringu,

- różnice między mentoringiem a coachingiem, etyka mentoringu,

- zadania i kompetencje mentora oraz najważniejsze aspekty jego pracy,

- wdrażanie programu mentoringu w organizacji - etapy, dobór par mentor-podopieczny, zadania działu HR, rola przełożonego, "kwartet mentoringu",

- korzyści z programów mentoringowych dla podopiecznych, mentorów i organizacji.

Wszystkie te zagadnienia są następnie rozwinięte w ciekawych i inspirujących studiach przypadków, których autorami są specjaliści biorący udział w przygotowaniu, wdrażaniu i przeprowadzaniu efektywnych programów mentoringu, mentoringu akademickiego i tutoringu - w firmach biznesowych, instytucjach administracji publicznej, na wyższych uczelniach, a także programów mentoringu społecznego. Szczegółowe charakterystyki tych procesów i związanych z nimi doświadczeń dostarczą wartościowej wiedzy zarówno pracownikom organizacji wdrażających programy mentoringowe, jak i wszystkim zainteresowanym tą formą wspierania jednostek i zespołów.


O autorach | str. 11

Część I. Pojęcie i istota mentoringu | str. 15

Małgorzata Sidor-Rządkowska

Przegląd współczesnych definicji mentoringu | str. 17

Rodzaje i formy mentoringu | str. 19

Mentoring a coaching | str. 22

Zadania i kompetencje mentora | str. 24

Wybrane aspekty pracy mentora | str. 29

Zawieranie kontraktu | str. 29

Udzielanie rad | str. 30

Wykorzystanie modelu GROW | str. 31

Etyka mentoringu. Siedem zasad mentora | str. 33

Wdrażanie programu mentoringu w organizacji | str. 34

Korzyści dla organizacji | str. 35

Korzyści dla podopiecznych | str. 37

Korzyści dla mentorów | str. 38

Obszary szczególnego zastosowania programów mentoringowych w organizacji | str. 39

Zagadnienia, które trzeba rozważyć przed wdrożeniem programu | str. 41

Etapy wdrożenia programu | str. 43

Dobór par mentor-podopieczny | str. 44

Zadania działu HR | str. 47

Rola bezpośredniego przełożonego. Kwartet mentoringu | str. 48

Rozmowa z Joanną Malinowską-Parzydło, założycielką i prezeską Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu | str. 51

Część II. Programy mentoringowe - studia przypadków | str. 57

Mentoring w firmie Nestlé | str. 59

Beata Burlińska-Marczuk

Podstawowe założenia i cele programu | str. 59

Komunikacja projektu | str. 61

Szkolenie i wsparcie uczestników programu | str. 62

Dobór kandydatów na podopiecznych | str. 63

Dobór kandydatów na mentorów | str. 64

"Kojarzenie par | str. 65

Pierwsze spotkanie | str. 68

Działania po zakończeniu programu | str. 69

Czynniki sukcesu | str. 70

Pojawiające się trudności i sposoby ich przezwyciężania | str. 70

Mentoring w firmie DHL Express | str. 73

Maja Chabińska-Rossakowska

Początki mentoringu w DHL Express | str. 73

Mentoring patronacki versus mentoring rozwojowy | str. 74

Profil mentora | str. 75

Kontrakt - oczekiwania i zobowiązania mentorów i uczestników | str. 76

Odpowiedzialność za zmianę | str. 77

Indywidualny plan rozwoju - podstawowe narzędzie w procesie mentoringu | str. 77

Skuteczność programu | str. 78

Mentoring w organizacji dziś | str. 81

Podsumowanie | str. 81

Mentoring w banku Citi Handlowy | str. 83

Grzegorz Skibiński

Dobre standardy mentoringu powstają latami | str. 83

Wsparcie procesu wdrożenia nowego pracownika | str. 83

Usystematyzowany proces mentoringowy | str. 85

Intermentoring pokoleniowy w organizacji | str. 91

Bożena Boruta-Gojny, Katarzyna Popiołek

Znaczenie międzypokoleniowego transferu wiedzy | str. 91

Idea i źródła powstania intermentoringu | str. 92

Droga od pomysłu do realizacji intermentoringu | str. 93

Portret pokoleń w świetle przeprowadzonych badań | str. 97

Przebieg intermentoringu pokoleniowego | str. 98

Przygotowanie organizacji do intermentoringu | str. 101

Podsumowanie efektów wdrożenia intermentoringu międzypokoleniowego | str. 103

Mentoring jako element systemu zarządzania wiedzą w administracji publicznej | str. 107

Kamil Mroczka

Mentoring a zarządzanie wiedzą | str. 107

Mentoring w ramach służby przygotowawczej w służbie cywilnej | str. 110

Mentoring w jednostkach administracji samorządowej - projekt "Samokształcenie w Urzędzie m. st. Warszawy" | str. 114

Podsumowanie | str. 118

Program mentoringowy w Krajowej Szkole Administracji Publicznej | str. 121

Anna Jaroń

Rola Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w kształceniu przyszłych urzędników państwowych | str. 121

Mentoring w procesie kształcenia zawodowego urzędników służby cywilnej | str. 122

Program "Mentor" w Krajowej Szkole Administracji Publicznej | str. 125

Program mentoringowy Vital Voices Poland | str. 135

Agnieszka Bilińska

Działalność Vital Voices Poland | str. 135

Dlaczego mentoring? Definicja i sposoby rozumienia mentoringu | str. 136

Mentoring a przywództwo | str. 138

Kluczowe czynniki sukcesu programów mentoringowych | str. 140

Przyczyny nieefektywnych relacji mentoringowych | str. 141

Rodzaje mentoringu stosowane w Vital Voices Poland | str. 141

Mentorki Vital Voices Poland | str. 142

Podopieczne w programie Vital Voices Poland | str. 144

Global Mentoring Walk | str. 145

Dobór par mentoringowych | str. 145

Pozytywne skutki mentoringu | str. 146

"Jestem szefową". Mentoring w ramach programu dla dziewcząt z potencjałem przywódczym | str. 149

Małgorzata Perkowska

"Jestem szefową" - konkurs dla młodych liderek | str. 149

Program mentoringowy dla finalistek konkursu "Jestem szefową"

przygotowany przez Vital Voices - szanse i wyzwania | str. 152

Quo vadis szefowo? | str. 159

Mentoring akademicki - doświadczenia Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie | str. 161

Martyna Wronka

Inspiracje programu | str. 161

Przygotowanie mentorów | str. 162

Wchodzenie w nową rolę | str. 163

Narzędzia i dokumenty programu | str. 164

Wybór mentora | str. 167

Forma spotkań mentoringowych | str. 167

Przebieg spotkań mentoringowych | str. 168

Uwagi końcowe | str. 170

Mentoring i tutoring - doświadczenia Collegium Wratislaviense | str. 173

Piotr Czekierda, Bartosz Fingas

Podstawy działalności Collegium Wratislaviense | str. 173

Mentoring a tutoring - podobieństwa i różnice | str. 174

Programy realizowane przez Collegium Wratislaviense | str. 178

Podsumowanie | str. 184

Program Starszy Brat Starsza Siostra jako przykład mentoringu społecznego | str. 185

Agata Butarewicz

Podstawowe założenia programu | str. 185

Realizacja programu Starszy Brat Starsza Siostra w Białymstoku | str. 190

Program z perspektywy mentora i koordynatora | str. 192

Uwagi końcowe | str. 195

Bibliografia | str. 197


204 strony, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- KAŻDY POTRZEBUJE MENTORA JAK KIEROWAĆ TALENTAMI
CLUTTERBUCK D.

- MENTORING W DZIAŁANIU. PRZEWODNIK PRAKTYCZNY
MEGGINSON D.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022