ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.00 42,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PARADOKS WYBORU DLACZEGO WIĘCEJ OZNACZA MNIEJ?


SCHWARZ B.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Paradoks wyboru.

Dlaczego więcej oznacza mniej?


Kiedy ludzie nie mają wyboru, życie jest wręcz nie do zniesienia. Ponieważ ilość dostępnych wyborów wzrasta – tak, jak w naszej kulturze konsumpcjonizmu – autonomia, kontrola oraz wyzwolenie wniesione przez tę różnorodność są potężne i pozytywne. Ale, ponieważ ilość wyborów ciągle rośnie, zaczynają pojawiać się negatywne aspekty posiadania wielości wyborów. Kiedy ilość możliwości dalej wzrasta, te negatywy eskalują, aż w końcu jesteśmy nim przeciążeni. W tym miejscu, wybór wcale już nie uwalnia, ale osłabia. Można nawet rzec, że tyranizuje.

(Fragment książki)

Każdy z nas, każdego dnia konfrontuje się z trudną do oszacowania liczbą mniej lub bardziej istotnych dylematów. Stojąc na rozdrożu, analizujemy alternatywy i wcześniej czy później decydujemy się na wybór jednej opcji, odrzucając pozostałe. Czy jest to wybór najlepszy z możliwych? Czy wzięliśmy pod uwagę dostateczną liczbę alternatyw? Czy czegoś nie przeoczyliśmy? Te i inne pytania drążą umysł przeciętnego decydenta nie tylko przed dokonaniem wyboru, ale także po podjętej decyzji. Nierzadko towarzyszy temu obniżenie nastroju, uczucie rozczarowania i żalu. Czasem wewnętrzne głosy wyrażające wątpliwości nie milkną nawet po wielu latach. Dlaczego tak jest i jak możemy sobie z tym poradzić? Właśnie na tych kwestiach skupił się w Barry Schwartz w swojej książce „Paradoks wyboru”. Autor w przystępny sposób wprowadza Czytelnika w meandry psychologicznych mechanizmów podejmowania decyzji, dowodząc, że głównym źródłem trosk i napięć jest nadmiar możliwości wyboru. Z żelazną konsekwencją wykazuje, że aby zwiększyć osobistą satysfakcję związaną z procesem decyzyjnym, należy ograniczać zbiór rozważanych opcji. Książka jest godna polecenia zarówno osobom pasjonującym się psychologią, jak i specjalistom z dziedzin pokrewnych, a więc ekonomistom, socjologom czy badaczom rynku.

(Z recenzji dr Pawła Fortuny)


Barry Schwartz, ur. 1946 profesor psychologii ze Swarthmore College w Filadelfii. Autor wielu artykułów i książek, m.in.: The Battle for Human Nature: Science, Morality and Modern Life oraz The Costs of Living: How Market Freedom Erodes the Best Things in Life.


Podziękowania

Prolog. Paradoks wyboru: mapa drogowa

CZĘŚĆ I. KIEDY DOKONUJEMY WYBORU

Rozdział 1. Idziemy na zakupy
Rozdział 2. Nowe wybory

CZĘŚĆ II. JAK DOKONUJEMY WYBORU

Rozdział 3. Podejmowanie decyzji i dokonywanie wyboru
Rozdział 4. Kiedy tylko najlepsze ma rację bytu

CZĘŚĆ III. DLACZEGO CIERPIMY

Rozdział 5. Wybór i szczęście
Rozdział 6. Utracone możliwości
Rozdział 7. "Gdyby tylko...": problem żalu
Rozdział 8. Dlaczego decyzje rozczarowują: problem adaptacji
Rozdział 9. Dlaczego przy porównaniu wszystko traci
Rozdział 10. Czyja to wina? Wybór, rozczarowanie i depresja

CZĘŚĆ IV. CO MOŻEMY ZROBIĆ

Rozdział 11. Co zrobić z wyborem

PS. DODATKI
O Autorze
Pytania i odpowiedzi
Dalsza lektura
O książce


290 stron, Format: 14.3x20.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NATURA EMOCJI PODSTWOWE ZAGADNIENIA
EKMAN P. DAVIDSON R.J.

- PSYCHOLOGIA POZYTYWNA
TRZEBIŃSKA E.

- DEPRESJA I CIAŁO
LOWEN A.

- POMIĘDZY OTWARTOŚCIĄ I ZAMKNIĘCIEM
STRUMSKA-CYLWIK L.

- KOMUNIKACJA MIĘDZY LUDŹMI
MORREALE S.P. SPITZBERG B.H J. BARGE K.

- EMOCJE UJAWNIONE
EKMAN P.

- RADOŚĆ NAUCZ SIĘ WYZWALAĆ ENERGIĘ STŁUMIONYCH UCZUĆ
LOWEN A.

- PRZYJEMNOŚĆ KREATYWNE PODEJŚCIE DO ŻYCIA
LOWEN A.

- WYRAŻAĆ SIĘ ZROZUMIALE
SHUTZ VON THUN F.

- RELACJE INTERPERSONALNE PROCES POROZUMIEWANIA SIĘ
ADLER R.B. ROSENFELD L.B. PROCTOR R.F.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022