ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NO LOGO


KLEIN NAOMI

wydawnictwo: MUZA , rok wydania 2014, wydanie II

cena netto: 55.20 Twoja cena  52,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

No logo


No Logo to książka kultowa, nazywana "biblią alterglobalistów" i współczesnym Kapitałem.

Jej autorka z bezkompromisowością niezależnej dziennikarki i przenikliwością wytrawnego krytyka kultury obnaża ekspansjonistyczne zapędy międzynarodowych korporacji, analizuje ich destrukcyjny wpływ na nasz społeczny, ekonomiczny oraz kulturowy krajobraz, przekonuje, że działalność światowych koncernów stanowi poważne zagrożenie dla demokracji i funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego oraz... wzywa do oporu.

Podstawowe przestanie Klein brzmi: chociaż nie poddane niczyjej kontroli międzynarodowe korporacje, wobec bezsilności rządów poszczególnych państw, w coraz większym stopniu sprawują bezpośrednią kontrolę nad naszą "globalną wioską", ich władza nie jest nieograniczona. Z dnia na dzień rośnie ilość niezależnych środowisk, które zniecierpliwione arogancją koncernów aktywnie sprzeciwiają się ich polityce i odnoszą na tym polu znaczące sukcesy (np. w 1999 r. wielotysięczne protesty alterglobalistów zablokowały podpisanie Wielostronnego Układu o Inwestycjach, który umocniłby wszechwładzę korporacji).

Esencją książki jest analiza wszelkich form obywatelskiego sprzeciwu - od twórczych ataków na reklamy, poprzez bojkoty określonych towarów i pozwy sądowe, po wywieranie wpływu na władze lokalne. Autorka nie tylko się im wnikliwie i krytycznie przygląda, ale też zachęca do aktywnego włączenia się w te działania.


Naomi Klein (ur. w 1970 roku w Montrealu) jest nagradzaną dziennikarką i autorką bestsellerów. Publikuje artykuły w prasie, m. in. w Nation, New Statesman, Newsweek International, The New York Times, Village Voice, Ms., The Baffler i Saturday Night. Ma własną kolumnę w Globe & Mai, jednej z głównych gazet Kanady. Jest cenioną publicystką i częstym komentatorem w mediach, prowadziła gościnne wykłady w Harvardzie, Yale i New York University. Mieszka w Toronto. Jej No Logo znalazło się w roku 2000 na liście nominowanych do Guardian First Book Award.


Podziękowania 
Pajęcza sieć znaków firmowych 

NOSPACE
Nowy ometkowany świat 
Marka rośnie w siłę 
Wszystko się zmienia 
Metkowanie nauki i edukacji 
Funkujący patriarchat 

NO CHOICE
Bombardowanie markami 
Fuzje i synergia 
Korporacyjna cenzura 

NOJOBS
Opuszczona fabryka 
Groźby i aasownicy 
Hodując nielojalność 

NO LOGO
Prowokacje kulturowe 
Wyzwalanie ulic (reclaim the streets) 
Nowa fala antykorporacyjnego aktywizmu 
Markowy bumerang 
Opowieść1 o trzech logo 
Lokalna polityka zagraniczna 
Poza markę 
Konsumpcjonizm kontra społeczeństwo obywatelskie 
Dwa lata na ulicach: wychodzenie poza symbole 

Przypisy 
Aneks
Bibliografia 
Ilustracje 


528 stron, Format: 16.0x24.5cm. oprawa twarda

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- SPRAWIEDLIWOŚĆ MAREK.JAK BRANDING MIEJSC I PRODUKTÓW MOŻE UCZYNIĆ KRAJ
ANHOLT S.

- WALLY OLINS PODRĘCZNIK BRANDINGU
OLINS W.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022