Jakość i efektywność
Książka poświęcona dwóm głównym problemom współczesnych przedsiębiorstw.
Jakość to podstawa konkurencyjności i szansa na sukces, efektywność zaś to
produktywność i skuteczność. Czynniki te można wykorzystywać jako znakomite
narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Autorka prezentuje problemy od strony teoretycznej i w świetle doświadczeń
praktycznych.
Aktualność problematyki, ważnej w kierowaniu firmą, powoduje, że publikacja
przydatna będzie dla osób chcących poprawić kondycję i wizerunek swych firm,
organizacji czy przedsiębiorstwa.
WPROWADZENIE
Rozdział I. JAKOŚĆ I JEJ ISTOTA
1.1. Współczesne rozumienie jakości - przegląd definicji jakości
1.2. Jakość w rozumieniu klasyków jakości
Rozdział II. SYSTEM ZAPEWNIENIA JAKOŚCI
2.1. Wybrane określenia systemu
2.2. System zapewnienia jakości a proces doskonalenia
2.3. Kaizen jako strategia doskonalenia
2.4. Rola informacji w procesie doskonalenia jakości
2.5. Sposoby opracowania systemów zapewnienia jakości
2.6. Ranga zaufania w systemie jakości
Rozdział III. ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
3.1. Istota zarządzania jakością
3.2. System zapewnienia jakości jako narzędzie zarządzania jakością
Rozdział IV. KLIENT I JEGO WPŁYW NA JAKOŚĆ
4.1. Czynniki kształtujące zadowolenie klienta
4.2. Udział klienta w kształtowaniu jakości
Rozdział V. TQM - KOMPLEKSOWE ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
5.1. Istota kompleksowego zarządzania jakością
5.2. Uwarunkowania zarządzania przez jakość
5.3. Wybrane koncepcje TQM - jakość totalna jako podstawa TQM
5.4. TQM jako określona kultura organizacyjna
5.5. Doświadczenia przedsiębiorstw z wdrażania zasad filozofii TQM
5.6. Motywacja w TQM
5.7. Postawa pracowników w procesie motywacji
5.8. Rola szkoleń w procesie motywacji pracowników
Rozdział VI. ZARZĄDZANIE PROCESAMI W STRATEGII TQM
6.1. Uwarunkowania zarządzania procesami w przedsiębiorstwie t
6.2. Istota zarządzania procesami w warunkach zmienności otoczenia
6.3. Przydatność zarządzania procesami w strategii zarządzania jakością
6.4. Koszty jakości procesu
Rozdział VII. PRZYWÓDZTWO W TQM
7.1. Istota przywództwa
7.2. Miejsce przywództwa w procesie doskonalenia organizacji
7.3. Przywódca, lider czy menedżer
7.4. Szkolenie kierownictwa w TQM
Rozdział VIII. EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMÓW JAKOŚCI - SPOSOBY MIERZENIA
8.1. Wpływ jakości na efektywność gospodarowania
8.2. Konieczność mierzenia efektywności
8.3. Efektywność w standardach ISO 9000
8.4. Produktywność i jej wpływ na efektywność
8.5. Cele przedsiębiorstwa w aspekcie efektywności
8.6. Możliwe wymiary efektywności: finansowa, operacyjna, rynkowa, dynamiczna
8.7. Efektywny system zapewnienia jakości instrumentem doskonalenia przedsiębiorstwa
Rozdział IX. WPŁYW KOSZTÓW JAKOŚCI NA EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA
PRZEDSIĘBIORSTWEM
9.1. Koszty jakości w strategii zarządzania
9.2. Wybrane określenia kosztów jakości - przegląd definicji
9.3. Koszty jakości w świetle rozwiązań normatywnych
9.4. Koszty jakości jako narzędzie zarządzania
9.5. Decyzyjny rachunek kosztów jakości w przedsiębiorstwie
9.6. Cele rachunku kosztów jakości
9.7. Efekty rachunku kosztów jakości
9.8. Mierzenie kosztów jakości
9.9. Rejestracja kosztów jakości
9.10. Przydatność analizy kosztów jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem
9.11. Ekonomiczny aspekt analizy kosztów jakości w rozwiązaniach normatywnych
9.12. Rodzaje analiz kosztów jakości
9.13. Cele analizy kosztów jakości
9.14. Koszty jakości jako instrument pomiaru efektywności systemu zarządzania
Rozdział X. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ A JAKOŚĆ
10.1. Zarządzanie wiedzą jako narzędzie doskonalenia jakości
10.2. Konieczność zarządzania wiedzą
10.3. Wiedza jako czynnik kształtujący elastyczność i kreatywność organizacji
10.4. Wiedza jako skuteczne narzędzie w rękach kierownictwa
10.5. Organizacje samouczące się
LITERATURA
319 stron, B5, oprawa twarda