ZROZUMIEĆ KULTURĘ POPULARNĄ
FISKE J. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2010, wydanie I cena netto: 42.60 Twoja cena 40,47 zł + 5% vat - dodaj do koszyka John Fiske nadaje całkowicie nowy wymiar badaniom nad takimi wytworami
kultury, jak jeansy, centra handlowe, brukowce i teleturnieje telewizyjne. Wprowadza
rozróżnienie między kulturą masową („produktami” kulturalnymi wprowadzanymi na
rynek przez uprzemysłowione społeczeństwo) a kulturą popularną, która przejawia się
w sposobach wykorzystania, nadużywania i niszczenia owych produktów przez człowieka,
nadającego im własne znaczenia i komunikaty.
Książka przedstawia całkowicie oryginalne ujęcie znaczenia, jakie dla
praktykowania kultury ma bycie popularną. Kultury popularnej nie narzuca się
człowiekowi – to on sam jest jej twórcą.
Jej znaczenie i przyjemność, którą z niej czerpiemy, stanowią odbicie
naszych gustów i zainteresowań. Autor obala mit bezmyślnego masowego odbiorcy, w zamian
przedstawiając teorię, że kultura popularna rozwija się w tak wielu kierunkach
właśnie dlatego, że ów odbiorca odznacza się o wiele większą świadomością, niż
się powszechnie sądzi.
Wstęp
Rozdział 1: Cała Ameryka nosi jeansy
Rozdział 2: Towary a kultura
Rozdział 3: Przyjemności produktywne
Rozdział 4: Ordynarna cielesność i przyjemności jarmarczne
Rozdział 5: Teksty popularne
Rozdział 6: Różnicowanie popularne
Rozdział 7: Polityka
Bibliografia
O autorze
Indeks
288 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- TAM KIEDYŚ BYŁA RZECZPOSPOLITA ZIEMIE UKRAINNE BESALA J.
- FUNDACJE I STOWARZYSZENIA WSPÓŁPRACA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH OLEJNICZAK A. BARAŃSKI R. - Z ADMINISTRACJĄ PUBLICZNĄ
- POLITYKA REGIONALNA UNII EUROPEJSKIEJ CELE NARZĘDZIA EFEKTY PASTUSZKA S.
- POLSKA W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA MIĘDZYNARODOWEGO WOJTASZCZYK K.A. PIETRAŚ M. RED.
- TECHNIKA PISANIA PRAC MAGISTERSKICH ZENDEROWSKI R.
- CYWILIZACJA MEDIALNA GOBAN-KLAS T.
- EUROPA XX WIEKU CZUBIŃSKI A.
- JAK PISAĆ PRACĘ MAGISTERSKĄ BOĆ J.
- POLSKA 1945-2015 HISTORIA POLITYCZNA MICHALAK R. PIASECKI A.
- PRZESTĘPCZOŚĆ ZORGANIZOWANA PŁYWACZEWSKI E. RED.
- PARTNERSTWO WSCHODNIE WYMIARY REALNEJ INTEGRACJI ZDANOWICZ M. DUBOWSKI T. PIEKUTOWSKA A.
- PSYCHOLOGIA MIĘDZYKULTUROWA JUANG L. MATSUMOTO D.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|