ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.60 40,47   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZROZUMIEĆ KULTURĘ POPULARNĄ


FISKE J.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 42.60 Twoja cena  40,47 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

John Fiske nadaje całkowicie nowy wymiar badaniom nad takimi wytworami kultury, jak jeansy, centra handlowe, brukowce i teleturnieje telewizyjne. Wprowadza rozróżnienie między kulturą masową („produktami” kulturalnymi wprowadzanymi na rynek przez uprzemysłowione społeczeństwo) a kulturą popularną, która przejawia się w sposobach wykorzystania, nadużywania i niszczenia owych produktów przez człowieka, nadającego im własne znaczenia i komunikaty.

Książka przedstawia całkowicie oryginalne ujęcie znaczenia, jakie dla praktykowania kultury ma bycie popularną. Kultury popularnej nie narzuca się człowiekowi – to on sam jest jej twórcą.

Jej znaczenie i przyjemność, którą z niej czerpiemy, stanowią odbicie naszych gustów i zainteresowań. Autor obala mit bezmyślnego masowego odbiorcy, w zamian przedstawiając teorię, że kultura popularna rozwija się w tak wielu kierunkach właśnie dlatego, że ów odbiorca odznacza się o wiele większą świadomością, niż się powszechnie sądzi.


Wstęp

Rozdział 1: Cała Ameryka nosi jeansy
Rozdział 2: Towary a kultura
Rozdział 3: Przyjemności produktywne
Rozdział 4: Ordynarna cielesność i przyjemności jarmarczne
Rozdział 5: Teksty popularne
Rozdział 6: Różnicowanie popularne
Rozdział 7: Polityka

Bibliografia
O autorze
Indeks


288 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- POLSKA W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA MIĘDZYNARODOWEGO
WOJTASZCZYK K.A. PIETRAŚ M. RED.

- TECHNIKA PISANIA PRAC MAGISTERSKICH
ZENDEROWSKI R.

- CYWILIZACJA MEDIALNA
GOBAN-KLAS T.

- EUROPA XX WIEKU
CZUBIŃSKI A.

- JAK PISAĆ PRACĘ MAGISTERSKĄ
BOĆ J.

- POLSKA 1945-2015 HISTORIA POLITYCZNA
MICHALAK R. PIASECKI A.

- PRZESTĘPCZOŚĆ ZORGANIZOWANA
PŁYWACZEWSKI E. RED.

- PARTNERSTWO WSCHODNIE WYMIARY REALNEJ INTEGRACJI
ZDANOWICZ M. DUBOWSKI T. PIEKUTOWSKA A.

- PSYCHOLOGIA MIĘDZYKULTUROWA
JUANG L. MATSUMOTO D.

- TAM KIEDYŚ BYŁA RZECZPOSPOLITA ZIEMIE UKRAINNE
BESALA J.

- FUNDACJE I STOWARZYSZENIA WSPÓŁPRACA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
OLEJNICZAK A. BARAŃSKI R. - Z ADMINISTRACJĄ PUBLICZNĄ

- POLITYKA REGIONALNA UNII EUROPEJSKIEJ CELE NARZĘDZIA EFEKTY
PASTUSZKA S.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022