ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 96.90 92,06   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE TEORIA I PRAKTYKA


KOŹMIŃSKI A. PIOTROWSKI W.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2010, wydanie V ZM

cena netto: 96.90 Twoja cena  92,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wydanie V, zmienione i rozszerzone, podręcznika zarządzania w gospodarce rynkowej, który od 1994 roku cieszy się niesłabnącym powodzeniem, zarówno wśród wykładowców, jak i studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania i marketingu. Stale uaktualniany i doskonalony w kolejnych wydaniach, należy do najczęściej polecanych i kupowanych podręczników polskich autorów. Obejmuje wszystkie grupy zagadnień oraz problemy szczegółowe, które tę dyscyplinę tworzą. Do jego istotnych walorów należy powiązanie teorii organizacji i zarządzania z praktyką gospodarczą. Autorzy są bowiem nie tylko nauczycielami akademickimi, ale także często menedżerami i przedsiębiorcami. Klarowna struktura, barwne przykłady, liczne wyróżnienia, tabele i kolorowe rysunki dodatkowo podnoszą jej wartość dydaktyczną.

Książka składa się z 12 głównych rozdziałów, takich jak m.in.:

- struktury organizacyjne,

- planowanie,

- kontrola i controlling,

- zarządzanie międzynarodowe.

Każdy z nich zakończony jest słownikiem najważniejszych pojęć, a większość - dodatkowo - pytaniami kontrolnymi. Obszerna bibliografia oraz indeksy: nazwisk, firm oraz rzeczowy, uzupełniają tę niezbędną dla tysięcy studentów książkę.

Niniejsze wydanie zostało poszerzone o rozdziały obejmujące podejmowanie decyzji, zarządzanie projektami i zmianami w organizacji.


Spis treści:

Wstęp


Rozdział I. Organizacja (Andrzej K. Koźmiński)
1. Przypadek: akredytacja
2. Czym jest organizacja?
3. Otoczenie organizacji
4. Cykl życia organizacji
Pytania
Słownik Bibliografia

Rozdział II. Zarządzanie {Andrzej K. Koźmiński)
1. Przypadek: dzień prezesa
2. Na czym polega zarządzanie?
3. Charakterystyka zarządzania
4. Role kierownicze
5. Menedżer doskonały
6. Zarządzanie na przełomie wieków
Pytania
Słownik Bibliografia

Rozdział III. Podejmowanie decyzji w organizacji {Maciej J. Ramus, Piotr Szczepankowski)
1. Umiejętność podejmowania decyzji
2. Proces podejmowania decyzji
Pytania
Słownik Bibliografia

Rozdział IV. Zarządzanie strategiczne {Krzysztof Obłój, Maciej Trybuchowski)
1. Znaczenie, elementy i typy strategii
2. Przegląd głównych koncepcji strategii organizacyjnej
3. Podstawowe metody analizy strategicznej
3.1. Analiza typu SWOT
3.2. Okno produktu/rynku H. I. Ansoffa
3.3. Macierze Boston Consulting Group (BCG)
3.4. Macierz General Electric
3.5. Macierz opłacalności biznesu
3.6. Analiza znaczenia stakeholders
3.7. Cykl życia produktu
3.8. Łańcuch wartości
Pytania
Słownik Bibliografia

Rozdział V. Planowanie {Aleksander Chrostowski, Piotr Szczepankowski)
1. Przypadek: salon odnowy biologicznej
2. Istota planowania
3. Wymiary procesu planowania
4. Etapy procesu planowania
5. Rozwój firmy a planowanie
6. Rodzaje planów
7. Przyczyny niepowodzeń w planowaniu
Słownik
Bibliografia

Rozdział VI. Kontrola i controlling {Piotr Szczepankowski)
1. Istota kontroli
2. Proces kontroli
3. Zadania i funkcje kontroli
4. Rodzaje kontroli
5. Controlling w zarządzaniu organizacjami
5.1. Controlling w zarządzaniu produkcją
5.2. Controlling działań marketingowych
5.3. Controlling w zarządzaniu finansowym Pytania Słownik Bibliografia Rozdział VII. Struktury organizacyjne (Alicja Sobczak)
1. Przypadek: "Centroprojekt"
2. Budowa organizacji i sposoby jej charakteryzowania
3. Formalizacja
4. Rozmieszczenie uprawnień decyzyjnych
5. Typy struktur organizacyjnych
6. Typy idealne struktur w teorii H. Mintzberga
7. Projektowanie struktur organizacyjnych
8. Funkcje struktury
Pytania
Słownik
Bibliografia


Rozdział VIII. Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna (Monika Kostera, Stanisław Kownacki, Adrian Szumski)
1. Motywacja
1.1. Podstawowe podejścia do motywacji
1.2.Nagrody i kary
1.3. Potrzeby człowieka a motywacja do pracy
1.4. Czynniki motywujące do pracy
1.5. Rola kierownika - "teoria X" i "Y"
1.6. Informacja a motywacja
1.7. Motywacja jako substytut sensu
2. Przywództwo
2.1. Koncepcje wiedzy

2.2.Podejście kwalifikacyjne
2.3. Podejście behawioralne

2.4.Podejście sytuacyjne
2.5. Przywództwo transakcyjne
2.6. Przywództwo transformacyjne
2.7. Wybrane problemy
2.8. Przypadek: Jack Welch - rewolucja w GE
2.9.Przypadek: Krzysztof Piotrowski -przywództwo w kryzysie
2.10.Przypadek: Jerzy Walkowski - Zakłady Mechaniczne 1 Maja
3. Kultura organizacyjna
3.1. Model kliniczny Edgara Scheina
3.2. Uwarunkowania kultury organizacyjnej
3.3. Inne spojrzenie na kulturę organizacyjną
3.4. Zmiana kulturowa
Słownik
Bibliografia

Rozdział IX. Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji {Monika Kostera, Stanisław Kownacki)
1. Funkcja zarządzania potencjałem społecznym organizacji
2. Planowanie personelu
3. Rekrutacja i selekcja
3.1. Rekrutacja
3.2. Alternatywy rekrutacji
3.3. Selekcja
4. System ocen pracowników
5. Wynagradzanie
6. Rozwój personelu
7. Planowanie karier
8. Strategiczne zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
Pytania
Słownik

 


791 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NOWE ZARZĄDZANIE PUBLICZNE - SKUTECZNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ. BUDŻET ZADANIO
RED. LUBIŃSKA T.

- KONCEPCJE ORGANIZACJI I METODY ZARZĄDZANIA MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA
KRAWCZYK-SOŁTYS A. SOKOŁOWSKA S. SZWIEC P. MIJAL A. PŁATKOWSKA-PROKOPCZYK L.

- INNOWACJE W FIRMIE PRAKTYCZNE METODY WPROWADZANIA ZMIAN
ANTOSZKIEWICZ J.D.

- ZARZĄDZANIE W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM
WOJCIECHOWSKI E.

- SZTUKA PODEJMOWANIA DECYZJI DLACZEGO MĄDRZY LUDZIE DOKONUJĄ ZŁYCH WYB
KLEIN G. / WYBORÓW

- METODY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA. KSZTAŁTOWANIE RELACJI ORGANIZACYJNCH
RED. BŁASZCZYK W.

- ZARZĄDZANIE W SEKTORZE PUBLICZNYM ELIMINOWANIE ZAGROŻEŃ
RED. KŁOPOTEK A

- ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W USŁUGACH PUBLICZNYCH
OPOLSKI K. MODZELEWSKI P.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022