TEORIA SPOŁECZNEGO UCZENIA SIĘ
BANDURA A. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 40.30 Twoja cena 38,29 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Teoria społecznego uczenia się
Książka prezentuje jedną z podstawowych koncepcji psychologicznych,
wykorzystywanych bardzo szeroko we wszystkich gałęziach tej dyscypliny.
Podejście to łączy podstawy teorii uczenia z naciskiem na ludzkie interakcje z
otoczeniem społecznym. Uwypukla złożone i dynamiczne powiązania między czynnikami
indywidualnymi, zachowaniami a bodźcami środowiskowymi.
Praca jest uznawana za kluczową dla poznawczych teorii osobowości. Ma ona również
ważne znaczenie aplikacyjne, ucząc, jak lepiej wychowywać dzieci i pomagać im w nauce,
dlatego też jest niezbędną pozycją nie tylko dla psychologów, ale i odpowiedzialnych
rodziców i nauczycieli, dbających o rozwój społeczno-poznawczy swoich podopiecznych.
Wskazując na takie kluczowe procesy, jak uczenie się przez obserwację, rolę wzmocnień
(nagród, kar), oczekiwane cele, które motywują do działania, zwraca uwagę na to, że
nasze zachowania stają się modelami dla innych.
Przedmowa do wydania polskiego
Przedmowa
1. Perspektywa teoretyczna
2. Źródła zachowania
Uczenie się pod wpływem następstw własnych reakcji
Funkcja informacyjna
Funkcja motywacyjna
Funkcja wzmacniająca
Uczenie się przez modelowanie
Procesy obserwacyjnego uczenia się
Rozwojowa analiza modelowania
Porównawcza analiza modelowania
Umiejscowienie integrowania reakcji w uczeniu się obserwacyjnym
Rola wzmocnienia w uczeniu się obserwacyjnym
Procesy modelowania a przekazywanie informacji o reakcjach
Zasięg wpływów modelowania
Rozpowszechnianie się innowacji
3. Poprzedzające determinanty zachowania
Poprzedzające determinanty reakcji fizjologicznych i emocjonalnych
Lęk i zachowania obronne
Powstawanie „wyzwalaczy” agresji
Symboliczne uczenie się oczekiwań
Zastępcze uczenie się oczekiwań
Funkcje poznawcze w uczeniu się oczekiwań
Funkcje samopobudzania
Wrodzone mechanizmy uczenia się
Uczenie się dysfunkcjonalnych oczekiwań
Skojarzenia przez koincydencję
Niewłaściwe generalizacje
Uczenie się korekcyjne
Poprzedzające determinanty zachowania
Modelowanie jako determinanta
Wydobywanie kontyngencji
Błędne uczenie się kontyngencji
4. Determinanty następcze
Wzmocnienie zewnętrzne
Hierarchiczny rozwój zachęt
Zachęty zewnętrzne i immanentne
Wpływ nagród zewnętrznych na motywację immanentną
Różnice strukturalne w kontyngencjach zachowanie – wzmocnienie
Wzmocnienie zastępcze
Wzmocnienie zastępcze
Kara zastępcza
Przykładna kara i prawne środki odstraszające
Porównawcza efektywność konsekwencji doświadczanych i zastępczych
Interakcja następstw obserwowanych i doświadczanych
Wyjaśnienie wzmocnienia zastępczego
Samowzmocnienie
Procesy składowe w samoregulacji
Ustanawianie funkcji samoregulacyjnych
Generalizacja standardów wykonania jako warunku samonagradzania
Samoocenianie a fenomenologia
Dysfunkcjonalne systemy samooceniania
Regulacja zachowania za pomocą konsekwencji wytwarzanych przez samego siebie
Warunki podtrzymujące systemy samowzmacniania
Interakcja między osobistymi a zewnętrznymi źródłami wzmocnienia
Selektywne włączanie i wyłączanie konsekwencji w formie samoocen
5. Kontrola poznawcza
Motywacja o podłożu poznawczym
Poznawcze reprezentacje kontyngencji
Kierowanie zachowaniem przez reprezentacje
Myślowa kontrola działania przez ukryte rozwiązywanie problemów
Myśli jako konstrukcje symboliczne
Rozwój językowy
Procesy weryfikacji a myślenie
Interakcja systemów regulacyjnych
6. Determinizm wzajemny
Współzależność wpływów osobistych i środowiskowych
Selektywna aktywizacja potencjalnych wpływów
Wpływ wzajemny a kierowanie samym sobą
Ograniczenia wolności osobistej
Wolność a determinizm
Wzajemny wpływ a granice kontroli społecznej
Zabezpieczenia indywidualne
Zabezpieczenia społeczne
Bibliografia
Indeks nazwisk
230 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- TEORIA DYSONANSU POZNAWCZEGO FESTINGER L.
- BEHAWIORYZM SKINNER B.F.
- NIE DLA ZYSKU DLACZEGO DEMOKRACJA POTRZEBUJE HUMANISTÓW NUSSBAUM M.C.
- INTERWENCJA KRYZYSOWA GREENSTONE J. LEVITON SH.
- INTERWENCJA KRYZYSOWA POMOC W KRYZYSACH PSYCHOLOGICZNYCH KUBACKA-JASIECKA D.
- NATURA EMOCJI PODSTWOWE ZAGADNIENIA EKMAN P. DAVIDSON R.J.
- PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH STRELAU J.
- PSYCHOLOGIA KURS SKRÓCONY JAMES W.
- PSYCHOLOGIA EMOCJI ŁOSIAK W.
- 40 PRAC BADAWCZYCH KTÓRE ZMIENIŁY OBLICZE PSYCHOLOGII HOCK R.
- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA. PROCES NARZĘDZIA STANDARDY. PALUCHOWSKI W.J.
- POTĘGA PAMIĘCI ZAGADKI I TRIKI, KTÓRE POPRAWIĄ TWOJĄ PAMIĘĆ POWELL M.
- MOTYWACJA I OSOBOWOŚĆ MASLOW A.
- CZŁOWIEK I STRES TERELAK J.F.
- PSYCHOLOGIA POZYTYWNA TRZEBIŃSKA E.
- PSYCHOLOGIA STRESU ŁOSIAK W.
- RYSUNEK W PSYCHOTERAPII OSTER G.D. GOULD P.
- BĄDŹ UZDROWIONY MOCĄ JEZUSA KSIĄŻKA DLA POSZUKUJĄCYCH ŹRÓDŁA SZCZĘŚCIA SCHUCHTS B.
- WSPÓŁCZESNA PSYCHOLOGIA BEHAWIORALNA WYBRANE ZAGADNIENIA BĄBEL P. OSTASZEWSKI P. RED.
- EMOCJE UJAWNIONE EKMAN P.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|