ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 40.30 38,29   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TEORIA SPOŁECZNEGO UCZENIA SIĘ


BANDURA A.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 40.30 Twoja cena  38,29 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Teoria społecznego uczenia się


Książka prezentuje jedną z podstawowych koncepcji psychologicznych, wykorzystywanych bardzo szeroko we wszystkich gałęziach tej dyscypliny.

Podejście to łączy podstawy teorii uczenia z naciskiem na ludzkie interakcje z otoczeniem społecznym. Uwypukla złożone i dynamiczne powiązania między czynnikami indywidualnymi, zachowaniami a bodźcami środowiskowymi.

Praca jest uznawana za kluczową dla poznawczych teorii osobowości. Ma ona również ważne znaczenie aplikacyjne, ucząc, jak lepiej wychowywać dzieci i pomagać im w nauce, dlatego też jest niezbędną pozycją nie tylko dla psychologów, ale i odpowiedzialnych rodziców i nauczycieli, dbających o rozwój społeczno-poznawczy swoich podopiecznych. Wskazując na takie kluczowe procesy, jak uczenie się przez obserwację, rolę wzmocnień (nagród, kar), oczekiwane cele, które motywują do działania, zwraca uwagę na to, że nasze zachowania stają się modelami dla innych.


Przedmowa do wydania polskiego                     
Przedmowa

1. Perspektywa teoretyczna

2. Źródła zachowania
Uczenie się pod wpływem następstw własnych reakcji
Funkcja informacyjna
Funkcja motywacyjna
Funkcja wzmacniająca
Uczenie się przez modelowanie
Procesy obserwacyjnego uczenia się
Rozwojowa analiza modelowania
Porównawcza analiza modelowania
Umiejscowienie integrowania reakcji w uczeniu się obserwacyjnym
Rola wzmocnienia w uczeniu się obserwacyjnym
Procesy modelowania a przekazywanie informacji o reakcjach
Zasięg wpływów modelowania
Rozpowszechnianie się innowacji

3. Poprzedzające determinanty zachowania
Poprzedzające determinanty reakcji fizjologicznych i emocjonalnych
Lęk i zachowania obronne
Powstawanie „wyzwalaczy” agresji
Symboliczne uczenie się oczekiwań
Zastępcze uczenie się oczekiwań
Funkcje poznawcze w uczeniu się oczekiwań
Funkcje samopobudzania
Wrodzone mechanizmy uczenia się
Uczenie się dysfunkcjonalnych oczekiwań
Skojarzenia przez koincydencję
Niewłaściwe generalizacje
Uczenie się korekcyjne
Poprzedzające determinanty zachowania
Modelowanie jako determinanta
Wydobywanie kontyngencji
Błędne uczenie się kontyngencji

4. Determinanty następcze
Wzmocnienie zewnętrzne
Hierarchiczny rozwój zachęt
Zachęty zewnętrzne i immanentne
Wpływ nagród zewnętrznych na motywację immanentną
Różnice strukturalne w kontyngencjach zachowanie – wzmocnienie
Wzmocnienie zastępcze
Wzmocnienie zastępcze
Kara zastępcza
Przykładna kara i prawne środki odstraszające
Porównawcza efektywność konsekwencji doświadczanych i zastępczych
Interakcja następstw obserwowanych i doświadczanych
Wyjaśnienie wzmocnienia zastępczego
Samowzmocnienie
Procesy składowe w samoregulacji
Ustanawianie funkcji samoregulacyjnych
Generalizacja standardów wykonania jako warunku samonagradzania
Samoocenianie a fenomenologia
Dysfunkcjonalne systemy samooceniania
Regulacja zachowania za pomocą konsekwencji wytwarzanych przez samego siebie
Warunki podtrzymujące systemy samowzmacniania
Interakcja między osobistymi a zewnętrznymi źródłami wzmocnienia
Selektywne włączanie i wyłączanie konsekwencji w formie samoocen

5. Kontrola poznawcza
Motywacja o podłożu poznawczym
Poznawcze reprezentacje kontyngencji
Kierowanie zachowaniem przez reprezentacje
Myślowa kontrola działania przez ukryte rozwiązywanie problemów
Myśli jako konstrukcje symboliczne
Rozwój językowy
Procesy weryfikacji a myślenie
Interakcja systemów regulacyjnych

6. Determinizm wzajemny
Współzależność wpływów osobistych i środowiskowych
Selektywna aktywizacja potencjalnych wpływów
Wpływ wzajemny a kierowanie samym sobą
Ograniczenia wolności osobistej
Wolność a determinizm
Wzajemny wpływ a granice kontroli społecznej
Zabezpieczenia indywidualne
Zabezpieczenia społeczne

Bibliografia
Indeks nazwisk


230 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- BEHAWIORYZM
SKINNER B.F.

- TEORIA DYSONANSU POZNAWCZEGO
FESTINGER L.

- PSYCHOLOGIA EMOCJI
ŁOSIAK W.

- 40 PRAC BADAWCZYCH KTÓRE ZMIENIŁY OBLICZE PSYCHOLOGII
HOCK R.

- NIE DLA ZYSKU DLACZEGO DEMOKRACJA POTRZEBUJE HUMANISTÓW
NUSSBAUM M.C.

- INTERWENCJA KRYZYSOWA POMOC W KRYZYSACH PSYCHOLOGICZNYCH
KUBACKA-JASIECKA D.

- NATURA EMOCJI PODSTWOWE ZAGADNIENIA
EKMAN P. DAVIDSON R.J.

- PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
STRELAU J.

- PSYCHOLOGIA KURS SKRÓCONY
JAMES W.

- WSPÓŁCZESNA PSYCHOLOGIA BEHAWIORALNA WYBRANE ZAGADNIENIA
BĄBEL P. OSTASZEWSKI P. RED.

- EMOCJE UJAWNIONE
EKMAN P.

- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA. PROCES NARZĘDZIA STANDARDY.
PALUCHOWSKI W.J.

- INTERWENCJA KRYZYSOWA
GREENSTONE J. LEVITON SH.

- POTĘGA PAMIĘCI ZAGADKI I TRIKI, KTÓRE POPRAWIĄ TWOJĄ PAMIĘĆ
POWELL M.

- MOTYWACJA I OSOBOWOŚĆ
MASLOW A.

- PSYCHOLOGIA POZYTYWNA
TRZEBIŃSKA E.

- PSYCHOLOGIA STRESU
ŁOSIAK W.

- RYSUNEK W PSYCHOTERAPII
OSTER G.D. GOULD P.

- BĄDŹ UZDROWIONY MOCĄ JEZUSA KSIĄŻKA DLA POSZUKUJĄCYCH ŹRÓDŁA SZCZĘŚCIA
SCHUCHTS B.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022