Psychologia szefa 1
Szef to zawód
Ta książka jest szczególna na naszym rynku, bo jej dwa wcześniejsze wydania
sprzedały się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy, co w polskich warunkach jest
niezwykle dobrym wynikiem dla poradnika biznesowego.
Ta książka jest szczególna, bo w badaniach Think Tank „Biznesowe Bestsellery
Dwudziestolecia” na lekturę najbardziej inspirującą polskich menedżerów znalazła
się na liście „Top 20” jako jedyna polska pozycja.
Ta książka jest też szczególna, bo powstała na podstawie ponad dwudziestoletniej
praktyki biznesowej i szkoleniowej. Dotyczy polskiej rzeczywistości i uwzględnia polską
specyfikę.
Autorzy tej książki nie pouczają i nie dają „dobrych rad”, ale wskazują
precyzyjne narzędzia i konkretne algorytmy działania, które mogą być użyteczne w
codziennej pracy szefa i trudnych sytuacjach z podwładnymi.
Trzecie wydanie zostało poszerzone o narzędzia budowania współpracy, której brak jest
poważnym problemem rozwojowym wielu zespołów, firm i organizacji w Polsce.
Psychologia szefa. Szef to zawód Wojciecha Hamana i Jerzego Guta jest wyrazem ich
szczególnego uznania dla polskich menedżerów.
Szefie, ta książka przyda Ci się, jeżeli:
masz kłopoty z przekazywaniem trudnych decyzji;
denerwuje Cię i osłabia narzekanie i marudzenie podwładnych;
potrzebujesz więcej narzędzi do motywowania pracowników i budowania postawy
odpowiedzialności;
wyrosłeś z zespołu swoich kolegów i trudno Ci się pogodzić z samotnością w
roli szefa;
chcesz zainwestować w budowanie współpracy w swoim zespole.
Rozdział 1. Szef to trudny zawód (9)
Rozdział 2. Exposé szefa (15)
- Jak wygłosić exposé? (25)
Rozdział 3. Karanie (37)
- Sankcje i dolegliwości, których możesz użyć do karania podwładnych (43)
- Pułapki podczas karania. Dziecko - Rodzic - Dorosły (45)
- Algorytm karania (51)
- Nasze uwagi do karania (61)
Rozdział 4. Nagradzanie (65)
- Nagrody, czyli różne sposoby doceniania i wyróżniania pracowników (68)
- Kłopoty szefa podczas nagradzania (75)
- Algorytm rozmowy z docenianym podwładnym (79)
- Uwagi do nagradzania (83)
Rozdział 5. Trudne decyzje odpowiedzialnego szefa (89)
- Jak przekazywać trudne decyzje? (93)
Rozdział 6. Model negocjacji nastawionych na współpracę (109)
Rozdział 7. Zestaw psychologicznych narzędzi szefa (119)
Rozdział 8. Zwalnianie pracowników (139)
- Standard komunikowania decyzji o zwolnieniu (143)
Rozdział 9. Refleksje o zwolnieniach w polskiej rzeczywistości (159)
Rozdział 10. Od prośby do negocjacji (165)
Rozdział 11. Refleksje o prośbie i odpowiedzialności (179)
Rozdział 12. Jak radzić sobie z narzekaniem podwładnych? (189)
- Od marudzenia do odpowiedzialności. Algorytm rozmowy z "narzekaczem" (197)
Rozdział 13. Refleksje o pomaganiu i odpowiedzialności (207)
Rozdział 14. Szef jako mediator (213)
- Algorytm mediacji szefowskiej (221)
Rozdział 15. Refleksje na pożegnanie (223)
- Samotność szefa (227)
- Motywowanie podwładnych (229)
- Wiedza i umiejętności szefa (233)
Rozdział 16. Nie mamy czego się wstydzić (237)
SUPLEMENT 2008
Nowe sposoby motywowania podwładnych i wiązania najlepszych pracowników z firmą
(243)
Rozdział 17. Jak związać dobrego pracownika z firmą, kiedy awans pionowy nie jest
możliwy? (247)
- Doskonalenie relacji szef - podwładni (253)
- Budowanie awansu poziomego (257)
- Dbanie o rozwój osobisty pracownika (263)
Rozdział 18. Jak rozmawiać i negocjować z odchodzącym pracownikiem, aby chronić
interesy szefa i firmy? (269)
- Próba zatrzymania dobrego pracownika (273)
- Jak rozstać się z dobrym pracownikiem, chroniąc interesy szefa i firmy? (279)
Zakończenie (285)
SUPLEMENT 2014
Jak budować współpracę i zaufanie w zespole oraz w firmie? (289)
NEGOCJACJE NASTAWIONE NA WSPÓŁPRACĘ (295)
312 stron, oprawa twarda