|
KOMPUTEROWY ĆPUN
PIERSA K. wydawnictwo: MUZA , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 33.60 Twoja cena 31,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Komputerowy ćpun
Psycholodzy od dawna biją na alarm, że uzależnienie od grania może wywołać
poważne zaburzenia psychiczne, takie jak agresja, wyobcowanie ze środowiska, depresja, a
także doprowadzić do licznych dolegliwości fizycznych.?
Co ma więc zrobić rodzic, gdy z pokoju dziecka kolejną godzinę dobiega klikanie
myszką, a kiedy tam wchodzi, widzi tylko plecy latorośli zgarbione nad klawiaturą?
Przeczytać tę książkę. I dać ją do przeczytania swojemu uzależnionemu dziecku.
Jej autor, Krzysztof Piersa nie jest psychologiem, czy pedagogiem. Jest praktykiem.
Młodym człowiekiem, który od piątego roku życia nałogowo grał w gry. I tak przez
dwadzieścia lat… Aż się zorientował, że w ten sposób może tylko przegrać swoje
życie; dosłownie i w przenośni.
Zaczął walczyć z uzależnieniem od komputera i wygrał, ale nie była to łatwa droga.
Dlatego swoim doświadczeniem dzieli się z innymi, by poszli już przetartym szlakiem.
Dzięki tej książce osoba uzależniona od gier stanie twarzą w twarz z samym sobą.
Autor bez owijania w bawełnę mówi: jeśli jesteś taki, jak ja jeszcze kilka lat temu,
to masz poważny problem. A uświadomienie sobie uzależnienia i chęć, aby z nim
zerwać, to podstawa powrotu do zdrowia.
Były komputerowy ćpun pomaga również zrozumieć rodzicom, czym są gry komputerowe i
dlaczego są tak wciągające. A także, co powinni zrobić, aby wspierać swoje dziecko w
wychodzeniu z nałogu.
Ta książka nie jest jednak typowym poradnikiem. Jest jednocześnie historią życia
nałogowego gracza, który skończył studia, został dziennikarzem, pozostaje w
szczęśliwym związku. Mimo wyobcowania i nałogu wrócił do społeczeństwa, a to
niesie pociechę i nadzieję.
WSTĘP
Powody, dla których napisałem tę książkę
ROZDZIAŁ 1
Dlaczego mogę pisać o uzależnieniu od gier?
Niewinne początki fascynacji
Gry na wyciągnięcie ręki
Mroczny przedmiot pożądania
Internet: otwarte drzwi do uzależnienia
Puszka Pandory: World of Warcraft
Misja: Powrót do reala
Żegnaj, nerdzie!
ROZDZIAŁ 2
Strefa gracza
Różnica między pasjonatem a maniakiem
Generalizacja gier przez graczy
- Gry przeglądarkowe
- MMO (Masive Multiplayer Online)
- Minecraft
- Gry typu LoL i Dota
- FPS-y, czyli strzelanki
- Gry ekonomiczne
- Gry strategiczne
- Gry z elementami edukacyjnymi
Konsekwencje nałogowego grania
- Kontakty z ludźmi
- Poznanie dziewczyny
- Rozdmuchane ego
- Brak czysto życiowej wiedzy
- Niepohamowana krytyka otaczającego świata
- Życie marzeniami
- Aparycja i styl
Straszliwe marnowanie czasu
- Dziesięć tysięcy godzin * mistrzostwo
- Dwie godziny twojego życia
- Chcę czy... muszę?
Najczęstsze wymówki nałogowego gracza
Wymówka pierwsza: Gram, bo lubię grać, więc dlaczego mam tego nie robić?
Wymówka druga: Granie na komputerze pobudza moją wyobraźnię
Wymówka trzecia: Gry mnie inspirują
Wymówka czwarta: Dzięki grom komputerowym nauczyłem się angielskiego lepiej niż w
szkole
Wymówka piąta: Zamiast grać mógłbym ćpać
Wymówka szósta: Dzięki grom poznałem wielu niesamowitych ludzi
Wymówka siódma: Gry to rozrywka dla intelektualistów i nie każdy ją rozumie
Wymówka ósma: Gram, bo uwielbiam fantastykę i science-fiction
Wymówka dziewiąta: Gram, żeby uciec od problemów
Wymówka dziesiąta:
Jestem graczem
Jak przestać nałogowo grać na komputerze
Zasada pierwsza:
Uświadom sobie zagrożenie
Zasada druga: Ustal, z czym masz problem -
Zasada trzecia: Limituj czas
- Ograniczaj czas gry
- Ustal liczbę meczy
Zasada czwarta: Zmień miejsce ustawienia komputera na mniej wygodne
Zasada piąta: Wprowadzaj zmiany małymi kroczkami - Zmniejszaj czas grania
Zasada szósta: Poszukaj innych zainteresowań
Zasada siódma: Wypełniaj swoje obowiązki
Zasada ósma: Znajdź Osobistego Bohatera Zasada dziewiąta: Odetnij się od negatywnych
znajomych
Zasada dziesiąta: Prowadź dziennik
Zasada jedenasta: Spełnij swoje marzenia
Zasada dwunasta: Uświadom sobie, dla kogo to wszystko robisz
Zasada trzynasta: Nie rezygnuj, gdy poczujesz się "szary"
Zasada czternasta: Nie łudź się komputer zawsze będzie ci towarzyszył
Zasada piętnasta: Bądź takim, jakim chcesz być
ROZDZIAŁ 3
Strefa kibica
Dlaczego wpadamy w uzależnienie od komputera?
Czy wszystkie gry są takie same?
Podział gier dla niewtajemniczonych
- MMORPG
- Multiplayer Battle Arena
- Gry internetowe
Słownik gracza
Wiedza to podstawa porozumienia
Społeczne przyzwolenie dla komputera
Uzależnienie od gier to często wina otoczenia
Jak rozpoznać gry, które szkodzą?
Które gry najszybciej uzależniają?
Pierwsza działka jest za darmo
Jak zmusić gracza, aby wstał od komputera?
E-sport, plusy i minusy rozgrywek
Vlogerzy, prawdziwi idole gracza
W poszukiwaniu akceptacji
Schowani za nickami
Jak walczyć z uzależnieniem u gracza
- Niekończące się kazania
- Szlaban na komputer
- Narzucony limitowany czas grania
- Przymusowe zajęcia dodatkowe
- Wchodzenie w dyskusję
- Albo ja, albo komputer!
- Wybieranie mniejszego zła
- Rosnąca frustracja, gdy nie działają żadne argumenty
ZAKOŃCZENIE
Wszyscy weźmy głęboki oddech
PODZIĘKOWANIA
256 strony, Format: 13.5x20.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- OBLICZA WSPÓŁCZESNYCH UZALEŻNIEŃ CIERPIAŁKOWSKA L. RED.
- UZALEŻNIENIA BEHAWIORALNE JĘDRZEJKO M. Z. ROSIK B. P. KOWALSKI M. RED.
- CZŁOWIEK I UZALEŻNIENIA JĘDRZEJKO M.
- UZALEŻNIENIA BEHAWIORALNE CIERPIAŁKOWSKA L. GRZEGORZEWSKA I.
- DZIECI KONSOLI UZALEŻNIENIE OD GIER MCDANIEL H. CASH K.
- UZALEŻNIENIA KOMPUTEROWE DIAGNOZA ROZPOWSZECHNIENIE TERAPIA AUGUSTYNEK A.
- WYŁĄCZ ZANIM BĘDZIE ZA PÓŹNO UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA I INTERNETU SCHULER P.
- UZALEŻNIENIE OD CZYNNOŚCI MIT CZY RZECZYWISTOŚĆ? OGIŃSKA-BULIK N.
- CZŁOWIEK WOBEC UZALEŻNIEŃ WYBRANE PROBLEMY JĘDRZEJKO M. NETCZUK-GWOŹDZIEWICZ M.
- UZALEŻNIENIA 2.0 DLACZEGO TAK TRUDNO SIĘ OPRZEĆ NOWYM TECHNOLOGIOM ALTER A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|