METODA ANALIZY BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO POJAZDÓW KOLEJOWYCH
OPALA M. wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 35.20 Twoja cena 33,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metoda analizy bezpieczeństwa czynnego pojazdów kolejowych
Praca dotyczy badania i oceny bezpieczeństwa jazdy pojazdów kolejowych w
kontekście zagrożenia wykolejeniem.
Przedstawiona metoda oceny bezpieczeństwa czynnego opiera się na analizie zespołu
czynników wpływających na prawdopodobieństwo wypadku.
Czynniki te to między innymi poziom drgań mierzony za pomocą sygnałów
przyspieszenia nadwozia i wózków pojazdu, a także jego prędkość jazdy i położenie
geograficzne względem newralgicznych obiektów inżynierskich znajdujących się w
bezpośrednim sąsiedztwie toru (np. tunele, wiadukty, rozjazdy, stacje kolejowe).
W pracy omówiono m.in.: metody określania prawdopodobieństwa wystąpienia wypadku,
zasady oceny bezpieczeństwa, system monitorowania bezpieczeństwa, zagadnienie
prognozowania bezpieczeństwa biegowego pojazdu kolejowego w czasie ewolucji
tribologicznego zużycia profili poprzecznych kół i szyn.
Przedmowa
Ważniejsze oznaczenia
1. WPROWADZENIE
1.1. Analiza stanu bibliografii w obszarze bezpieczeństwa czynnego pojazdów szynowych i
metod ich badania
1.2. Zakres i cel pracy
2. BEZPIECZEŃSTWO POJAZDÓW SZYNOWYCH
2.1. Bezpieczeństwo czynne i bierne
2.2. Główne przyczyny obniżenia poziomu bezpieczeństwa ruchu pociągów
2.3. Powstawanie drgań w układzie mechanicznym pojazd szynowy - tor
2.4. Wypadki kolejowe - wybrane informacje statystyczne
3. STRUKTURA METODY OCENY BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO
3.1. Model przyczynowości wypadkowej
3.2. Wskaźniki i kryteria oceny
3.3. Podsumowanie
4. IDENTYFIKACJA WARUNKÓW JAZDY POJAZDU KOLEJOWEGO Z PUNKTU WIDZENIA BEZPIECZEŃSTWA
4.1. Przegląd i analiza wybranych wyników pomiarów
4.2. Podsumowanie
5. WYKORZYSTANIE ANALIZY ENERGETYCZNEJ DO OCENY BEZPIECZEŃSTWA PRZED WYKOLEJENIEM
5.1. Model wykolejenia
5.2. Przykłady wyników symulacji
5.3. Analiza wyników pomiarów
5.4. Podsumowanie
6. PROGNOZOWANIE BEZPIECZEŃSTWA PRZED WYKOLEJENIEM W PRZYPADKU POSTĘPUJĄCEGO
ZUŻYCIA SZYN I KÓŁ
6.1. Model symulacyjny
6.2. Wyniki obliczeń zużycia profili szyn
6.3. Wpływ zużycia profili szyn na wartości siły pionowej i poprzecznej
6.4. Wpływ zużycia profili szyn na wartość wskaźnika Y/Q
6.5. Wyniki obliczeń zużycia profili kół
6.6. Wpływ zużycia profili kół na wartość siły poprzecznej i pionowej
działających na zewnętrzne i wewnętrzne koło zestawu prowadzącego
6.7. Wpływ zużycia profili kół na wartość wskaźnika Y/Q
6.8. Podsumowanie i wnioski
7. ALGORYTMY I PROCEDURY MONITOROWANIA STANU BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO POJAZDU
SZYNOWEGO NA PRZYKŁADZIE PRAKTYCZNYM...
8. PODSUMOWANIE
Spis tabel
Spis rysunków
Literatura
Summary
134 strony, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- BEZPIECZEŃSTWO TRANSPORTU LOTNICZEGO WYBRANE ASPEKTY KWASIBORSKA A RED.
- BEZPIECZEŃSTWO LOTNICTWA CYWILNEGO ASPEKTY WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ BUJNOWSKI M.
- NIEZAWODNOŚĆ AKCJI RATOWNICZEJ W TRANSPORCIE MORSKIM BURCIU Z.
- BEZPIECZEŃSTWO SYSTEMU LOGISTYCZNEGO W NOWOCZESNYM ZARZĄDZANIU BIELECKI M. SZYMONIK A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|