ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 35.20 33,44   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

METODA ANALIZY BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO POJAZDÓW KOLEJOWYCH


OPALA M.

wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 35.20 Twoja cena  33,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metoda analizy bezpieczeństwa czynnego pojazdów kolejowych


Praca dotyczy badania i oceny bezpieczeństwa jazdy pojazdów kolejowych w kontekście zagrożenia wykolejeniem.

Przedstawiona metoda oceny bezpieczeństwa czynnego opiera się na analizie zespołu czynników wpływających na prawdopodobieństwo wypadku.

Czynniki te to między innymi poziom drgań mierzony za pomocą sygnałów przyspieszenia nadwozia i wózków pojazdu, a także jego prędkość jazdy i położenie geograficzne względem newralgicznych obiektów inżynierskich znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie toru (np. tunele, wiadukty, rozjazdy, stacje kolejowe).
 
W pracy omówiono m.in.: metody określania prawdopodobieństwa wystąpienia wypadku, zasady oceny bezpieczeństwa, system monitorowania bezpieczeństwa, zagadnienie prognozowania bezpieczeństwa biegowego pojazdu kolejowego w czasie ewolucji tribologicznego zużycia profili poprzecznych kół i szyn.


Przedmowa
Ważniejsze oznaczenia

1. WPROWADZENIE
1.1. Analiza stanu bibliografii w obszarze bezpieczeństwa czynnego pojazdów szynowych i metod ich badania
1.2. Zakres i cel pracy

2. BEZPIECZEŃSTWO POJAZDÓW SZYNOWYCH
2.1. Bezpieczeństwo czynne i bierne
2.2. Główne przyczyny obniżenia poziomu bezpieczeństwa ruchu pociągów
2.3. Powstawanie drgań w układzie mechanicznym pojazd szynowy - tor
2.4. Wypadki kolejowe - wybrane informacje statystyczne

3. STRUKTURA METODY OCENY BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO
3.1. Model przyczynowości wypadkowej
3.2. Wskaźniki i kryteria oceny
3.3. Podsumowanie

4. IDENTYFIKACJA WARUNKÓW JAZDY POJAZDU KOLEJOWEGO Z PUNKTU WIDZENIA BEZPIECZEŃSTWA
4.1. Przegląd i analiza wybranych wyników pomiarów
4.2. Podsumowanie

5. WYKORZYSTANIE ANALIZY ENERGETYCZNEJ DO OCENY BEZPIECZEŃSTWA PRZED WYKOLEJENIEM
5.1. Model wykolejenia
5.2. Przykłady wyników symulacji
5.3. Analiza wyników pomiarów
5.4. Podsumowanie

6. PROGNOZOWANIE BEZPIECZEŃSTWA PRZED WYKOLEJENIEM W PRZYPADKU POSTĘPUJĄCEGO ZUŻYCIA SZYN I KÓŁ
6.1. Model symulacyjny
6.2. Wyniki obliczeń zużycia profili szyn
6.3. Wpływ zużycia profili szyn na wartości siły pionowej i poprzecznej
6.4. Wpływ zużycia profili szyn na wartość wskaźnika Y/Q
6.5. Wyniki obliczeń zużycia profili kół
6.6. Wpływ zużycia profili kół na wartość siły poprzecznej i pionowej działających na zewnętrzne i wewnętrzne koło zestawu prowadzącego
6.7. Wpływ zużycia profili kół na wartość wskaźnika Y/Q
6.8. Podsumowanie i wnioski

7. ALGORYTMY I PROCEDURY MONITOROWANIA STANU BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO POJAZDU SZYNOWEGO NA PRZYKŁADZIE PRAKTYCZNYM...

8. PODSUMOWANIE

Spis tabel
Spis rysunków
Literatura
Summary


134 strony, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- BEZPIECZEŃSTWO LOTNICTWA CYWILNEGO ASPEKTY WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ
BUJNOWSKI M.

- NIEZAWODNOŚĆ AKCJI RATOWNICZEJ W TRANSPORCIE MORSKIM
BURCIU Z.

- BEZPIECZEŃSTWO SYSTEMU LOGISTYCZNEGO W NOWOCZESNYM ZARZĄDZANIU
BIELECKI M. SZYMONIK A.

- BEZPIECZEŃSTWO TRANSPORTU LOTNICZEGO WYBRANE ASPEKTY
KWASIBORSKA A RED.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022