|
KONKURENCJA NA POLSKIM RYNKU USŁUG TRANSPORTU LOTNICZEGO
TŁOCZYŃSKI D. wydawnictwo: WYD UN GDAŃSK , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 55.45 Twoja cena 52,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Konkurencja na polskim rynku usług transportu lotniczego
Publikacja „Konkurencja na polskim rynku transportu lotniczego” przedstawia
możliwości rozwoju konkurencji na kilku płaszczyznach: na rynku międzygałęziowym
oraz na rynkach wewnątrzgałęziowych pomiędzy przewoźnikami, pomiędzy portami
lotniczymi oraz pomiędzy podmiotami funkcjonującymi w sąsiedztwie portów lotniczych.
Głównym celem pracy była identyfikacja oraz ocena wpływu czynników determinujących
konkurencję oraz określanie kierunki jej rozwoju na polskim rynku transportu lotniczego.
W pierwszej – teoretycznej części dokonano uporządkowania podstawowych pojęć z
zakresu konkurencji i rynku transportowego.
W drugiej, na podstawie przeprowadzonych badań w polskich portach lotniczych dokonano
nowatorskiej analizy profilu pasażerów korzystających z usług tej gałęzi oraz
wskazano główne oczekiwania oraz przyczyny wyboru gałęzi i przewoźnika.
Ostatnią część pracy stanowią scenariusze rozwoju konkurencji. Poddano analizie
procesy prywatyzacyjne i innowacyjne jako efekty rozwoju konkurencji, a także wskazano na
główne problemy pomocy publicznej w sektorze transportu lotniczego.
Przedmowa
1. Konkurencja jako proces rynkowy
1.1. Rynek jako przedmiot badań naukowych
1.2. Konkurencja jako kategoria ekonomiczna
1.3. Instrumenty konkurencji
1.4. Strategie konkurencyjne jako element kształtowania rynku
2. Rynek usług transportu lotniczego w Polsce
2.1. Specyfika rynku usług transportu lotniczego
2.2. Przemiany na rynku usług transportu lotniczego
2.3. Polski rynek usług transportu lotniczego
2.4. Zachowania transportowe pasażerów podróżujących transportem lotniczym
3. Instrumenty konkurencji na rynku transportu lotniczego w Polsce
3.1. Kształtowanie usługi lotniczej
3.2. Kształtowanie cen
3.3. Kształtowanie dostępności transportu lotniczego
3.4. Kształtowanie polityki promocji
4. Procesy konkurencyjne na rynku transportu lotniczego w Polsce
4.1. Konkurencja międzygałęziowa
4.2. Konkurencja wewnątrzgałęziowa na rynku przewozów lotniczych
4.3. Konkurencja wewnątrzgałęziowa wśród portów lotniczych
4.4. Konkurencja w segmencie podmiotów funkcjonujących w otoczeniu portów lotniczych
5. Kierunki rozwoju konkurencji na rynku transportu lotniczego w Polsce
5.1. Prywatyzacja podmiotów sektora transportu lotniczego jako czynnik rozwoju
konkurencji
5.2. Rola władz publicznych w rozwoju konkurencji na rynku transportu lotniczego
5.3. Innowacyjność jako efekt rozwoju konkurencji
5.4. Scenariusze rozwoju konkurencji na rynku transportu lotniczego w Polsce
Podsumowanie
Załącznik
Kwestionariusz ankietowy
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
316 stron, Format: 16.8x23.7, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- JAKOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ SKRZYPEK E.
- MODELOWANIE I OCENA SYSTEMÓW TRANSPORTOWYCH JACYNA M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|