ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSPÓŁPRACA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Z INSTYTUCJAMI FINANSOWYMI UWARUNKOWANIA PROCESY DECYZJE


ZIOŁO M. FILIPIAK B.Z. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 73.10 Twoja cena  69,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współpraca jednostek samorządu terytorialnego z instytucjami finansowymi

Uwarunkowania, procesy, decyzje


Reaktywowanie samorządu terytorialnego w Polsce stało się impulsem dla rozwoju licznych płaszczyzn współpracy i kooperacji jednostek samorządu terytorialnego z instytucjami finansowymi.

Znaczenie i zakres współpracy JST z instytucjami rynku finansowego ewoluuje wraz z ilością i różnorodnością ich zadań oraz szansami i wymogami kreowanymi przez otoczenie.

Opracowanie prezentuje próbę kompleksowego przedstawienia popytu JST na usługi finansowe przez pryzmat zadań i specyfiki ich funkcjonowania.

Autorzy podjęli w nim istotne kwestie związane z problematyką efektywnego funkcjonowania JST w ich otoczeniu finansowym, zarządzania publicznymi środkami i uzyskiwania satysfakcjonujących wyników w bieżącej i strategicznej działalności.

W opracowaniu odniesiono się również do oceny wpływu oraz znaczenia decyzji finansowych związanych z wykorzystaniem instrumentów dedykowanych JST przez rynek finansowy.


Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Specyfika funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego a popyt na usługi finansowe
Magdalena Zioło
1.1. Jednostki samorządu terytorialnego jako podmiot gospodarki narodowej
1.2. Zadania jednostek samorządu terytorialnego jako czynnik warunkujący strukturę popytu na usługi finansowe
1.3. System finansowania zadań JST a zapotrzebowanie na usługi finansowe

ROZDZIAŁ 2. Formalnoprawne uwarunkowania współpracy jednostek samorządu terytorialnego z instytucjami finansowymi
Magdalena Zioło
2.1. Prawne i ekonomiczne ramy współpracy JST z instytucjami finansowymi
2.2. Zasady gospodarki finansowej JST a ograniczenia prawne wyznaczające możliwości korzystania z produktów finansowych przez JST
2.3. Instrumentarium gospodarki finansowej JST stanowiące podstawę do budowy relacji z instytucjami finansowymi

ROZDZIAŁ 3. Zasady wyboru przez JST partnera w transakcjach finansowych
Marek Dylewski
3.1. Prawo zamówień publicznych jako źródło regulacji w zakresie wyboru banku przez JST
3.2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jako dokument definiujący kryteria wyboru
3.3. Zasady współpracy i procedury wyboru instytucji finansowych niewymagające stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych

ROZDZIAŁ 4. Produkty finansowe dedykowane jednostkom samorządu terytorialnego przez banki i instytucje finansowe
Bożena Masztaler
4.1. Specyfika oferty produktowej banków i instytucji finansowych dla JST
4.2. Operacje bierne
4.3. Operacje czynne
4.4. Operacje pośredniczące

ROZDZIAŁ 5. Inżynieria finansowa i jej instrumenty w kontekście pozyskiwania przez JST środków finansowych z budżetu Unii Europejskiej
Beata Zofia Filipiak, Magdalena Zioło
5.1. Finansowanie zadań JST ze środków unijnych
5.2. Bankowalność projektów objętych współfinansowaniem ze środków unijnych
5.3. Rodzaje instrumentów inżynierii finansowej dedykowanych JST
5.4. Rola banku w transakcjach z wykorzystaniem inżynierii finansowej przez JST

ROZDZIAŁ 6. Usługi finansowe w zarządzaniu ryzykiem finansowym przez JST
Beata Zofia Filipiak
6.1. Rodzaje ryzyka finansowego JST
6.2. Instrumenty minimalizujące ryzyko finansowe JST oferowane przez banki
6.3. Stress testy jako instrument w minimalizacji ryzyka finansowego JST

ROZDZIAŁ 7. Produkty strukturyzowane jako szczególny rodzaj produktów finansujących zadania inwestycyjne JST
Beata Zofia Filipiak
7.1. Kapitał prywatny w finansowaniu zadań JST
7.2. Project finance jako szczególny rodzaj partnerstwa publiczno-prywatnego
7.3. Instrumenty rynku kapitałowego w finansowaniu JST
7.4. Kapitał mezzanine a rola banków w finansowaniu zadań JST
7.5. Rola BGK jako kreatora usług sekurytyzowanych

ROZDZIAŁ 8. Pozabankowe usługi finansowe dla jednostek samorządu terytorialnego
Marek Dylewski
8.1. Bankassurance jako produkt konsolidacyjny
8.2. Zapotrzebowanie JST na usługę bankassurance i ograniczenia jej dostępności
8.3. Leasing jako usługa wspomagająca finansowanie zadań inwestycyjnych JST
8.4. Faktoring w praktyce JST
8.5. Dylematy skupu wierzytelności JST i wykorzystania pozostałych usług finansujących

ROZDZIAŁ 9. Bankowość elektroniczna oraz kanały dystrybucji usług finansowych w JST
Beata Świecka
9.1. Wybrane elementy bankowości elektronicznej w obsłudze JST
9.2. Zainteresowanie i zapotrzebowanie JST na usługi bankowości elektronicznej. Ujęcie historyczne
9.3. Elektroniczne kanały dystrybucji usług bankowych w sektorze jednostek samorządu terytorialnego
9.4. Elektroniczne kanały dystrybucji usług bankowych w podsektorze jednostek samorządu terytorialnego

ROZDZIAŁ 10. Zdolność kredytowa JST i ocena wiarygodności kredytowej jako narzędzia wspomagające zarządzanie ryzykiem kredytowym
Iwona Bobrek
10.1. Ryzyko kredytowe JST i sposoby jego minimalizowania po stronie banku i JST
10.2. Metodyka oceny zdolności kredytowej JST
10.3. Rating JST, jego znaczenie i jego komponenty

ROZDZIAŁ 11. Społeczna odpowiedzialność biznesu w kontekście transakcji banków z JST
Dorota Korenik
11.1. Istota, sens społecznej odpowiedzialności banku
11.2. Oczekiwanie społecznej odpowiedzialności banków
11.3. Poziomy i typy odpowiedzialności społecznej w bankowości
11.4. Społeczna odpowiedzialność banku za skutki transakcji zawieranych z JST (odpowiedzialność dobrowolna a odpowiedzialność narzucona przez prawo)
11.5. Dobre praktyki bankowe

ROZDZIAŁ 12. Rozwój usług bankowych dla JST w kontekście globalnego kryzysu finansowego 2008
Stanisław Flejterski
12.1. Wpływ kryzysu i nowych regulacji na warunki współpracy JST z bankami
12.2. Czynniki kształtujące popyt JST na usługi bankowo-finansowe w perspektywie do roku 2020
12.3. Innowacje bankowo-finansowe dedykowane JST w ujęciu krajowym i międzynarodowym

Bibliografia


286 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- ZROZUMIEĆ CHIŃCZYKÓW KULTUROWE KODY SPOŁECZNOŚCI CHIŃSKICH
ZAJDLER E. NIEWDANA L. PAWŁOWSKI J. SAREK J.

- POZNAĆ CHINY O POCHODZENIU STU CHIŃSKICH ZNAKÓW
AIPING ZHANG RED.

- PERSPEKTYWY I BARIERY ROZWOJU CHIŃSKIEJ GOSPODARKI
MARSZAŁEK-KAWA J. RED.

- UWARUNKOWANIA I KONSEKWENCJE PROCESU KURCZENIA SIĘ MIAST W POLSCE
HARAŃCZYK A. RED.

- PAŃSTWO ŚRODKA A NOWY JEDWABNY SZLAK PORADZIECKA AZJA CENTRALNA
KOZŁOWSKI K. / I XINJANG W POLITYCE CHRL

- MODELE DOKONAŃ JEDNOSTEK SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
STRĄK T.

- EKONOMICZNE I PRAWNE UWARUNKOWANIA I BARIERY REDUKCJI DEFICYTU I DŁUGU
SZOŁNO-KOGUC J. POMORSKA A./ PUBLICZNEGO

- SOCJOLOGIA I PRZESTRZEŃ MIEJSKA
MAJER A.

- ODCZUWANIE ARCHITEKTURY
RASMUSSEN S.E.

- RACJONALIZACJA GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI W POLSCE
GRZYMAŁA Z. MAŚOCH G. GOLEŃ M. GÓRNICKI E.

- JAK POLACY MOGĄ PRZEBIĆ MUR CHIŃSKI 39 SEKRETÓW CHIŃSKIEJ KULTURY BIZN
CHONG DARREN / BIZNESU

- ZMIANY SPOŁECZNE W JAPONII W XIX I XX WIEKU WYBRANE ZAGADNIENIA
KOSTOWSKA-WATANABE E. RED.

- ALTERNATYWNE INSTRUMENTY INWESTYCYJNE
PRUCHNICKA-GRABIAS I RED.

- WSPÓŁCZESNE CHINY W KONTEKŚCIE STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH
WARDĘGA J.

- WSPÓŁPRACA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Z ORGANIZACJAMI
KOSOWSKI J. / POZARZĄDOWYMI

- BUDŻET SAMORZĄDOWY I WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA
SALACHNA J.M. CZOŁPIŃSKA E. OSTROWSKA A.

- TEORIA URBANISTYKI W PROJEKTOWANIU I PLANOWANIU MIAST
CHMIELEWSKI J.M.

- PROTEST MIEJSKI PRZESTRZENIE, TOŻSAMOŚCI I PRAKTYKI NIEZADOWOLONYCH OBYWATELI MIAST
KOWALEWSKI M.

- LOGISTYKA ODZYSKU W OPAKOWALNICTWIE
MICHNIEWSKA K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022