WSPÓŁPRACA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Z INSTYTUCJAMI FINANSOWYMI UWARUNKOWANIA PROCESY DECYZJE
ZIOŁO M. FILIPIAK B.Z. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 73.10 Twoja cena 69,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Współpraca jednostek samorządu terytorialnego z instytucjami finansowymi
Uwarunkowania, procesy, decyzje
Reaktywowanie samorządu terytorialnego w Polsce stało się impulsem dla rozwoju
licznych płaszczyzn współpracy i kooperacji jednostek samorządu terytorialnego z
instytucjami finansowymi.
Znaczenie i zakres współpracy JST z instytucjami rynku finansowego ewoluuje wraz z
ilością i różnorodnością ich zadań oraz szansami i wymogami kreowanymi przez
otoczenie.
Opracowanie prezentuje próbę kompleksowego przedstawienia popytu JST na usługi
finansowe przez pryzmat zadań i specyfiki ich funkcjonowania.
Autorzy podjęli w nim istotne kwestie związane z problematyką efektywnego
funkcjonowania JST w ich otoczeniu finansowym, zarządzania publicznymi środkami i
uzyskiwania satysfakcjonujących wyników w bieżącej i strategicznej działalności.
W opracowaniu odniesiono się również do oceny wpływu oraz znaczenia decyzji
finansowych związanych z wykorzystaniem instrumentów dedykowanych JST przez rynek
finansowy.
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Specyfika funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego a popyt
na usługi finansowe
Magdalena Zioło
1.1. Jednostki samorządu terytorialnego jako podmiot gospodarki narodowej
1.2. Zadania jednostek samorządu terytorialnego jako czynnik warunkujący strukturę
popytu na usługi finansowe
1.3. System finansowania zadań JST a zapotrzebowanie na usługi finansowe
ROZDZIAŁ 2. Formalnoprawne uwarunkowania współpracy jednostek samorządu
terytorialnego z instytucjami finansowymi
Magdalena Zioło
2.1. Prawne i ekonomiczne ramy współpracy JST z instytucjami finansowymi
2.2. Zasady gospodarki finansowej JST a ograniczenia prawne wyznaczające możliwości
korzystania z produktów finansowych przez JST
2.3. Instrumentarium gospodarki finansowej JST stanowiące podstawę do budowy relacji z
instytucjami finansowymi
ROZDZIAŁ 3. Zasady wyboru przez JST partnera w transakcjach finansowych
Marek Dylewski
3.1. Prawo zamówień publicznych jako źródło regulacji w zakresie wyboru banku przez
JST
3.2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jako dokument definiujący kryteria
wyboru
3.3. Zasady współpracy i procedury wyboru instytucji finansowych niewymagające
stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych
ROZDZIAŁ 4. Produkty finansowe dedykowane jednostkom samorządu terytorialnego
przez banki i instytucje finansowe
Bożena Masztaler
4.1. Specyfika oferty produktowej banków i instytucji finansowych dla JST
4.2. Operacje bierne
4.3. Operacje czynne
4.4. Operacje pośredniczące
ROZDZIAŁ 5. Inżynieria finansowa i jej instrumenty w kontekście pozyskiwania
przez JST środków finansowych z budżetu Unii Europejskiej
Beata Zofia Filipiak, Magdalena Zioło
5.1. Finansowanie zadań JST ze środków unijnych
5.2. Bankowalność projektów objętych współfinansowaniem ze środków unijnych
5.3. Rodzaje instrumentów inżynierii finansowej dedykowanych JST
5.4. Rola banku w transakcjach z wykorzystaniem inżynierii finansowej przez JST
ROZDZIAŁ 6. Usługi finansowe w zarządzaniu ryzykiem finansowym przez JST
Beata Zofia Filipiak
6.1. Rodzaje ryzyka finansowego JST
6.2. Instrumenty minimalizujące ryzyko finansowe JST oferowane przez banki
6.3. Stress testy jako instrument w minimalizacji ryzyka finansowego JST
ROZDZIAŁ 7. Produkty strukturyzowane jako szczególny rodzaj produktów
finansujących zadania inwestycyjne JST
Beata Zofia Filipiak
7.1. Kapitał prywatny w finansowaniu zadań JST
7.2. Project finance jako szczególny rodzaj partnerstwa publiczno-prywatnego
7.3. Instrumenty rynku kapitałowego w finansowaniu JST
7.4. Kapitał mezzanine a rola banków w finansowaniu zadań JST
7.5. Rola BGK jako kreatora usług sekurytyzowanych
ROZDZIAŁ 8. Pozabankowe usługi finansowe dla jednostek samorządu terytorialnego
Marek Dylewski
8.1. Bankassurance jako produkt konsolidacyjny
8.2. Zapotrzebowanie JST na usługę bankassurance i ograniczenia jej dostępności
8.3. Leasing jako usługa wspomagająca finansowanie zadań inwestycyjnych JST
8.4. Faktoring w praktyce JST
8.5. Dylematy skupu wierzytelności JST i wykorzystania pozostałych usług finansujących
ROZDZIAŁ 9. Bankowość elektroniczna oraz kanały dystrybucji usług finansowych
w JST
Beata Świecka
9.1. Wybrane elementy bankowości elektronicznej w obsłudze JST
9.2. Zainteresowanie i zapotrzebowanie JST na usługi bankowości elektronicznej. Ujęcie
historyczne
9.3. Elektroniczne kanały dystrybucji usług bankowych w sektorze jednostek samorządu
terytorialnego
9.4. Elektroniczne kanały dystrybucji usług bankowych w podsektorze jednostek samorządu
terytorialnego
ROZDZIAŁ 10. Zdolność kredytowa JST i ocena wiarygodności kredytowej jako
narzędzia wspomagające zarządzanie ryzykiem kredytowym
Iwona Bobrek
10.1. Ryzyko kredytowe JST i sposoby jego minimalizowania po stronie banku i JST
10.2. Metodyka oceny zdolności kredytowej JST
10.3. Rating JST, jego znaczenie i jego komponenty
ROZDZIAŁ 11. Społeczna odpowiedzialność biznesu w kontekście transakcji
banków z JST
Dorota Korenik
11.1. Istota, sens społecznej odpowiedzialności banku
11.2. Oczekiwanie społecznej odpowiedzialności banków
11.3. Poziomy i typy odpowiedzialności społecznej w bankowości
11.4. Społeczna odpowiedzialność banku za skutki transakcji zawieranych z JST
(odpowiedzialność dobrowolna a odpowiedzialność narzucona przez prawo)
11.5. Dobre praktyki bankowe
ROZDZIAŁ 12. Rozwój usług bankowych dla JST w kontekście globalnego kryzysu
finansowego 2008
Stanisław Flejterski
12.1. Wpływ kryzysu i nowych regulacji na warunki współpracy JST z bankami
12.2. Czynniki kształtujące popyt JST na usługi bankowo-finansowe w perspektywie do
roku 2020
12.3. Innowacje bankowo-finansowe dedykowane JST w ujęciu krajowym i międzynarodowym
Bibliografia
286 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ZMIANY SPOŁECZNE W JAPONII W XIX I XX WIEKU WYBRANE ZAGADNIENIA KOSTOWSKA-WATANABE E. RED.
- ALTERNATYWNE INSTRUMENTY INWESTYCYJNE PRUCHNICKA-GRABIAS I RED.
- WSPÓŁCZESNE CHINY W KONTEKŚCIE STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH WARDĘGA J.
- WSPÓŁPRACA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Z ORGANIZACJAMI KOSOWSKI J. / POZARZĄDOWYMI
- BUDŻET SAMORZĄDOWY I WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA SALACHNA J.M. CZOŁPIŃSKA E. OSTROWSKA A.
- TEORIA URBANISTYKI W PROJEKTOWANIU I PLANOWANIU MIAST CHMIELEWSKI J.M.
- PROTEST MIEJSKI PRZESTRZENIE, TOŻSAMOŚCI I PRAKTYKI NIEZADOWOLONYCH OBYWATELI MIAST KOWALEWSKI M.
- LOGISTYKA ODZYSKU W OPAKOWALNICTWIE MICHNIEWSKA K.
- ZROZUMIEĆ CHIŃCZYKÓW KULTUROWE KODY SPOŁECZNOŚCI CHIŃSKICH ZAJDLER E. NIEWDANA L. PAWŁOWSKI J. SAREK J.
- POZNAĆ CHINY O POCHODZENIU STU CHIŃSKICH ZNAKÓW AIPING ZHANG RED.
- PERSPEKTYWY I BARIERY ROZWOJU CHIŃSKIEJ GOSPODARKI MARSZAŁEK-KAWA J. RED.
- UWARUNKOWANIA I KONSEKWENCJE PROCESU KURCZENIA SIĘ MIAST W POLSCE HARAŃCZYK A. RED.
- PAŃSTWO ŚRODKA A NOWY JEDWABNY SZLAK PORADZIECKA AZJA CENTRALNA KOZŁOWSKI K. / I XINJANG W POLITYCE CHRL
- MODELE DOKONAŃ JEDNOSTEK SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH STRĄK T.
- EKONOMICZNE I PRAWNE UWARUNKOWANIA I BARIERY REDUKCJI DEFICYTU I DŁUGU SZOŁNO-KOGUC J. POMORSKA A./ PUBLICZNEGO
- SOCJOLOGIA I PRZESTRZEŃ MIEJSKA MAJER A.
- ODCZUWANIE ARCHITEKTURY RASMUSSEN S.E.
- RACJONALIZACJA GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI W POLSCE GRZYMAŁA Z. MAŚOCH G. GOLEŃ M. GÓRNICKI E.
- JAK POLACY MOGĄ PRZEBIĆ MUR CHIŃSKI 39 SEKRETÓW CHIŃSKIEJ KULTURY BIZN CHONG DARREN / BIZNESU
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|