ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.65 50,97   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ODRUCHY UCZENIE SIĘ I ZACHOWANIE


GODDARD-BLYTHE S.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 53.65 Twoja cena  50,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Odruchy, uczenie się i zachowanie


Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.

Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki.

Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.


Przedmowa redaktora naukowego do wydania polskiego      . 9
Podziękowania                       . 12
Przedmowa                         15
Wstęp                           19

Rozdział I ODRUCHY – ICH WPŁYW NA OSIĄGANIE SUKCESÓW
W UCZENIU SIĘ 23
1. Odruch Moro                            26
2. Odruch dłoniowy                          . 31
3. Asymetryczny toniczny odruch szyjny                  . 33
4. Odruch szukania                          . 36
5. Odruch Galanta                           39
6. Toniczny odruch błędnikowy                      42
7. Symetryczny toniczny odruch szyjny                   46

Rozdział II OD ODRUCHÓW PIERWOTNYCH DO KONTROLI POSTAWY 53
1. Odruchy posturalne                         . 54
2. Schemat reakcji zaskoczenia                      . 55
3. Kontrola postawy                          . 58
4. Reakcje prostowania                         59
5. Odruch Landaua                          . 61
6. Odruch amfibii                           62
7. Odruchy stopniowego obrotu tułowia                  . 63
8. Reakcje równoważne                         64
9. Dojrzewanie odruchów – proces, który trwa                66

Rozdział III ROZWÓJ MÓZGU 69
1. Ustalenie hierarchii                         . 70
2. Specjalizacja półkul mózgowych                    . 80

Rozdział IV ZMYSŁY 87
1. Równowaga i układ przedsionkowy                   . 89
2. Dotyk                               94
3. Słuch                               99
4. Wzrok                              . 106
5. Propriocepcja                            113
6. Smak i węch                            . 114
7. Podsumowanie                           . 116

Rozdział V TESTY SPRAWDZAJĄCE ODRUCHY 117
1. Test standardowy odruchu Moro                    . 118
2. Test odruchu Moro w pozycji stojącej (Clarke, Bennett i Rowston)       . 119
3. Test odruchu dłoniowego                       . 120
4. Test standardowy asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego        121
5. Test Schildera asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego         . 122
6. Test odruchu szukania                        . 123
7. Test odruchu ssania                         . 124
8. Test odruchu Galanta                        . 125
9. Test tonicznego odruchu błędnikowego w pozycji stojącej           126
10. Test symetrycznego tonicznego odruchu szyjnego              127
11. Test odruchu Landaua                        . 128
12. Test odruchu amfibii w pozycji na brzuchu i na plecach           . 129
13. Test odruchu stopniowego obrotu tułowia w biodrach i w barkach       . 130
14. Test optycznego odruchu prostowania głowy               . 132
15. Test błędnikowego odruchu prostowania głowy              . 133

Rozdział VI GDZIE SZUKAĆ POMOCY? 135
1. Określenie poziomu wymaganej terapii                  135
2. Jak rodzice mogą pomóc swoim dzieciom                 136
3. Poziom 1. Gdy dziecko wymaga profesjonalnej pomocy           . 139
4. Poziom 2. Trening może być prowadzony w szkole lub w domu pod nadzorem specjalisty                       . 140
5. Poziom 3. Dziecko może odnieść korzyść z programu grupowych ćwiczeń rozwojowych                            141
6. Nauczanie dzieci z uwzględnieniem prawidłowego schematu ich rozwoju   . 141

Rozdział VII EWOLUCJA POGLĄDÓW – ROZWAŻANIA NAD ODRUCHAMI 161
1. Historia                              161
2. Przegląd badań klinicznych                      . 167
3. Przegląd badań nad efektami programu stymulacji i hamowania odruchów   170
4. Podsumowanie                           . 173
Studia przypadków                          177

Wybrane artykuły autorstwa Sally Goddard Blythe           183
Słownik terminów                          . 211
Przydatne adresy                           214
Literatura                              215
Indeks rzeczowy                           222
Indeks nazwisk                           .228


Format: 20.5x24.5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- JAK WYKRYĆ ZABURZENIA ROZWOJOWE U DZIECI I CO DALEJ
MOUNTSTEPHEN M.

- NEUROLOGIA KOMPENDIUM
KOZUBSKI W. RED.

- TAJEMNICA ZDROWEGO MÓZGU
JILL BOLTE TAYLOR

- NIEZNANE? POZNANE ZABURZENIA ROZWOJOWE U DZIECI
BUCHNAT M. PAWELCZAK K. - Z RZADKIMI ZESPOŁAMI GENETYCZNYMI I WADAMI

- ODRUCHY ORALNE U NOWORODKÓW I NIEMOWLĄT DIAGNOZA I STYMULACJA
RZĄDZKA M.

- FIZJOTERAPIA W NEUROLOGII I NEUROCHIRURGII
KWOLEK A. RED.

- UDAR I PRZEBUDZENIE
BOLTE TAYLOR J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022