|
ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI KOMERCYJNYMI
JOŃSKA B. - PRAKTYCZNY PORADNIK DLA ZARZĄDCÓW BUDYNKÓW BIUROWYCH wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2014, wydanie II cena netto: 151.00 Twoja cena 143,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi
Praktyczny poradnik dla zarządców budynków biurowych
Opracowanie jest praktycznym podręcznikiem dla
zarządców nieruchomości komercyjnych popartym 14-letnim doświadczeniem autorki na
rynku nieruchomości. Autorka przedstawia wielopłaszczyznowość zawodu zarządcy
nieruchomości, rysuje portret psychologiczny zarządcy nieruchomości oraz pokazuje
zagadnienia, z jakimi zarządca spotyka się w codziennej pracy przy zarządzaniu
nieruchomościami komercyjnymi na przykładzie budynku biurowego na kilku płaszczyznach:
zarządca a właściciel,
zarządca a najemca,
zarządca a budynek,
zarządca a podwykonawcy.
Autorka opisuje również inne role, jakie zarządca
nieruchomości może odgrywać na rynku nieruchomości.
Obecne, 2. wydanie książki – poszerzone i
zaktualizowane – uwzględnia najnowsze zmiany w obowiązującym prawie. Mając na uwadze
praktyczny aspekt książki, dodano także liczne przykłady, wskazówki i załączniki,
których celem jest przyczynienie się do efektywniejszej pracy w zakresie zarządzania
nieruchomościami komercyjnymi.
W książce znajdują się ponadto przykładowe wzory
takie jak:
umowa o zarządzanie nieruchomością,
budżet kosztów operacyjnych (opex) dla budynku biurowego,
budżet kosztów inwestycyjnych (capex) dla budynku biurowego,
umowa najmu,
harmonogram przejęcia budynku biurowego (po sprzedaży),
lista dokumentacji budynku biurowego,
regulamin budynku biurowego,
roczny harmonogram przeglądów urządzeń i instalacji w obiekcie.
Autorką publikacji jest Beata Jońska
– absolwentka Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie, Wydział
Ekonomiczny, tytuły licencjata – Zarządzanie Nieruchomościami (2001) i Wycena
Nieruchomości (2000). Licencjonowany zarządca nieruchomości od 2005 roku Nr licencji
13909. Posiada 14-letnie doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami, aktualnie pełni
funkcję Szefa Zespołu Zarządzania Nieruchomościami w międzynarodowej firmie
deweloperskiej i inwestycyjnej.
Książka adresowana jest do zarządców i właścicieli
nieruchomości komercyjnych, do deweloperów oraz do studentów i absolwentów kierunków
związanych z gospodarowaniem nieruchomościami – zarządzaniem i pośrednictwem w
obrocie nieruchomościami.
Przedmowa
Wykaz skrótów
Wprowadzenie
Rozdział I. Podmiot i przedmiot zarządzania nieruchomościami
1. Definicja zarządzania nieruchomościami
2. Wymogi formalne
3. Portret psychologiczny zarządcy nieruchomości
3.1. Cechy osobowościowe
3.2. Umiejętności
3.3. Przeciwwskazania do wykonywania zawodu
4. Definicja i podział nieruchomości komercyjnych
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Budynki biurowe
4.2.1. Uwagi wstępne
4.2.2. Budynek biurowy klasy A
4.2.3. Budynek biurowy klasy B
4.2.4. Budynek biurowy klasy B+
4.2.5. Budynek biurowy klasy C
4.2.6. Znaczenie informacji o klasie budynku
4.3. Nieruchomości handlowe
4.4. Centra logistyczne i magazyny
4.5. Inne nieruchomości komercyjne
Rozdział II. Zarządca a właściciel nieruchomości komercyjnej
1. Kim jest właściciel nieruchomości komercyjnej
2. Zakres odpowiedzialności
3. Umowa o zarządzanie
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Zakres umowy
3.3. Reprezentacja właściciela - pełnomocnictwo
4. Raporty i sprawozdania
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Sprawozdanie z zarządzania nieruchomością
4.3. Raporty finansowe
4.4. Budżety operacyjne, inwestycyjne, marketingowe
4.5. Zestawienia z umów najmu
Rozdział III. Zarządca a najemca
1. Monitoring bieżących potrzeb
2. Umowa najmu
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Postanowienia wstępne i strony umowy najmu
2.3. Przedmiot najmu i okres trwania
2.4. Czynsz, koszty eksploatacyjne - katalog i sposoby rozliczania, inne świadczenia
2.5. Indeksacja
2.6. Okresy wolne od czynszu, opcja wcześniejszego rozwiązania umowy, zakaz konkurencji
2.7. Obowiązki i prawa właściciela i najemcy
2.7.1. Uwagi wstępne
2.7.2. Obowiązki i prawa właściciela
2.7.3. Obowiązki i prawa najemcy
2.8. Zabezpieczenie wykonania umowy
2.9. Ubezpieczenia
2.10. Warunki rozwiązania umowy
3. Przedłużanie i renegocjowanie warunków umów najmu
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Przedłużenie lub skrócenie czasu najmu
3.3. Zmniejszenie lub rozszerzenie powierzchni najmu
3.4. Stawki za czynsz - renegocjowanie stawek na wyższe lub niższe
3.5. Koszty eksploatacyjne - sposób rozliczania
3.6. Zabezpieczenie umowy najmu - sposób i naliczanie
3.7. Standard wykończenia - remont i modernizacja powierzchni najmu
3.8. Sposób i częstotliwość indeksacji
3.9. Zmiana wzoru umowy najmu
3.10. W jaki sposób zachęcić najemcę do pozostania w budynku
Rozdział IV. Zarządca a budynek
1. Uwagi wstępne
2. Przejęcie nieruchomości w zarządzanie
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Harmonogram przejęcia nieruchomości
2.3. Lista wymaganych dokumentów
2.3.1. Uwagi wstępne
2.3.2. Umowy
2.3.3. Dokumentacja nieruchomości
2.3.4. Dokumentacja związana z bezpieczeństwem budynku i dokumentacja techniczna
2.3.5. Dokumentacja finansowa
3. Procedury i dokumenty obowiązujące w budynku
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Regulamin budynku
3.3. Plan ochrony
3.4. Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego i plan ewakuacji
3.5. Zasady przeprowadzania prac remontowych i aranżacyjnych
4. Instalacje i urządzenia
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Harmonogram przeglądów
4.3. Książka obiektu budowlanego
4.3.1. Uwagi wstępne
4.3.2. Sposób wypełniania KOB
4.4. System zarządzania budynkiem - BMS
4.5. Awarie i katastrofy
4.5.1. Uwagi wstępne
4.5.2. Zalania
4.5.3. Awarie systemów
4.5.4. Przerwy w dostawie mediów
4.5.5. Inne awarie
4.5.6. Katastrofa budowlana
5. Archiwizacja dokumentacji
5.1. Uwagi wstępne
5.2. Sposób i miejsce przechowywania dokumentacji nieruchomości
5.3. Archiwizacja dokumentów w formie elektronicznej i wykorzystanie systemów
informatycznych w procesie zarządzania
5.3.1. Uwagi wstępne
5.3.2. Oprogramowanie firmy conject AG - opis, wdrożenie i użytkowanie
5.4. Korzyści z zastosowania systemu informatycznego conject do archiwizacji dokumentów
Rozdział V. Zarządca a podwykonawcy i dostawcy mediów
1. Uwagi wstępne
2. Dobór firm podwykonawczych
2.1. Uwagi wstępne
2.2. Organizacja przetargów i konkursów ofert
2.3. Kryteria wyboru
2.4. Zawieranie umów z podwykonawcami
3. Budowanie relacji z pracownikami obsługi
4. Organizacja prac remontowych i modernizacyjnych w nieruchomości
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Faza projektowania i uzgodnień
4.3. Faza doboru wykonawców
4.4. Faza wykonania i nadzór nad pracami
4.5. Odbiór wykonanych robót
5. Relacja zarządcy nieruchomości z dostawcami mediów
Rozdział VI. Różne role zarządcy nieruchomości komercyjnych
1. Uwagi wstępne
2. Rola zarządcy nieruchomości w fazie projektowania budynku
3. Rola zarządcy w procesie sprzedaży lub zakupu budynku
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Doradztwo oraz analiza sposobu zarządzania (raporty due diligence)
4. Zarządzanie spółką i aktywami właściciela
5. Zarządzanie portfelem nieruchomości
6. Rola zarządcy w kreowaniu wizerunku budynku
Rozdział VII. Zarządzanie budynkiem zielonym (green building)
1. Uwagi wstępne
2. Certyfikat LEED
3. Program BREAM
4. Certyfikat BEPAC
5. Program Green Building
6. Zarządzanie zielonymi budynkami
7. Przeprowadzenie procesu certyfikacji budynku istniejącego (BREEAM In-Use)
Załączniki
1. Umowa o zarządzanie nieruchomością (wzór)
2. Budżet kosztów operacyjnych (opex) dla budynku biurowego - wzór
3. Budżet kosztów inwestycyjnych (capex ) dla budynku biurowego - wzór
4. Umowa najmu - wzór
5. Harmonogram przejęcia budynku biurowego (po sprzedaży) - wzór
6. Lista dokumentacji budynku biurowego - wzór
7. Regulamin budynku biurowego - wzór
8. Roczny harmonogram przeglądów urządzeń i instalacji w obiekcie - wzór
Indeks rzeczowy
290 stron, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ADMINISTRATOR NIERUCHOMOŚCI ZAGADNIENIA PRAWNE I PRAKTYCZNE TOMASZEWSKA E.
- ZARZĄDZANIE INWESTYCJAMI I NIERUCHOMOŚCIAMI WYBRANE PROBLEMY RYMARZAK M. RED.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|