ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MUZYKOTERAPIA I WIZUALIZACJA W ROZWIJANIU KOMPETENCJI EMOCJONALNYCH STUDENTÓW PEDAGOGIKI


STACHYRA K.

wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 36.70 Twoja cena  34,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Muzykoterapia i wizualizacja w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych studentów pedagogiki


Kompetencje emocjonalne, będące praktycznymi umiejętnościami wykorzystywania swojego potencjału, czyli inteligencji emocjonalnej, nie bez powodu interesują coraz większą liczbę badaczy. Stopień naszej kompetencji emocjonalnej w dużym stopniu determinuje to, jakimi ludźmi jesteśmy, jak radzimy sobie z emocjami, a także co będziemy w stanie osiągnąć w życiu.

Człowiek kompetentny emocjonalnie to człowiek zdrowy psychicznie, funkcjonujący w pełni swoich możliwości.

Autor dowodzi, że muzykoterapia i wizualizacja mogą okazać się skutecznym środkiem służącym rozwijaniu kompetencji emocjonalnych.

Proponuje program terapii krótkoterminowej, dzięki któremu znaczne korzyści można osiągnąć już w pierwszych tygodniach pracy. Jednocześnie wskazuje na wyjątkowe znaczenie kompetencji emocjonalnych w pełnieniu roli pedagoga - wszak zadaniem nauczyciela jest nie tylko przekazywanie wiedzy, ale i kształtowanie osobowości swoich wychowanków. A może to uczynić jedynie pedagog dojrzały, kompetentny emocjonalnie.


Wstęp

I. Kompetencje emocjonalne
Definicje kompetencji emocjonalnych
Ogólne ramy kompetencji emocjonalnych
Składowe kompetencji emocjonalnych
Lęk a kompetencje emocjonalne
Znaczenie kompetencji emocjonalnych w funkcjonowaniu jednostki

II. Kompetencje emocjonalne w pracy pedagoga
Wzorzec osobowości nauczyciela a jego kompetencje emocjonalne
Rozwijanie kompetencji emocjonalnych w procesie kształcenia pedagogów
Kompetencje emocjonalne nauczyciela a styl pracy dydaktyczno-wychowawczej

III.Wykorzystanie muzykoterapii, wizualizacji i relaksacji w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych
Terapia problemów emocjonalnych w aspekcie różnych orientacji psychoterapeutycznych
Muzykoterapia
Wizualizacja i Relaksacja

IV. Metodologia badań własnych
Problemy i hipotezy
Metody, techniki i narzędzia badawcze
Dobór i charakterystyka grup
Teren i przebieg badania
Zastosowane metody analizy statystycznej

V. Opis programu i przebiegu terapii

VI. Skuteczność zastosowanej terapii w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych
w świetle przeprowadzonych badań
Zmiany w nasileniu lęku u badanych
Zmiany w poziomie przystosowania badanych studentów ujawnione Testem Niedokończonych Zdań (RISB) J. B. Rottera
Zmiany w zakresie obrazu siebie i samokrytycyzmu badanych ujawnione Skalą Samooceny W. H. Fittsa

VII. Ocena przebiegu i skuteczności terapii w opiniach badanych studentów
Zmiany w ocenie funkcjonowania w świetle badań ankietowych
Reakcje uczestników terapii
Dynamika zmian w świetle danych zebranych za pomocą Zestawu Skal Szacunkowych
Odczucia badanych po sesji I i IX ujawnione Zestawem Skal Szacunkowych
Zmiany w nasileniu lęku zachodzące w czasie pojedynczej sesji
Skuteczność terapii w opiniach studentów
Zakończenie i wnioski

Bibliografia
Aneks
Teksty wizualizacji zastosowane w programie rozwijania kompetencji emocjonalnych
Ankieta I
Ankieta II
Zestaw skal szacunkowych
Spis tabel
Spis wykresów


220 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- MUZYKOTERAPIA MIĘDZY WGLĄDEM A INKLUZJĄ
CYLKOWSKA-NOWAK M. STRZELECKI W.

- RYSUNEK W PSYCHOTERAPII
OSTER G.D. GOULD P.

- WYOBRAŹNIA W PSYCHOTERAPII
LAZARUS A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022