|
MUZYKOTERAPIA I WIZUALIZACJA W ROZWIJANIU KOMPETENCJI EMOCJONALNYCH STUDENTÓW PEDAGOGIKI
STACHYRA K. wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2009, wydanie Icena netto: 36.70 Twoja cena 34,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Muzykoterapia i wizualizacja w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych studentów
pedagogiki
Kompetencje emocjonalne, będące praktycznymi umiejętnościami wykorzystywania
swojego potencjału, czyli inteligencji emocjonalnej, nie bez powodu interesują coraz
większą liczbę badaczy. Stopień naszej kompetencji emocjonalnej w dużym stopniu
determinuje to, jakimi ludźmi jesteśmy, jak radzimy sobie z emocjami, a także co
będziemy w stanie osiągnąć w życiu.
Człowiek kompetentny emocjonalnie to człowiek zdrowy psychicznie, funkcjonujący w
pełni swoich możliwości.
Autor dowodzi, że muzykoterapia i wizualizacja mogą okazać się skutecznym
środkiem służącym rozwijaniu kompetencji emocjonalnych.
Proponuje program terapii krótkoterminowej, dzięki któremu znaczne korzyści można
osiągnąć już w pierwszych tygodniach pracy. Jednocześnie wskazuje na wyjątkowe
znaczenie kompetencji emocjonalnych w pełnieniu roli pedagoga - wszak zadaniem
nauczyciela jest nie tylko przekazywanie wiedzy, ale i kształtowanie osobowości swoich
wychowanków. A może to uczynić jedynie pedagog dojrzały, kompetentny emocjonalnie.
Wstęp
I. Kompetencje emocjonalne
Definicje kompetencji emocjonalnych
Ogólne ramy kompetencji emocjonalnych
Składowe kompetencji emocjonalnych
Lęk a kompetencje emocjonalne
Znaczenie kompetencji emocjonalnych w funkcjonowaniu jednostki
II. Kompetencje emocjonalne w pracy pedagoga
Wzorzec osobowości nauczyciela a jego kompetencje emocjonalne
Rozwijanie kompetencji emocjonalnych w procesie kształcenia pedagogów
Kompetencje emocjonalne nauczyciela a styl pracy dydaktyczno-wychowawczej
III.Wykorzystanie muzykoterapii, wizualizacji i relaksacji w rozwijaniu
kompetencji emocjonalnych
Terapia problemów emocjonalnych w aspekcie różnych orientacji psychoterapeutycznych
Muzykoterapia
Wizualizacja i Relaksacja
IV. Metodologia badań własnych
Problemy i hipotezy
Metody, techniki i narzędzia badawcze
Dobór i charakterystyka grup
Teren i przebieg badania
Zastosowane metody analizy statystycznej
V. Opis programu i przebiegu terapii
VI. Skuteczność zastosowanej terapii w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych
w świetle przeprowadzonych badań
Zmiany w nasileniu lęku u badanych
Zmiany w poziomie przystosowania badanych studentów ujawnione Testem Niedokończonych
Zdań (RISB) J. B. Rottera
Zmiany w zakresie obrazu siebie i samokrytycyzmu badanych ujawnione Skalą Samooceny W. H.
Fittsa
VII. Ocena przebiegu i skuteczności terapii w opiniach badanych studentów
Zmiany w ocenie funkcjonowania w świetle badań ankietowych
Reakcje uczestników terapii
Dynamika zmian w świetle danych zebranych za pomocą Zestawu Skal Szacunkowych
Odczucia badanych po sesji I i IX ujawnione Zestawem Skal Szacunkowych
Zmiany w nasileniu lęku zachodzące w czasie pojedynczej sesji
Skuteczność terapii w opiniach studentów
Zakończenie i wnioski
Bibliografia
Aneks
Teksty wizualizacji zastosowane w programie rozwijania kompetencji emocjonalnych
Ankieta I
Ankieta II
Zestaw skal szacunkowych
Spis tabel
Spis wykresów
220 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- MUZYKOTERAPIA MIĘDZY WGLĄDEM A INKLUZJĄ CYLKOWSKA-NOWAK M. STRZELECKI W.
- RYSUNEK W PSYCHOTERAPII OSTER G.D. GOULD P.
- WYOBRAŹNIA W PSYCHOTERAPII LAZARUS A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|