- Praca z określonymi typami osobowości
- Kreowanie ekscytujących wyzwań
- Działanie w sytuacjach kryzysowych
- Wywieranie wpływu na silne jednostki
Świetna lektura, na czasie, pełna przykładów i gotowych planów działania
Harvard Business School
Zarządzanie ludźmi jest nie lada wyzwaniem. Wymaga odpowiedniej wiedzy i pracy
zarówno nad sobą, jak i podwładnymi. Jednak stanie na czele grupy profesjonalistów -
wolnomyślicieli, ludzi niezależnych i świadomych własnej wartości - to prawdziwie
tytaniczne zadanie. Możesz pracować w branży usługowej, informatycznej, finansowej czy
artystycznej. Każda z osób w Twojej grupie to indywidualność. Domagają się one
specjalnego traktowania. Mają swoje wypracowane rytuały, z których nie chcą
rezygnować dla jakiegoś bliżej nieokreślonego większego dobra. A odpowiedzialność
skupia się na Tobie.
Błyskotliwość, talenty biznesowe czy administracyjne to cechy, które bez wątpienia
przydają się na Twoim stanowisku. Jednak umiejętności, które naprawdę ułatwią Ci
pracę, to zdolność wpływania na uczucia, nastawienie czy determinację innych ludzi.
Ta książka powstała, by pomóc Ci ugruntować swoją pozycję na stanowisku lidera,
zlikwidować bariery stojące między Tobą, zespołem i powierzonymi Wam zadaniami.
Dostarczy Ci praktycznych informacji, jak z grona niezależnych fachowców stworzyć
trwały i funkcjonujący zespół.
- Ustalanie zakresu odpowiedzialności
- Budowanie wzajemnego zaufania
- Wyrażanie uznania dla czyichś osiągnięć
- Zrozumienie modeli ludzkiego zachowania
- Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych
- Strategie na przyszłość - utrwalanie sukcesu
Spis treści:
Wstęp (11)
Część pierwsza. Przygotowanie
1. Twoja rola W jaki sposób generujesz wartość dodaną jako lider? (25)
2. Zakres odpowiedzialności Czy istnieje zgoda na Twoje prawa i obowiązki? (35)
3. Buduj relacje międzyludzkie - jedną po drugiej Jakie kluczowe umiejętności
musisz posiadać? (53)
4. Bądź inspirujący Czy wiesz, jak inspirować innych ludzi? (73)
Część druga. Coaching jednostek
5. Zdobądź zaufanie jako trener W jaki sposób sprawiasz, że inni Cię słuchają?
(87)
6. Budowanie wzajemnego zaufania Czy inni uważają Cię za dobrego słuchacza? (105)
7. Różni ludzie - różne podejścia W jaki sposób rozpoznajesz i reagujesz na
różnice między ludźmi? (115)
8. Pomagaj potrzebującym Jak możesz pomóc tym, którzy tego potrzebują? (143)
9. Jak sobie radzić z "primadonnami"? W jaki sposób postępujesz z
"trudnymi ludźmi"? (153)
10. Szukaj poparcia dla zmian Jak przekonujesz ludzi do tego, aby uznali potrzebę
zmian? (163)
Część trzecia. Coaching zespołu
11. Określanie celów zespołu
Czy Twoja grupa ma jasno określone, konkretne cele, co do których panuje powszechna
zgoda? (175)
12. Zdefiniuj zasady członkostwa w grupie Jaka jest wzajemna odpowiedzialność
poszczególnych członków zespołu? (183)
13. Zbuduj zaufanie w zespole Co powoduje, że członkowie zespołu ufają sobie
nawzajem? (201)
14. Wyzwanie dla grupy Czy Twój zespół ma przed sobą ekscytujące zadanie do
wykonania? (217)
15. Dodawanie energii spotkaniom Jakie są dobre praktyki w prowadzeniu spotkań? (227)
16. Uznanie dla osiągnięć W jaki sposób wyrażasz swoje uznanie dla osiągnięć
innych? (247)
17. Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych Co robić, gdy członkowie zespołu
popadają w konflikt? (257)
18. Sytuacje kryzysowe Jak reagować w dramatycznych momentach? (265)
Część czwarta. Przyszłość
19. Wychowywanie młodych pracowników Jak postępujesz z najmłodszymi stażem
pracownikami? (281)
20. Integrowanie nowych osób W jaki sposób sprawisz, że nowo zatrudnione osoby
odniosą sukces? (291)
21. Kontrolowanie liczebności zespołu Jak postępujesz w kwestii wielkości grupy?
(299)
22. Mierzenie wyników zespołu Jakich miar używasz do mierzenia jakości pracy grupy?
(303)
23. Po co się przejmować? Czemu miałbyś to wszystko robić? (321)
Odwołania do źródeł (331)
Dalsza lektura (337)
Bibliografia (339)
Podziękowania (341)
Skorowidz (344)
O autorach (350)
352 strony, A5, oprawa twarda