Książka jest obszernym studium z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem
rodzinnym, popartym bogatą literaturą polską i zagraniczną.
Autor wnikliwie przeanalizował istotę przedsiębiorstwa rodzinnego,
uwarunkowania jego rozwoju i rolę rodziny w różnych fazach rozwoju jej
przedsiębiorstwa.
Spis treści:
Wstęp
1. Pojęcie i specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego
1.1. Przedsiębiorstwo rodzinne w literaturze przedmiotu i praktyce zarządzania
1.2. Typologia przedsiębiorstw rodzinnych
1.3. Wielkość populacji przedsiębiorstw rodzinnych - problemy definicyjne i implikacje
statystyczne
I . Gospodarcze i społeczne znaczenie przedsiębiorstw rodzinnych
2. Historyczne, społeczne i ekonomiczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw
rodzinnych
2.1. Przedsiębiorstwa rodzinne w perspektywie historycznej
2.2. Kontekst społeczny i kulturowy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych
2.3. Czynniki ekonomiczno-polityczne i prawne w rozwoju przedsiębiorczości
3. Rodzina jako determinanta rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego w różnych
fazach cyklu życia
3.1. Cykl życia organizacji w badaniu zachowań przedsiębiorstw rodzinnych
3.2. Zróżnicowana rola rodziny w fazach powstawania i wzrostu przedsiębiorstwa
rodzinnego
3.3. Sukcesja jako podstawowy problem fazy dojrzałości w przedsiębiorstwie rodzinnym
3.4. Przedsiębiorstwo rodzinne w fazie schyłku
4. Identyfikacja zachowań strategicznych przedsiębiorstw rodzinnych -aspekt
teoretyczny
4.1. Stan i kierunki badań nad koncepcjami rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych
4.2. Modele analizy zachowań strategicznych
4.3. Przestrzeń strategiczna przedsiębiorstwa rodzinnego
5. Zachowania strategiczne przedsiębiorstw rodzinnych - analiza wyników badań
5.1. Motywy i cele działania przedsiębiorstw rodzinnych
5.2. Skala ryzyka i stosunek do niego w koncepcjach strategicznych przedsiębiorstw
rodzinnych
5.3. Strategie przedsiębiorstw rodzinnych
5.4. Profil zachowań przedsiębiorstw rodzinnych - próba uogólnienia
Zakończenie
Aneksy
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Summary
361 stron, B5, oprawa miękka