ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNE SPECYFIKA MODELI BIZNESU


LESZCZEWSKA K.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 64.10 Twoja cena  60,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedsiębiorstwa rodzinne

Specyfika modeli biznesu


W pracy autorka dokonała analizy i oceny modelu biznesu jako narzędzia, za pomocą którego można scharakteryzować sposób funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych i uchwycić specyfikę tych podmiotów wynikającą ze współistnienia systemu rodziny i systemu przedsiębiorstwa.

Na podstawie studiów literatury przedmiotu przedstawiono stan badań światowych i polskich z zakresu przedsiębiorczości rodzinnej i tematyki dotyczącej modeli biznesu, wskazano najczęściej podejmowane tematy badawcze. Przedstawiono specyfikę przedsiębiorstw rodzinnych w stosunku do firm nierodzinnych i sposoby zachowań rynkowych firm rodzinnych.

Przeanalizowano wpływ więzi rodzinnych na funkcjonowanie family business.

Scharakteryzowano model biznesu w kontekście wykorzystania tego narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Zaprezentowano wyniki badań empirycznych (ilościowych i jakościowych) zrealizowanych na ogólnopolskiej próbie firm rodzinnych.

W podsumowaniu sformułowano wnioski z przeprowadzonych badań, zaproponowano własną autorską koncepcję modelu biznesu i elementów tworzących model biznesu oraz typologię modeli biznesu firm rodzinnych.


Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Istota przedsiębiorstw rodzinnych

1.1. Badania nad przedsiębiorstwami rodzinnymi
1.2. Definicje przedsiębiorstw rodzinnych
1.3. Przedsiębiorstwa rodzinne a nierodzinne
1.4. Kryteria różnicowania przedsiębiorstw rodzinnych
1.5. Etapy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych

ROZDZIAŁ 2. Praktyka zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi

2.1. Wpływ więzi rodzinnych na funkcjonowanie przedsiębiorstwa
2.2. Strategie przedsiębiorstw rodzinnych
2.3. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi
2.4. Nepotyzm jako praktyka stosowana w przedsiębiorstwach rodzinnych

ROZDZIAŁ 3. Model biznesu jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem

3.1. Pojęcie modelu biznesu. Perspektywy badawcze w analizie modeli biznesu
3.2. Elementy tworzące model biznesu. Zmiany modeli biznesowych
3.3. Model biznesu a strategia przedsiębiorstwa
3.4. Rodzaje modeli biznesu

ROZDZIAŁ 4. Modele biznesu przedsiębiorstw rodzinnych – metodyka badań własnych

4.1 Cel, zakres i przedmiot badań
4.2. Metody badawcze
4.3. Koncepcja modelu biznesu przyjęta w badaniu ankietowym
4.4. Charakterystyka próby badawczej

ROZDZIAŁ 5. Specyfika modeli biznesu przedsiębiorstw rodzinnych

5.1. Charakterystyka modeli biznesu przedsiębiorstw rodzinnych
5.2. Relacja między systemem rodziny i systemem przedsiębiorstwa – cechy wspólne modeli biznesu przedsiębiorstw rodzinnych
5.3. Model biznesu a wielkość przedsiębiorstwa, profil działalności i pokolenie prowadzące przedsiębiorstwo
5.4. Model biznesu a percepcja sukcesu przedsiębiorstwa

ROZDZIAŁ 6. Czynnik rodzinności w modelach biznesu przedsiębiorstw rodzinnych

6.1. Autorska koncepcja modelu biznesu przedsiębiorstw rodzinnych
6.2. Modele biznesu przedsiębiorstw rodzinnych – studia przypadków
6.2.1. EDPOL Food & Innovation Sp. z o.o.
6.2.2. Łomżyńskie Centrum Medyczne
6.2.3. Instalator W.J. i M.G. NOWIK spółka jawna
6.3. Analiza porównawcza modeli biznesu

Zakończenie
Bibliografia
Źródła internetowe
Spis tabel
Spis wykresów
Załącznik (Kwestionariusz ankiety)


272 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNE ISTOTA I ZACHOWANIA STRATEGICZNE
SAFIN K.

- DOBÓR ADAPTACJA MOTYWOWANIE I ROZWÓJ PRACOWNIKÓW
DANIECKI W. - PSYCHOLOGICZNO-ORGANIZACYJNE DORADZTWO DLA FIRM

- FIRMY RODZINNE WSZYSTKO CO ISTOTNE
LEACH P.

- INTELIGENTNY ROZWÓJ FIRMY RODZINNEJ A WSPÓŁCZESNE WARTOŚCI
KLIMEK J.

- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
MOCZYDŁOWSKA J. PACEWICZ I.

- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM OD A DO Z
SZPAKOWSKI M.K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022