ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PEDAGOGIKA SPOŁECZNA O ASPIRACJACH JAKOŚCI I SENSIE ŻYCIA


DYRDA M.J.

wydawnictwo: ASPRA , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 53.90 Twoja cena  51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Obszerna wiedza zawarta w tej książce jest dowodem erudycji autora. Jest ona niewątpliwie istotnym wkładem w szeroko toczącą się dyskusję wokół zagadnienia: "Jak powinno przebiegać wartościowe życie człowieka"? Rozważania stanowią źródło wiedzy dla każdego, kto chce poznać problematykę aspiracji, sensu i jakości życia.

prof. dr hab. Tamary Zacharuk


Publikacja powstała we współpracy z Akademią Podlaską w Siedlcach.


Wstęp

1. Przedmiot pedagogiki jako dziedziny nauki

2. Istota i pojęcie aspiracji w kontekście sensu i jakości życia
2.1. Aspiracje, sens i jakość życia - ujęcie modelowe
2.2. Istota aspiracji, sensu i jakości życia w ujęciu dynamicznym
2.3. Pojęcie jakości i sensu życia w kontekście aspiracji
2.4. Powiązania - sens, jakość życia i aspiracje. Punkty widzenia, racje i uzasadnienia

3. Aspiracje, jakość i sens życia w wybranych dyscyplinach naukowych

4. Pedagogika społeczna wobec aspiracji, sensu i jakości życia
4.1. Sposób rozumienia aspiracji, sensu i jakości życia przez pedagogów społecznych
4.2. Rodzaje aspiracji z punktu widzenia pedagogiki społecznej
4.3. Struktura aspiracji, jakości życia i ich dynamika

5. Uwarunkowania aspiracji i jakości życia
5.1. Model uwarunkowań
5.2. Aksjologiczne uwarunkowania działania pedagogicznego na rzecz aspiracji, sensu i jakości życia
5.3. Uwarunkowania podmiotowe - osobowościowe
5.4. Uwarunkowania pozapodmiotowe - społeczne
5.4.1. Istota i pojęcie środowiska
5.4.2. Środowiska prowadzące zorganizowaną działalność wychowawczą- szkoła
5.4.3. Środowiska prowadzące naturalną działalność wychowawczą
5.4.3.1.Rodzinne środowisko wychowawcze. Jakość rodziny a jakość dziecka
5.4.3.2.Rówieśnicze środowisko wychowawcze. Jakość środowiska rówieśniczego
5.4.4. Dalsze otoczenie społeczne mające wpływ na jednostkę
Człowiek jako członek rodzaju ludzkiego w skali globalnej

6. Poziom aspiracji jako czynnik mający wpływ na sens i jakość życia

7. Perspektywy w rozważaniu aspiracji, sensu oraz jakości życia kobiet i mężczyzn

8. Znaczenie rozważań aspiracji, jakości i sensu życia dla wzbogacenia pedagogiki społecznej

9. Praca spoleczno-wychowawcza nad kształtowaniem aspiracji, poczucia sensu i jakości życia człowieka

Zakończenie
Literatura cytowana
Wykaz wykresów
Wykaz tabel
Wykaz schematów
Indeks nazwisk


368 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- KULTURA MODEL ANTROPOLOGICZNY
KUPER A.

- PEDAGOGIKA SPOŁECZNA WOBEC ZMIAN PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO
SOBECKI M. DANILEWICZ W. SOSNOWSKI T. RED.

- O PEDAGOGICE SPOŁECZNEJ I JEJ ROZWOJU WYBRANE ZAGADNIENIA
CICHOSZ M.

- SYSTEMOWA ANALIZA SPOŁECZEŃSTWA
SZTUMSKI J.

- MIKROSOCJOLOGIA EDUKACJI W ZARYSIE
WOŹNIAK R.

- PROJEKTOWANIE SOCJALNE W KSZTAŁCENIU PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH
TELKA L. RED.

- PEDAGOGIKA (W) PRACY SOCJALNEJ
KANTOWICZ E.

- SOCJOLOGIA OGÓLNA
BOLESTA-KUKUŁKA K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022