PEDAGOGIKA SPOŁECZNA O ASPIRACJACH JAKOŚCI I SENSIE ŻYCIA
DYRDA M.J. wydawnictwo: ASPRA , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 53.90 Twoja cena 51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Obszerna wiedza zawarta w tej książce jest dowodem erudycji autora. Jest ona
niewątpliwie istotnym wkładem w szeroko toczącą się dyskusję wokół zagadnienia:
"Jak powinno przebiegać wartościowe życie człowieka"? Rozważania stanowią
źródło wiedzy dla każdego, kto chce poznać problematykę aspiracji, sensu i jakości
życia.
prof. dr hab. Tamary Zacharuk
Publikacja powstała we współpracy z Akademią Podlaską w Siedlcach.
Wstęp
1. Przedmiot pedagogiki jako dziedziny nauki
2. Istota i pojęcie aspiracji w kontekście sensu i jakości życia
2.1. Aspiracje, sens i jakość życia - ujęcie modelowe
2.2. Istota aspiracji, sensu i jakości życia w ujęciu dynamicznym
2.3. Pojęcie jakości i sensu życia w kontekście aspiracji
2.4. Powiązania - sens, jakość życia i aspiracje. Punkty widzenia, racje i
uzasadnienia
3. Aspiracje, jakość i sens życia w wybranych dyscyplinach naukowych
4. Pedagogika społeczna wobec aspiracji, sensu i jakości życia
4.1. Sposób rozumienia aspiracji, sensu i jakości życia przez pedagogów społecznych
4.2. Rodzaje aspiracji z punktu widzenia pedagogiki społecznej
4.3. Struktura aspiracji, jakości życia i ich dynamika
5. Uwarunkowania aspiracji i jakości życia
5.1. Model uwarunkowań
5.2. Aksjologiczne uwarunkowania działania pedagogicznego na rzecz aspiracji, sensu i
jakości życia
5.3. Uwarunkowania podmiotowe - osobowościowe
5.4. Uwarunkowania pozapodmiotowe - społeczne
5.4.1. Istota i pojęcie środowiska
5.4.2. Środowiska prowadzące zorganizowaną działalność wychowawczą- szkoła
5.4.3. Środowiska prowadzące naturalną działalność wychowawczą
5.4.3.1.Rodzinne środowisko wychowawcze. Jakość rodziny a jakość dziecka
5.4.3.2.Rówieśnicze środowisko wychowawcze. Jakość środowiska rówieśniczego
5.4.4. Dalsze otoczenie społeczne mające wpływ na jednostkę
Człowiek jako członek rodzaju ludzkiego w skali globalnej
6. Poziom aspiracji jako czynnik mający wpływ na sens i jakość życia
7. Perspektywy w rozważaniu aspiracji, sensu oraz jakości życia kobiet i
mężczyzn
8. Znaczenie rozważań aspiracji, jakości i sensu życia dla wzbogacenia
pedagogiki społecznej
9. Praca spoleczno-wychowawcza nad kształtowaniem aspiracji, poczucia sensu i
jakości życia człowieka
Zakończenie
Literatura cytowana
Wykaz wykresów
Wykaz tabel
Wykaz schematów
Indeks nazwisk
368 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- KULTURA MODEL ANTROPOLOGICZNY KUPER A.
- PEDAGOGIKA SPOŁECZNA WOBEC ZMIAN PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO SOBECKI M. DANILEWICZ W. SOSNOWSKI T. RED.
- O PEDAGOGICE SPOŁECZNEJ I JEJ ROZWOJU WYBRANE ZAGADNIENIA CICHOSZ M.
- SYSTEMOWA ANALIZA SPOŁECZEŃSTWA SZTUMSKI J.
- MIKROSOCJOLOGIA EDUKACJI W ZARYSIE WOŹNIAK R.
- PROJEKTOWANIE SOCJALNE W KSZTAŁCENIU PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH TELKA L. RED.
- PEDAGOGIKA (W) PRACY SOCJALNEJ KANTOWICZ E.
- SOCJOLOGIA OGÓLNA BOLESTA-KUKUŁKA K.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|