ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PEDAGOGIKA (W) PRACY SOCJALNEJ


KANTOWICZ E.

wydawnictwo: UWM OLSZTYN , rok wydania 2013, wydanie II

cena netto: 37.00 Twoja cena  35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pedagogika (w) pracy socjalnej


W swojej najnowszej książce Ewa Kantowicz porusza tematykę pracy socjalnej.

Dziedzina ta, jako zawód posiadająca długą tradycję i rozpoznawalna, jest jednak stosunkowo nowa jako oddzielna nauka. Wymaga więc wnikliwego i obszernego opisu.

Autorka podejmuje się tego zadania, przedstawiając w swojej publikacji szeroki wachlarz powiązań, inspiracji i kwestii, jakie obejmuje współczesna praca socjalna.

Choć rozważania skupiają się przede wszystkim na sytuacji w Polsce, nie są ograniczone tylko do kraju. Przyjęta perspektywa uwzględnia również odniesienia i porównania do tego, jak przedstawiają się poruszane kwestie np. w Europie Zachodniej.


Wśród zawartych w ośmiu rozdziałach (każdy poświęcony jest innemu zagadnieniu) dociekaniach pojawiają się problemy takie jak: współczesne rozumienie, zakres i wymagania pracy socjalnej oraz jej relacje z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi (zwłaszcza pedagogiką); motywacje, uzasadnienia ideowe i prawne działań podejmowanych w ramach pracy socjalnej; wymagania edukacyjne, jakie musi spełniać pracownik socjalny i cechy charakteru, które powinien posiadać, aby dobrze realizować swoje zadania; nowa profesja - asystent rodziny; i wiele innych. Poruszane są również związane z pracą socjalną kwestie, wśród których można wymienić ochronę dziecka i standardy w niej stosowane, działania prowadzone na rzecz tzw. rodzin ryzyka, pracę z bezrobotnymi czy edukację ludzi starszych. Analizowanej problematyce towarzyszy rys historyczny, przedstawiający najważniejsze zmiany, jakie zachodziły w dziejach wybranych zagadnień, dopełniający w ten sposób publikację i nadający jej kompleksowy charakter.


Wprowadzenie

Rozdział I
Wielowymiarowość pracy socjalnej
1. Współczesne ujęcia pracy socjalnej i jej zadania
2. Praca socjalna jako działalność społeczna
3. Praca socjalna jako działalność zawodowa
4. Praca socjalna jako działalność naukowa
5. Kwalifikacje i zadania pracownika socjalnego
5.1. Kwalifikacje w zawodzie pracownika socjalnego
5.2. Zadania pracownika socjalnego
5.3. Role współczesnego pracownika socjalnego
Podsumowanie

Rozdział II
Paradygmat pedagogiki (w) pracy socjalnej
1. Idea działania społeczno-pedagogicznego w perspektywie pedagogiki i pracy socjalnej
1.1. Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie pedagogiki społecznej
1.2. Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie pedagogiki krytycznej
1.3. Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie filozoficznej
1.4. Działanie społeczno-pedagogiczne w pracy socjalnej
2. Między pedagogiką społeczną a pracą socjalną
3. Pedagogika społeczna jako metateoria współczesnej pracy socjalnej
4. Nowy paradygmat pedagogiki pracy socjalnej
Podsumowanie

Rozdział III
Pedagogika społeczna a praca socjalna - perspektywa europejska
1. Pedagogika społeczna w Niemczech
1.1. Kreowanie teorii
1.2. Historyczne rekonstrukcje i związki z pracą socjalną
1.3. Między niezależnością pedagogiki społecznej jako subdyscypliny a rozwojem teoretycznych dyskusji w polu pracy socjalnej
1.4. Przyszłość pedagogiki społecznej w Niemczech
2. Pedagogika społeczna w Danii
2.1. Kreowanie teorii
2.2. Historyczne rekonstrukcje i związki z pracą socjalną
2.3. Między niezależnością pedagogiki społecznej jako subdyscypliny a rozwojem teoretycznych dyskusji w polu pracy socjalnej
2.4. Przyszłość pedagogiki społecznej w Danii
3. Pedagogika społeczna we Francji
3.1. Kreowanie teorii
3.2. Historyczne rekonstrukcje oraz związki z innymi dyscyplinami i pracą socjalną
3.3. Między niezależnością pedagogiki społecznej jako subdyscypliny a rozwojem teoretycznych dyskusji w polu pracy socjalnej
3.4. Przyszłość pedagogiki społecznej we Francji
4. Pedagogika społeczna w Szwecji
4.1. Kreowanie teorii i związki z pracą socjalną
4.2. Między niezależnością pedagogiki społecznej jako subdyscypliny a rozwojem teoretycznych dyskusji w polu pracy socjalnej
4.3. Przyszłość pedagogiki społecznej w Szwecji
5. Pedagogika społeczna w Wielkiej Brytanii
5.1. Kreowanie teorii
5.2. Historyczne rekonstrukcje i związki z pracą socjalną
5.3. Między niezależnością pedagogiki społecznej jako subdyscypliny a rozwojem
teoretycznych dyskusji w polu pracy socjalnej
5.4. Przyszłość pedagogiki społecznej w Wielkiej Brytanii
Podsumowanie

Rozdział IV
Pedagogiczne teorie jako inspiracje w pracy socjalnej
1. Teoria sił ludzkich
2. Teoria aktywizacji społecznej i edukacji środowiskowej
3. Teoria wsparcia społecznego
4. Teoria codzienności
5. Teoria zmian społecznych przez edukację
6. Teoria feminizmu nowej kobiecości
Podsumowanie

Rozdział V
Ochrona dziecka jako działanie społeczno-pedagogiczne
1. Istota praw dziecka i jej implikacje w działaniach pedagogicznych i socjalnych
2. Geneza międzynarodowej ochrony praw dziecka
3. Koncepcje pedagogiczne i założenia ochrony praw dziecka
4. Nowe podejścia teoretyczno-praktyczne w opiece
5. Standardy w systemie opieki nad dzieckiem
Podsumowanie

Rozdział VI
Rodzina jako obiekt zainteresowań pedagogiki i pracy socjalnej
1. Przeobrażenia współczesnej rodziny
2. Rodzina ryzyka jako podmiot pracy socjalno-wychowawczej
3. Cechy charakteryzujące rodzinę ryzyka
4. Wielowymiarowość w badaniu i diagnozowaniu rodziny
5. Wieloaspektowość działań na rzecz rodziny
Podsumowanie

Rozdział VII
Praca socjalno-wychowawcza z dzieckiem i rodziną
1. Koncepcje pracy socjalnej z rodziną w sytuacji przemocy
2. Wybrane podejścia i programy socjalne na rzecz rodziny
3. Praca socjalno-wychowawcza z dzieckiem i rodziną
4. Bariery w pracy socjalno-wychowawczej z rodziną
5. Asystent rodziny jako nowa profesja społeczna w pracy z rodziną
6. Kompetencje profesjonalne i postawy w pracy socjalnej z rodziną
Podsumowanie

Rozdział VIII
Wyzwania profesjonalnej edukacji do pracy socjalno-wychowawczej
1. Inspiracje pedagogiczne w kształceniu do pracy socjalnej
2. Modele profesjonalnego kształcenia do pracy socjalnej
2.1. Koncepcja modelu rozwojowego
2.2. Koncepcja modelu kompetencyjnego
2.3. Koncepcja modelu rozwojowo-kompetencyjnego
3. Standardy i poziomy profesjonalnego kształcenia do pracy socjalnej
Podsumowanie

Rozdział IX
Wybrane programy edukacyjne w pracy socjalnej
1. Programy korekcyjno-edukacyjne w sytuacji przemocy w rodzinie
2. Szkolenia rodzin zastępczych
3. Działania edukacyjno-aktywizacyjne osób bezrobotnych
4. Edukacja seniorów
Podsumowanie

Bibliografia


187 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- SOCJOLOGIA OGÓLNA
BOLESTA-KUKUŁKA K.

- KULTURA MODEL ANTROPOLOGICZNY
KUPER A.

- PEDAGOGIKA SPOŁECZNA WOBEC ZMIAN PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO
SOBECKI M. DANILEWICZ W. SOSNOWSKI T. RED.

- PEDAGOGIKA SPOŁECZNA O ASPIRACJACH JAKOŚCI I SENSIE ŻYCIA
DYRDA M.J.

- SYSTEMOWA ANALIZA SPOŁECZEŃSTWA
SZTUMSKI J.

- MIKROSOCJOLOGIA EDUKACJI W ZARYSIE
WOŹNIAK R.

- PROJEKTOWANIE SOCJALNE W KSZTAŁCENIU PEDAGOGÓW SPOŁECZNYCH
TELKA L. RED.

- O PEDAGOGICE SPOŁECZNEJ I JEJ ROZWOJU WYBRANE ZAGADNIENIA
CICHOSZ M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022