ANALIZA STRATEGICZNA PRZEDSIĘBIORSTWA
GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M. wydawnictwo: PWE , rok wydania 2009, wydanie IV cena netto: 60.50 Twoja cena 57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse
przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu
można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie
konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy
strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody
służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej
przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać
wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są
zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych
uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności
menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
Spis treści:
Wprowadzenie
1. Planowanie strategiczne
Ewolucja myślenia strategicznego
Istota strategii
Model działalności przedsiębiorstwa
Metodyka budowy planu strategicznego
Bariery skutecznej strategii i ich przezwyciężanie
2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Rola analizy strategicznej w planowaniu rozwoju przedsiębiorstwa
Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa
Analiza otoczenia konkurencyjnego
Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
3. Strategia dywersyfikacji - od przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego do
konglomeratu
Model strategii rozwoju przedsiębiorstwa H.I. Ansoffa
Cele i rodzaje dywersyfikacji
Sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii
Historia dywersyfikacji na świecie i w Polsce
Konglomeraty - nieudany eksperyment?
Pułapki dywersyfikacji
4. Strategia rozwoju rynku - od przedsiębiorstwa lokalnego do korporacji
transnarodowej
Przesłanki ekspansji geograficznej przedsiębiorstw
Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Model przedsiębiorstwa globalnego
Strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych
Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa
5. Strategia integracji pionowej
Istota integracji pionowej
Integracja pionowa a strategie alternatywne
Strategie zarządzania dostawcami
Tendencje światowe
6. Sposoby rozwoju przedsiębiorstw
Przesłanki wyboru sposobu rozwoju
Fuzje i przejęcia
Alianse strategiczne
7. Strategie konkurencji
Istota strategii konkurencji
Przewagi konkurencyjne
Źródła przewag konkurencyjnych
Wybór obszaru konkurencji
Hiperkonkurencja
Aneks
Bibliografia
244 strony, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- MARKETING MIĘDZYNARODOWY GRZESIUK A.
- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI OLEKSYN T.
- KONCEPCJE ZARZĄDZANIA CZERSKA M. SZPITTER A.A. RED.
- KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA STANKIEWICZ M.J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|