METODY AKTYWIZUJĄCE W SZKOLENIACH
SILBERMAN M. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2012, wydanie II cena netto: 75.00 Twoja cena 71,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Punktem wyjścia rozważań Mela Silbermana - autora znanych i cenionych
publikacji zaliczanych do kanonu prac z dziedziny szkolenia i rozwoju - jest opis
specyfiki procesu uczenia się osób dorosłych i wyjaśnienie, dlaczego przebiega on
najefektywniej, gdy adepci aktywnie w nim uczestniczą.
W dalszej części książki, po zapoznaniu czytelnika z informacjami teoretycznymi,
jak projektować i realizować programy szkoleniowe zaaranżowane pod kątem aktywizacji
uczestników, autor udziela wielu praktycznych wskazówek dotyczących:
- formułowania celów aktywnego uczenia się,
- tworzenia odpowiednich warunków do aktywnego przyswajania wiedzy,
- pobudzania zainteresowania zajęciami i aktywnego udziału w nich,
- projektowania zadań i ćwiczeń w formule aktywnego uczenia się,
- przeprowadzenia interesujących dyskusji,
- opracowywania wykładów wymagających aktywnego udziału słuchaczy,
- podsumowywania zajęć,
- wspierania uczestników w wykorzystywaniu przyswojonej wiedzy i nabytych
umiejętności po zakończeniu szkolenia.
Książka zawiera ponad dwieście zadań i ćwiczeń z trzydziestu pięciu obszarów
tematycznych obejmujących m.in.: coaching, komunikowanie, budowanie zespołu, obsługę
klienta, rozwiązywanie problemów, wprowadzanie zmian w organizacji. Przykłady zajęć
zostały tak sformułowane, że mogą być potraktowane jako materiały gotowe do
zastosowania lub punkt odniesienia podczas opracowywania własnych szkoleń.
Spis treści:
Przedmowa
Część I Wprowadzenie
Proces uczenia się
Wątpliwości związane z aktywnym szkoleniem
Formuły realizacji aktywnego szkolenia
Część II Opracowanie programu aktywnego szkolenia
Rozdział 1. Ustalenie potrzeb szkoleniowych i określenie profilu uczestników
Po co gromadzić dane o uczestnikach
Jakie informacje powinny być zbierane
Jak zbierać informacje
Co zrobić, gdy brakuje czasu na zebranie odpowiedniej ilości danych
Rozdział 2. Wyznaczenie celów nauczania i zadań szkoleniowych
Cele nauczania
Zadania szkoleniowe
Sposób formułowania zadań
Słowa używane w formułowaniu zadań
Informowanie uczestników o zadaniach
Rozdział 3. Projektowanie ćwiczeń wprowadzających
Co można osiągnąć dzięki ćwiczeniom wprowadzającym
O czym należy pamiętać podczas opracowywania ćwiczeń wprowadzających
Dziesięć sposobów na pobudzenie aktywnego udziału w zajęciach
Rozdział 4. Przygotowanie skutecznego wykładu
Pięć sposobów na pobudzenie zainteresowania słuchaczy
Pięć sposobów na ułatwienie rozumienia i zapamiętywania
Pięć sposobów na pobudzenie zaangażowania uczestników podczas wykładu
Pięć sposobów na utrwalenie materiału
Przykład dobrze opracowanego wykładu
Rozdział 5. Wykorzystanie metod zastępujących wykład
Demonstracja
Studium przypadku
Naprowadzanie
Stymulowanie pytań
Samodzielne poszukiwanie informacji
"Zespoły badawcze"
Puzzle
Turniej
Przykłady wykorzystania metod zastępujących wykład
Rozdział 6. Uczenie się przez działanie
Odgrywanie ról
Gry i symulacje
Obserwacja
Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię
Zadania pisemne
Realizacja projektów
Rozdział 7. Projektowanie ćwiczeń
Trzy główne składniki ćwiczeń
Przygotowanie ćwiczenia
Ustalanie szczegółów ćwiczenia
Kreatywne stosowanie ćwiczeń
Rozdział 8. Ustalanie kolejności ćwiczeń
Wskazówki dotyczące ustalania kolejności ćwiczeń
Przykłady ustalania kolejności ćwiczeń
Szczegółowe wskazówki dotyczące ustalania kolejności ćwiczeń
Kolejność działań podczas szkoleń opartych na ćwiczeniach
Rozdział 9. Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy
Przed szkoleniem
Podczas szkolenia
Pod koniec szkolenia
Rozdział 10. Planowanie programu aktywnego szkolenia
Makroprojekt programu aktywnego szkolenia
Przykład programu aktywnego szkolenia
Część III Realizacja programu aktywnego szkolenia
Rozdział 11. Rozpoczęcie programu aktywnego szkolenia
Przygotowanie psychiczne
Przygotowanie miejsca
Powitanie uczestników i stworzenie więzi z nimi
Wykorzystanie pierwszych 30 minut szkolenia
Analiza planu szkolenia
Zachęcanie do skomentowania planu szkolenia
Rozdział 12. Kierowanie grupą szkoleniową
Ustalanie norm zachowań
Pozyskanie zainteresowania grupy
Umocnienie pozytywnego reagowania na kierowanie grupą
Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
Rozdział 13. Wygłaszanie wykładów i prowadzenie dyskusji
Poznanie grupy
Przygotowanie wykładu
Kontrola mowy ciała
Pomoce wizualne
Przejścia między częściami wykładu
Prowadzenie dyskusji
Rozdział 14. Prowadzenie ćwiczeń w grupach i wspomaganie
zespołowego uczenia się
Zorganizowanie ćwiczeń
Zespołowe uczenie się
Rozdział 15. Zakończenie i ocena programu aktywnego szkolenia
Analiza treści szkolenia
Pytania i zastrzeżenia dotyczące szkolenia
Samoocena wiedzy i umiejętności
Zastosowanie nabytych umiejętności w pracy
Wyrażenie uczuć odnośnie do szkolenia
Ocena szkolenia
Bibliografia
Indeks
351 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA KOZAK A. ŁAGUNA M.
- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA FORTUNA P. ŁAGUNA M.
- PROFESJONALNI TRENERZY CZYLI JAK PLANOWAĆ I OSIĄGAĆ DŁUGOTRWAŁE SZYMCZAK W.F. WAŃSKI T. / REZULTATY
- JAK SKUTECZNIE PROWADZIĆ WARSZTATY Z ZAKRESU KOMUNIKACJI
- PSYCHOLOGIA DLA TRENERÓW KOSSOWSKA M. JARMUŻ S. WITKOWSKI T.
- PEŁNIA ŻYCIA NOWE SPOJRZENIE NA KWESTIĘ SZCZĘŚCIA I DOBREGO ŻYCIA SELIGMAN M.
- TRENING TWÓRCZOŚCI NĘCKA E. ORZECHOWSKI J. SZYMURA B. GRUSZKA A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|