TERAPIA POZNAWCZA DEPRESJI OPARTA NA UWAŻNOŚCI
SEGAL Z.V. TEASDALE J.D. MARK G. WILLIAMS J. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 58.00 Twoja cena 55,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Terapia poznawcza depresji oparta na uważności
Nowa koncepcja profilaktyki nawrotów
Przełomowa książka… Godna uwagi synteza, jaką
stanowi ta książka, daje nadzieję nie tylko na opracowanie teorii wyjaśniającej
wzajemne oddziaływanie poznania i emocji, ale także na poszerzenie naszego rozumienia
głębokich wewnętrznych możliwości człowieka w zakresie dochodzenia do zdrowia.
Z Przedmowy Jona Kabat-Zina
Terapia poznawcza oparta na uważności stanowi inspirujące, wyrafinowane
połączenie wschodnich i zachodnich koncepcji psychicznego dobrostanu. Autorzy, czołowi
przedstawiciele terapii poznawczej, przystępnym, zrozumiałym językiem opisują zmianę
w swoim myśleniu, która doprowadziła ich do uwzględnienia ważności w leczeniu
dolegliwości psychicznych… Ten nowy kierunek może wiele wnieść do poznawczej terapii
depresji.
Aaron T. Beck
Książka przedstawia elegancką i nowatorską metodę przerywania cyklu
nawracających epizodów depresyjnych, która wyzwala pacjentów od tyranii nawrotów.
Integracja ważności i terapii poznawczej powinna stać się elementem podstawowego
wyszkolenia każdego specjalisty w dziedzinie zdrowia psychicznego, począwszy od
pielęgniarek psychiatrycznych i psychiatrów po psychologów klinicznych i psychologów
zajmujących się poradnictwem. Segal, Williams i Teasdale prezentują nową, obiecującą
odpowiedź na główny problem zdrowotny XXI wieku.
Daniej Goleman
Jest to znakomity opis tego, jak badacz kliniczny dochodzi do opracowania metody
leczenia. Chociaż zastosowany tutaj sposób myślenia ma służyć opracowaniu
podręcznika do terapii, który może być pomocny wielu ludziom, ten sam rodzaj myślenia
jest potrzebny w opracowaniu metod leczenia dla indywidualnych pacjentów
przystępujących do terapii… Zapisy interakcji między terapeutą a klientem, dosłowne
instrukcje dla pacjentów, możliwe do powielenia ulotki i kwestionariusze oraz kliniczne
rady dotyczące umiejętnego uczenia – wszystko jest znakomite. Jedyną rzeczą, jakiej
książka nie zapewnia, jest sama praktyka. Wspaniałe wprowadzenie dla każdego, kto nie
zapoznał się jeszcze z uważnością, a zarazem książka, która podniesie
umiejętności doświadczonego praktyka.
Marsha M. Linehan
Zindel V. Segal, PhD, jest profesorem psychoterapii z nadania Morgana
Firestone’a na uniwersytecie w Toronto. Kieruje oddziałem terapii
poznawczo-behawioralnej w Center for Addiction and Mental Health oraz wykłada
psychiatrię i psychologię na uniwersytecie w Toronto. Jest także kierownikiem programu
psychoterapii w katedrze psychiatrii. Dr Segal jest członkiem założycielem Akademii
Terapii Poznawczej. Opublikował m.in. Cognitive Vulnerability to Depression (wraz z
Rickiem E. Ingramem i Jeanne Mirandą, 1998)
J. Mark G. Williams, PhD, jest profesorem psychologii klinicznej na
Uniwersytecie Walijskim w Bangor, a od 1997 roku dyrektorem Institute of Medical and
Social Care Research tamże. Opublikował wiele książek, m.in. The Psychological
Treatment of Depression (1992), Cognitive Psychology and Emotional Disorders (wraz z
Fraserem Wattsem, Colinem MacLeodem i Andrew Mathewsem, 1997) oraz Cry of Pain:
Understanding Suicide and Self-Harm (1997). Jest członkiem założycielem Akademii
Terapii Poznawczej.
John D. Teasdale, PhD, od ponad dwudziestu lat prowadzi badania nad
modelami poznawczymi depresji i metodami jej leczenia. Zajmuje specjalne stanowisko
naukowe w oddziale nauk o mózgu i poznawaniu Medical Research Council z siedzibą w
angielskim Cambridge. Jest członkiem Akademii Brytyjskiej, Akademii Nauk Medycznych oraz
członkiem założycielem Akademii Terapii Poznawczej. W 1990 roku dr Teasdale otrzymał
nagrodę Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego (Oddział 12) za wybitne
osiągnięcia naukowe.
Część I WYZWANIA ZWIĄZANE Z DEPRESJĄ
Wprowadzenie
Rozdział 1. Depresja – zakres problemu
Rozdział 2. Poznanie, nastrój i istota nawrotu depresyjnego
Rozdział 3. Opracowanie terapii poznawczej opartej na uważności
Rozdział 4. Modele umysłowe
Część II TERAPIA POZNAWCZA OPARTA NA UWAŻNOŚCI
Rozdział 5. Ośmiosesyjny program – sposób przeprowadzenia i uzasadnienie
Rozdział 6. Automatyczny pilot (sesja 1)
Rozdział 7. Radzenie sobie z przeszkodami (sesja 2)
Rozdział 8. Uważność oddechu (sesja 3)
Rozdział 9. Bycie obecnym (sesja 4)
Rozdział 10. Przyzwalanie/zostawianie własnemu biegowi (sesja 5)
Rozdział 11. Myśli nie są faktami (sesja 6)
Rozdział 12. Jak zadbać o siebie najlepiej? (sesja 7)
Rozdział 13. Wykorzystanie nabytych umiejętności do radzenia sobie z
przyszłymi nastrojami (sesja 8)
Część III BADANIA EWALUACYJNE I ROZPOWSZECHNIENIE
Rozdział 14. Kliniczne testy terapii poznawczej opartej na uważności
Rozdział 15. Dalsze kroki – lektury uzupełniające, strony internetowe i
adresy
Epilog
Bibliografia
Skorowidz
318 stron, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka
Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- TERAPIA POZNAWCZA UZALEŻNIEŃ BECK A.T. WRIGHT F.D. NEWMAN C.F.
- WYWIAD MOTYWUJĄCY W OPIECE ZDROWOTNEJ JAK POMÓC PACJENTOM W ZMIANIE MILLER W.R. ROLLNICK S. BUTLER C.C. / ZŁYCH NAWYKÓW I RYZYKOWNYCH ZACH
- TYPOLOGIA OSOBOWOŚCI W PRAKTYCE CZYLI JAK UŁATWIĆ SOBIE ŻYCIE ZDANOWSKI A.
- TERAPIA POZNAWCZA PODSTAWY I ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE BECK J.
- PSYCHOLOGIA POZNAWCZA W TEORII I PRAKTYCE RED. REINECKE M.A. CLARK D.A.
- TECHNIKI TERAPII POZNAWCZEJ PODRĘCZNIK PRAKTYKA LEAHY R.L.
- ZRĘCZNOŚĆ JĘZYKOWA MAGIA ZMIANY PRZEKONAŃ PRZEZ ROZMOWĘ DILTS R.
- WYWIAD DIAGNOSTYCZNY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ ROZPOZNANIE ZGODNE Z DSM-5 MORRISON J. FLEGEL K.
- TERAPIA POZNAWCZA JAKO METODA INTEGRUJĄCA PSYCHOTERAPIĘ BECK A.T. ALFORD B.A.
- BEHAWIORYZM SKINNER B.F.
- KAŻDY CZASEM SIĘ BOI JAK POMÓC DZIECKU RADZIĆ SOBIE Z LĘKIEM I ZMARTWIENIAMI SELINGER A.
- MYŚLENIE PYTANIAMI 12 NARZĘDZI SKUTECZNYCH W PRZYWÓDZTWIE COACHINGU I ŻYCIU ADAMS M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|