ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYWIAD DIAGNOSTYCZNY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ ROZPOZNANIE ZGODNE Z DSM-5


MORRISON J. FLEGEL K.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 99.99 Twoja cena  94,99 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą

Rozpoznanie zgodne z DSM-5


Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej klasyfikacji.

Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów DSM-5.

Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku przez proces wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w różnym wieku z wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych, które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu klinicznego.

Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne, przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można skorzystać w trakcie pracy. To doskonała lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria, poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.

„Znakomite źródło wiedzy zarówno dla doświadczonego, jak i dla początkującego klinicysty. Integracja kryteriów DSM-5 z informacjami na temat rozwoju dzieci i młodzieży czyni tę książkę pozycją jedyną w swoim rodzaju. Może to być wspaniały podręcznik przydatny na każdym kursie dotyczącym diagnozowania dziecka ze względu na dobrą organizację treści, akcentowanie kwestii rozwojowych oraz praktyczne (i interesujące) przykłady kliniczne. Bardzo podobało mi się pierwsze wydanie i często do niego sięgałam - drugie wydanie jest jeszcze lepsze. Każdy klinicysta, który bada lub leczy dzieci, powinien mieć na półce egzemplarz tej książki".

Ellen Braaten, PhD, Zakład Psychiatrii, Massachusetts General Hospital/llarard Medical School

„Ten podręcznik, napisany przystępnym językiem, ma wprowadzić początkujących klinicystów w dziedzinę przeprowadzania wywiadu oraz stawiania diagnozy psychiatrycznej u dzieci i młodzieży. Dwoje wytrawnych psychiatrów dzieli się swoim bogatym doświadczeniem w stosowaniu różnych metod przeprowadzania wywiadu i praktycznym korzystaniu z DSM-5 w pracy z dziećmi na różnych poziomach rozwoju. Ich przejrzysty, pozbawiony żargonu styl pisania ożywiają zapisy rzeczywistych wywiadów klinicznych".

Gregory K. Fritz, MD, profesor i dyrektor Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Warren Alpert Medical School of Brown University


Tom zawiera:

Przeprowadzanie wywiadu diagnostycznego z dziećmi i młodzieżą
Wywiad z informatorami - podstawy
Strukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentem
Podstawowe informacje na temat rozwoju
Różne typy wywiadów z dziećmi i młodzieżą
Wstępny wywiad z dzieckiem i rodzicem
Pisemny raport
Rozpoznania DSM-5 dotyczące dzieci i młodzieży
Narzędzia diagnostyczne
Zestawienie rozpoznań według DSM-5
Kwestionariusz dla rodziców


James Morrison, MD, jest afiliowanym profesorem psychiatrii na Oregon Health and Science University (OHSU) w Portland. Zdobył bogate zawodowe doświadczenie zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Jego cieszące się uznaniem podręczniki: w tym DSM-5 bez tajemnic, Diagnoza psychiatryczna czy Wstępny wywiad diagnostyczny (opublikowane również w Polsce nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego) pozwoliły setkom tysięcy specjalistów i studentów zrozumieć zawiłości badania psychiatrycznego oraz diagnozowania.

Kathryn Flegel, MD, jest profesorem psychiatrii dzieci i młodzieży na OHSU w Portland. Zanim została psychiatrą, przez 16 lat pracowała jako lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Odbyła rezydenturę w dziedzinie psychiatrii oraz dalsze szkolenie z psychiatrii dziecięcej w OHSU. Obecnie zajmuje się dziećmi, dorosłymi i rodzinami w warunkach opieki stacjonarnej i ambulatoryjnej. Jest członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.


Wprowadzenie 13

CZĘŚĆ I. PRZEPROWADZANIE WYWIADU DIAGNOSTYCZNEGO Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ


Przygotowanie do badania dzieci i młodzieży

1. Wywiad z informatorami – podstawy 29

2. Strukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentem 48

3. Podstawowe informacje na temat rozwoju 60

RRóRóżne typy wywiadów z dziećmi i młodzieżą

4. Wywiad z dzieckiem w wieku niemowlęcym/poniemowlęcym 91

5. Wywiad oparty na zabawie z sześciomiesięczną dziewczynką 100

6. Wywiad oparty na zabawie z siedmioletnim chłopcem 114

7. Wywiad z dziewięcioletnią dziewczynką 124

8. Wywiad z adolescentem 133

9. Wstępny wywiad z dzieckiem i rodzicem 151

10. Pisemny raport 168

CZĘŚĆ II. ROZPOZNANIA DSM-5 DOTYCZĄCE DZIECI I MŁODZIEŻY

11. Zaburzenia neurorozwojowe 181

12. Zaburzenia ze spektrum schizofrenii i inne zaburzenia psychotyczne 237

13. Zaburzenia nastroju 253

14. Zaburzenia lękowe 282

15. Zanurzenia obsesyjno-kompulsyjne i pokrewne 307

16. Zaburzenia pourazowe i związane z czynnikiem stresowym 319

17. Zaburzenia dysocjacyjne 340

18. Zaburzenia z objawami somatycznymi i pokrewne 346

19. Zaburzenia karmienia i odżywiania się 367

20. Zaburzenia wydalania 283

21. Zaburzenia snu i czuwania 391

22. Zaburzenia tożsamości płciowej 402

23. Zaburzenia dezorganizujące, kontroli impulsów i zachowania 409

24. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi i uzależnieniem 423

25. Zaburzenia poznawcze 442

26. Zaburzenia osobowości 458

27. Inne problemy diagnostyczne 463

DODATKI

Dodatek 1. Narzędzia diagnostyczne i bibliografia 477

Dodatek 2. Zestawienie rozpoznań według DSM-5 499

Dodatek 3. Kwestionariusz dla rodziców 509


Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- WYWIAD MOTYWUJĄCY W OPIECE ZDROWOTNEJ JAK POMÓC PACJENTOM W ZMIANIE
MILLER W.R. ROLLNICK S. BUTLER C.C. / ZŁYCH NAWYKÓW I RYZYKOWNYCH ZACH

- TERAPIA POZNAWCZA UZALEŻNIEŃ
BECK A.T. WRIGHT F.D. NEWMAN C.F.

- MYŚLENIE PYTANIAMI 12 NARZĘDZI SKUTECZNYCH W PRZYWÓDZTWIE COACHINGU I ŻYCIU
ADAMS M.

- TERAPIA POZNAWCZA DEPRESJI OPARTA NA UWAŻNOŚCI
SEGAL Z.V. TEASDALE J.D. MARK G. WILLIAMS J.

- PATOLOGIE WŚROD DZIECI I MŁODZIEŻY LECZENIE I PROFILAKTYKA
KOZAK S.

- TERAPIA MŁODZIEŻY Z PROBLEMEM NARKOTYKOWYM
SZCZEPKOWSKI J. - PODEJŚCIE SKONCENTROWANE NA ROZWIĄZANIACH

- JAK POZBYĆ SIĘ ZŁYCH NAWYKÓW? TRENING
CLAIBORN J.M. PEDRICK CH.

- KOMUNIKACJA TERAPEUTYCZNA
WACHTEL P.L.

- RYSUNEK W PSYCHOTERAPII
OSTER G.D. GOULD P.

- TRENING KONSTRUKTYWNYCH ZACHOWAŃ
MONTI P.M. ABRAMS D.B. KADEN R.M. COONEY N.L.

- TECHNIKI TERAPII POZNAWCZEJ PODRĘCZNIK PRAKTYKA
LEAHY R.L.

- ZRĘCZNOŚĆ JĘZYKOWA MAGIA ZMIANY PRZEKONAŃ PRZEZ ROZMOWĘ
DILTS R.

- TYPOLOGIA OSOBOWOŚCI W PRAKTYCE CZYLI JAK UŁATWIĆ SOBIE ŻYCIE
ZDANOWSKI A.

- PSYCHIATRIA DZIECI I MŁODZIEŻY
NAMYSŁOWSKA I. RED.

- UZALEŻNIONY MÓZG JAK WYJŚĆ Z NAŁOGU WYKORZYSTUJĄC TECHNIKI TERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ UWAŻNOŚCI I DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
GLASNER-EDWARDS S.

- KROK 4 STAĆ SIĘ UCZCIWYM ĆWICZENIA

- PSYCHOPATOLOGIA
SELIGMAN M.E.P. WALKER E.F. ROSENHAN D.L.

- DZIECI I MŁODZIEŻ W SIECI ZAGROŻEŃ REALNYCH I WIRTUALNYCH
ANDRZEJEWSKA A.

- PAMIĘC CIAŁA JA CIELESNE W RELACJI PRZYWIĄZANIA I W TRAUMIE
SAKSON-OBADA O.

- PSYCHOEDUKACJA W TERAPII UZALEŻNIENIA OD ALKOHOLU SCENARIUSZE ZAJĘĆ CZĘŚĆ 1
MODRZYŃSKI R.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022