ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DZIECI I MŁODZIEŻ W SIECI ZAGROŻEŃ REALNYCH I WIRTUALNYCH


ANDRZEJEWSKA A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 60.50 Twoja cena  57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych

Aspekty teoretyczne i empiryczne


Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne, tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. W tej sytuacji istotnego wymiaru nabierają wszelkie działania pedagogiczne, profilaktyczne oraz terapeutyczne podejmowane nie tylko w rodzinach, ale także w szkołach oraz innych placówkach oświatowych.

Prezentowana monografia jest pracą interdyscyplinarną łączącą wiedzę pedagogiczną, psychologiczną oraz społeczną.

Książka podejmuje w swych treściach nowy obszar, w dużej mierze nie rozpoznany na gruncie środowiska oświatowo-wychowawczego. W szczególności rodzice i nauczyciele nie mają świadomości bezpieczeństwa dzieci w cyberprzestrzeni. Nie potrafią diagnozować różnorodnych zagrożeń tam występujących i im przeciwstawiać.

W publikacji przedstawione zostały przyczyny, objawy oraz skutki zagrożeń cyberprzestrzeni dla dzieci i młodzieży. Omówiono działania edukacyjne i profilaktyczne w środowiskach oświatowo-wychowawczych w tym obszarze.


Wprowadzenie

Rozdział 1. KOMUNIKOWANIE SIĘ W SIECI
1.1. Charakterystyka komunikacji internetowej
1.2. Sposoby, techniki i typy komunikacji internetowej
1.3. Komunikacja nastolatków za pomocą internetu
1.4. Język internetu dzieci i młodzieży a autoprezentacja w świecie wirtualnym
1.5. Zaburzenia tożsamości w internecie
1.6. Depersonalizacja

Rozdział 2. ROLA I ZNACZENIE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH
2.1. Charakterystyka wybranych portali społecznościowych
2.2. Znaczenie komunikacji na portalach społecznościowych
2.3. Kreowanie wizerunku i tożsamości na portalach społecznościowych
2.4. Aktywność dzieci i młodzieży na portalach społecznościowych
2.5. Udostępnianie informacji na profilach
2.6. Zagrożenia związane z korzystaniem z serwisów społecznościowych

Rozdział 3. INTERNET A KSZTAŁTOWANIE WIĘZI EMOCJONALNYCH
3.1. Znaczenie emocji w życiu człowieka
3.2. Teoretyczne podstawy więzi emocjonalnych
3.3. Związki w sieci
3.4. Dylematy wynikające z nawiązywania kontaktów w sieci

Rozdział 4. GRY KOMPUTEROWE ROZRYWKĄ NASTOLATKÓW
4.1. Specyfika gier komputerowych
4.2. Pozytywne aspekty gier komputerowych
4.3. Przydatność gier komputerowych w nauczaniu/uczeniu się
4.4. Niebezpieczeństwa gier komputerowych
4.5. Wpływ agresji i przemocy na psychikę i osobowość graczy
4.6. Specyfika i przebieg uzależnienia od gier komputerowych
4.7. Konsekwencje uzależnienia od gier komputerowych
4.8. Klasyfikacja gier według systemu PEGI

Rozdział 5. UZALEŻNIENIE OD MEDIÓW CYFROWYCH NOWĄ FORMĄ PATOLOGII
5.1. Teorie i modele badań nad mediami i uzależnieniami
5.2. Nowy wymiar uzależnień
5.3. Kryteria diagnostyczne uzależnienia od komputera i internetu
5.4. Mechanizmy i formy uzależnienia
5.5. Przyczyny uzależnienia
5.6. Przebieg i skutki uzależnienia

Rozdział 6. CYBERBULLYING JAKO FORMA AGRESJI I PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ
6.1. Istota i właściwości cyberbullyingu
6.2. Specyfika w relacjach cyberagresor - poszkodowany
6.3. Działania ofiary cyberagresora
6.4. Wpływ cyberprzemocy na postawy i zachowania dzieci i młodzieży
6.5. Przejawy cyberprzemocy w szkole
6.6. Stosowane formy cyberprzemocy
6.7. Profilaktyka cyberprzemocy

Rozdział 7. CYBERPORNOGRAFIA, CYBERPROSTYTUCJA I CYBERSEKS
7.1. Pojęcie semantyczne (znaczeniowe) pornografii
7.2. Przejawy i skutki cyberpornografii
7.3. Przeciwdziałanie zjawisku cyberpornografii
7.4. Prostytucja z użyciem internetu
7.5. Cyberseks

Rozdział 8. PEDOFILIA W SIECI
8.1. Pedofilia sieciowa - nowe oblicze istniejącego zagrożenia
8.2. Grooming jako specyficzna relacja dorosły - dziecko
8.3. Przyczyny i skutki groomingu
8.4. Grooming w polskim prawie

Rozdział 9. SEKSTING - EKSHIBICJONIZM W INTERNECIE
9.1. Internet sprzymierzeńcem sekstingu
9.2. Przyczyny zachowań związanych z sekstingiem
9.3. Ochrona przed skutkami sekstingu
9.4. Seksting a prawo

Rozdział 10. SPONSORING - NOWE ZACHOWANIE NASTOLATKÓW
10.1. Zjawisko sponsoringu w internecie
10.2. Problem sponsoringu na wybranych forach dyskusyjnych
10.3. Konsekwencje uprawiania sponsoringu

Rozdział 11. INTERNETOWY HAZARD
11.1. E-hazard - niewinna rozrywka czy zagrożenie
11.2. Charakterystyka wybranych gier oferowanych przez e-kasyna
11.3. Hazard patologiczny
11.4. Fazy oraz kryteria diagnostyczne hazardu patologicznego
11.5. Aktywność hazardowa dorastającej młodzieży

Rozdział 12. FUNKCJONOWANIE SEKT W INTERNECIE
12.1. Pojęcie i rodzaje sekt
12.2. Przyczyny wstępowania do sekt
12.3. Działalność sekt w internecie
12.4. Sposoby werbowania do sekt
12.5. Charakterystyka wybranych sekt

Rozdział 13. ANOREKSJA I BULIMIA - PROBLEM WSPÓŁCZESNYCH NASTOLATEK
13.1. Anoreksja, czyli jadłowstręt psychiczny
13.2. Bulimia, czyli wilczy apetyt
13.3. Rola mediów w procesie odżywiania się

Rozdział 14. BIGOREKSJA - KULT MĘSKIEGO CIAŁA
14.1. Identyfikacja problemu
14.2. Przebieg i objawy bigoreksji
14.3. Miejsce sterydów anaboliczno-androgennych w polskim prawie
14.4. Najpopularniejsze środki stosowane przez bigorektyków
14.5. Leczenie (terapia) bigoreksji

Rozdział 15. EDUKACJA MEDIALNA W PRZYGOTOWANIU DZIECI I MŁODZIEŻY DO RELACJI Z MEDIAMI
15.1. Zadania edukacji medialnej
15.2. Kompetencje nauczycieli niezbędne w edukacji medialnej
15.3. Kompetencje uczniów nabywane w toku edukacji medialnej
15.4. Rola i zadania rodziców w przygotowaniu dzieci i młodzieży do odbioru mediów cyfrowych

Zakończenie


272 strony, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PSYCHIATRIA DZIECI I MŁODZIEŻY
NAMYSŁOWSKA I. RED.

- UZALEŻNIONY MÓZG JAK WYJŚĆ Z NAŁOGU WYKORZYSTUJĄC TECHNIKI TERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ UWAŻNOŚCI I DIALOGU MOTYWUJĄCEGO
GLASNER-EDWARDS S.

- WYWIAD MOTYWUJĄCY W OPIECE ZDROWOTNEJ JAK POMÓC PACJENTOM W ZMIANIE
MILLER W.R. ROLLNICK S. BUTLER C.C. / ZŁYCH NAWYKÓW I RYZYKOWNYCH ZACH

- JAK POZBYĆ SIĘ ZŁYCH NAWYKÓW? TRENING
CLAIBORN J.M. PEDRICK CH.

- PSYCHOEDUKACJA W TERAPII UZALEŻNIENIA OD ALKOHOLU SCENARIUSZE ZAJĘĆ CZĘŚĆ 1
MODRZYŃSKI R.

- PATOLOGIE WŚROD DZIECI I MŁODZIEŻY LECZENIE I PROFILAKTYKA
KOZAK S.

- TERAPIA MŁODZIEŻY Z PROBLEMEM NARKOTYKOWYM
SZCZEPKOWSKI J. - PODEJŚCIE SKONCENTROWANE NA ROZWIĄZANIACH

- WYWIAD DIAGNOSTYCZNY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ ROZPOZNANIE ZGODNE Z DSM-5
MORRISON J. FLEGEL K.

- KROK 4 STAĆ SIĘ UCZCIWYM ĆWICZENIA

- TERAPIA POZNAWCZA UZALEŻNIEŃ
BECK A.T. WRIGHT F.D. NEWMAN C.F.

- TRENING KONSTRUKTYWNYCH ZACHOWAŃ
MONTI P.M. ABRAMS D.B. KADEN R.M. COONEY N.L.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022