ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MOBBING DYSKRYMINACJA MOLESTOWANIE PRZECIWDZIAŁANIE W PRAKTYCE


MARCINIAK J.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2014, wydanie II

cena netto: 69.30 Twoja cena  65,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mobbing, dyskryminacja, molestowanie

Przeciwdziałanie w praktyce


Książka przybliża sposoby przeciwdziałania mobbingowi oraz zjawiskom dyskryminacji i molestowania w realiach przedsiębiorstw i innych organizacji.

Powyższe zagadnienia omówiono w kontekście interesującym pracodawców; przedstawiono również szczegółowe rozwiązania - przede wszystkim proceduralne, organizacyjne i kadrowe.

Istotna część opracowania dotyczy, przyjętej w naszych realiach, praktyki przeciwdziałania mobbingowi i zjawisku dyskryminacji.

W publikacji zamieszczono także przykłady regulacji antymobbingowych i antydyskryminacyjnych (od zapisów w regulaminach pracy po regulacje specyficzne).

Praca ma charakter praktyczny - wskazówki w niej zawarte nie ograniczają się tylko do rozwiązań formalnych; autor prezentuje wachlarz działań, dzięki którym zarówno pracodawcy, jak i zatrudnieni mogą zdiagnozować niebezpieczeństwa, zminimalizować prawdopodobieństwo ich wystąpienia oraz ograniczyć ich szkodliwe skutki.


Wykaz skrótów

Wprowadzenie

Rozdział 1
Przejawy mobbingu w zakładzie pracy
1.1. Definicje mobbingu a praktyka
1.2. Zjawisko mobbingu - próba uchwycenia kluczowych elementów
1.3. Tendencje w postrzeganiu zjawiska mobbingu
1.4. Tendencje w prawie pracy
1.5. Mobbing a stalking

Rozdział 2
Mobbing a dyskryminacja
2.1. Charakterystyka pojęcia dyskryminacji
2.2. Walka z dyskryminacją w UE
2.3. Przepisy dotyczące dyskryminacji - podstawowymi zasadami prawa pracy
2.4. Zmiany przepisów - konkretyzacja i uszczegółowienie
2.5. Ciężar dowodu w sprawach o dyskryminację
2.6. Prawo a praktyka
2.6.1. Dyskryminacja w wynagradzaniu
2.6.2. Dyskryminacja w dostępie do szkoleń

Rozdział 3
Dyskryminacja a molestowanie
3.1. Definicja molestowania
3.2. Czym jest, a czym nie jest molestowanie seksualne?
3.3. Czy wszystko może być molestowaniem?
3.4. Co to oznacza dla ofiary?
3.5. Dynamika i formy molestowania
3.6. Cechy molestowania seksualnego i specyficzne zachowania sprawcy
3.7. Podejście pracodawców
3.8. Rady dla molestowanego pracownika

Rozdział 4
Jak może dojść do mobbingu i innych patologii?
4.1. Konflikty podłożem problemów interpersonalnych i patologii w firmie
4.2. Ewolucja od konfliktu do mobbingu
4.3. Etapy narastania zjawisk
4.4. Kiedy na pewno mamy do czynienia z mobbingiem, a kiedy z dyskryminacją?

Rozdział 5
Czynniki sprzyjające powstawaniu niepożądanych zjawisk
5.1. Organizacja i struktura
5.2. Zarządzanie firmą
5.3. Pracownicy i zespoły - kto może być mobberem?
5.4. Czynniki zewnętrzne

Rozdział 6
Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji, molestowania dla zakładu pracy
6.1. Konsekwencje prawne
6.2. Praktyka sądowa - tendencje w orzecznictwie i przykłady orzeczeń
6.3. Konsekwencje zarządcze
6.4. Konsekwencje społeczne
6.5. Konsekwencje indywidualne

Rozdział 7
Prawdopodobieństwo zagrożenia mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem
7.1. Rzeczywista skala zjawiska w Polsce
7.2. Skala zjawiska w Europie i w innych krajach
7.3. Na co powinni zwracać uwagę pracodawcy?

Rozdział 8
Istota przeciwdziałania patologiom
8.1. Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania - 10 lat polityki antymobbingowej w Polsce
8.2. Wytyczne Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy dotyczące działań antymobbingowych
8.3. Zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy
8.4. Czy w ogóle można przeciwdziałać mobbingowi?

Rozdział 9
Przeciwdziałanie w praktyce
9.1. Punkt wyjścia - deklaracja woli pracodawcy
9.2. Działania diagnostyczne
9.3. Działania informacyjne oraz uświadamiające
9.3.1. Przykład informacji podstawowej
9.3.2. Przykład zawartości biuletynu dotyczącego zjawiska mobbingu przeznaczonego dla pracowników
9.3.3. Przykładowy program szkolenia dotyczącego przeciwdziałania mobbingowi
9.4. Rozwiązania systemowe - procedury i polityki antymobbingowe
9.4.1. Treść procedury i jej szczegółowość
9.4.2. Przygotowanie tekstu i zakres konsultacji
9.4.3. Jak wdrożyć procedurę antymobbingową (antydyskryminacyjną)
9.4.4. Stosowanie sankcji wobec sprawców - czy i w jakim zakresie?
9.5. Inne rozwiązania systemowe
9.6. Szczegółowe rekomendacje dotyczące obszaru rekrutacji
9.7. Inne działania - rozwiązania indywidualne
9.8. Pomoc psychologiczna ofiarom mobbingu

Rozdział 10
Przykłady dokumentów wewnątrzorganizacyjnych
10.1. Przykład regulacji wewnętrznej (1)
10.2. Przykład regulacji wewnętrznej (2)
10.3. Przykład regulacji wewnętrznej (3)
10.4. Przykład regulacji wewnętrznej (4)
10.5. Regulacja dotycząca molestowania seksualnego

Zakończenie

Literatura


272 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- MOBBING W STOSUNKACH PRACY ZAGADNIENIA PRAWNE
SZEWCZYK H.

- ETYKA PRACY A MOBBING W UJĘCIU FILOZOFII MORALNEJ I PSYCHOLOGII
NAJDA M.

- MOBBING I ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
JĘDRZEJAK G.

- WIELOASPEKTOWOŚĆ MOBBINGU W STOSUNKACH PRACY
WYKA T. SZMIDT CZ.

- MOBBING ROZPOZNAWANIE REAGOWANIE ZAPOBIEGANIE
KRATZ H.J.

- DYSKRYMINACJA I MOBBING W ZATRUDNIENIU WYDANIE 2
ŚMISZEK K. KĘDZIORA K.

- MOBBING W UJĘCIU PSYCHOLOGICZNO-PRAWNYM
ROMER M.T. NAJDA M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022