ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 85.60 81,32   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOTERAPIA I PORADNICTWO TOM 1.


FELTHAN C. HORTON I.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 85.60 Twoja cena  81,32 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Psychoterapia i poradnictwo tom 1


Podręcznik napisany przez niemal 90 specjalistów zajmujących się psychoterapią i poradnictwem zarówno naukowo (wykładowcy akademiccy), jak i praktycznie (terapeuci, superwizorzy). Prezentuje najważniejsze teorie, podejścia i szkoły terapeutyczne. Dzięki zawartej w nim wiedzy i doświadczeniom z różnych obszarów stanowi kompendium przydatne na każdym etapie nauki zawodu terapeuty i pracy w tym zawodzie.

W tomie pierwszym omówiono m.in. relacje między psychoterapią a poradnictwem, znaczenie społeczno-kulturowego kontekstu psychoterapii, praktyczne kwestie pojawiające się w pracy klinicznej, zagadnienia związane z osobistym i zawodowym rozwojem terapeuty, a także najważniejsze podejścia i szkoły terapeutyczne.


Słowo od redakcji naukowej polskiego wydania

Noty o autorach i redaktorach

Wstęp

Podziękowania

Część 1. Poradnictwo i psychoterapia - konteksty

Rozdział 1. Czym są poradnictwo i psychoterapia?
1.1. Definicje i cele
1.2. Rozwój psychoterapii i poradnictwa
1.3. Zawody pokrewne
1.4. Wartości w poradnictwie i psychoterapii

Rozdział 2. Rodzaje celów
2.1. Wsparcie
2.2. Psychoedukacja
2.3. Przystosowanie i dostarczanie zasobów
2.4. Interwencja kryzysowa i zarządzanie kryzysem
2.5. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
2.6. Poprawa objawowa
2.7. Wgląd i rozumienie
2.8. Leczenie
2.9. Samodoskonalenie
2.10. Zmiana osobowości
2.11. Odkrycie sensu i doświadczenia transcendentalne
2.12. Zmiana systemowa, organizacyjna i społeczna

Rozdział 3. Formy terapii
3.1. Poradnictwo partnerskie (wzajemne)
3.2. Terapia indywidualna
3.3. Poradnictwo i terapia par
3.4. Terapia rodzinna
3.5. Terapia grupowa
3.6. Poradnictwo i terapia z użyciem innych środków

Rozdział 4. Konteksty i możliwości zatrudnienia
4.1. Organizacje oparte na wolontariacie
4.2. Całodobowa opieka stacjonarna
4.3. Edukacja
4.4. Poradnictwo w miejscu pracy
4.5. Podstawowa opieka zdrowotna
4.6. Prywatna praktyka

Część 2. Perspektywa społeczno-kulturowa

Rozdział 5. Wprowadzenie
5.1. Rozwój człowieka
5.2. Relacja terapeuta - klient
5.3. Ogólnie o poradnictwie i psychoterapii

Rozdział 6. Gender - płeć kulturowa
6.1. Nierówność płci
6.2. Płeć kulturowa a poradnictwo psychologiczne i psychoterapia
6.3. Podsumowanie

Rozdział 7. Niepełnosprawność

Rozdział 8. Wiek
8.1. Dzieciństwo
8.2. Wczesna dorosłość
8.3. Późna dorosłość
8.4. Podsumowanie

Rozdział 9. Klasa społeczna
9.1. Historyczne korzenie dyskryminacji klasowej w psychoterapii
9.2. Przynależność klasowa terapeuty i klienta
9.3. Różnice społeczne i ich konsekwencje
9.4. Kto jest odpowiedzialny za różnice klasowe w psychoterapii?

Rozdział 10. Orientacja seksualna
10.1. Historia homoseksualności
10.2. Homofobia jako patologia
10.3. Wpływ homofobii i heteroseksizmu na osoby homo- i biseksualne
10.4. Dopasowanie klienta i terapeuty
10.5. W kierunku dobrej praktyki

Rozdział 11. Religia w wielowyznaniowym świecie
11.1. Złożoność pola
11.2. Celebrowanie różnic poprzez spotykanie się ze sobą
11.3. Bezpieczna społeczność
11.4. Wnioski dla poradnictwa i psychoterapii

Rozdział 12. Rasa, kultura i narodowość
12.1. Rasa i rasizm
12.2. Kultura
12.3. Etniczność
12.4. Historia i kontekst
12.5. Rasizm i symbolizm
12.6. Sposoby myślenia charakterystyczne dla rasizmu
12.7. Podsumowanie

Część 3. Umiejętności terapeutyczne i praktyka kliniczna

Rozdział 13. Wprowadzenie

Rozdział 14. Relacja klient - terapeuta
14.1. Relacja w ujęciu psychodynamicznym
14.2. Relacja w podejściu skoncentrowanym na osobie
14.3. Psychometryczne ujęcie przymierza terapeutycznego
14.4. Ewaluacje a działania
14.5. Koncepcje rozwojowe. Hipoteza pęknięcia - reparacji
14.6. Podsumowanie

Rozdział 15. Podstawowe umiejętności
15.1. Kluczowe umiejętności podstawowe
15.2. Makro- i mikroumiejętności
15.3. Nawiązanie kontaktu z klientem i setting terapeutyczny
15.4. Rozwijanie i utrzymywanie relacji terapeutycznej - wspólne kroczenie naprzód
15.5. Ewaluacja i rozwijanie własnej pracy

Rozdział 16. Specyficzne strategie i techniki
16.1. Zachowania
16.2. Emocje i uczucia
16.3. Wyobraźnia
16.4. Poznanie
16.5. Czynniki interpersonalne

Rozdział 17. Diagnoza psychologiczna i konceptualizacja przypadku
17.1. Diagnoza psychologiczna
17.2. Konceptualizacja przypadku

Rozdział 18. Strukturyzacja pracy z klientem
18.1. Faza przygotowawcza
18.2. Faza początkowa
18.3. Faza środkowa
18.4. Faza końcowa

Rozdział 19. Umiejętności pomocnicze
19.1. Przyjmowanie skierowania
19.2. Bezpieczeństwo
19.3. Przygotowanie środowiska fizycznego
19.4. Prowadzenie dokumentacji
19.5. Notatki z przebiegu sesji
19.6. Studium przypadku
19.7. Pisemne formy kontaktu z klientami lub w ich sprawie
19.8. Monitorowanie własnej pracy i refleksja
19.9. Podsumowanie

Rozdział 20. Zagadnienia praktyki klinicznej
20.1. Długość i częstotliwość oraz czas trwania sesji
20.2. Zarządzanie czasem
20.3. Zawieranie kontraktu
20.4. Negocjowanie honorarium
20.5. Ewaluacja procesu i rezultatów
20.6. Wyznaczanie celów
20.7. Konceptualizacja problemów klienta
20.8. Różne podejścia do diagnozy klinicznej
20.9. Niechęć, opór, impas
20.10. Nagrywanie sesji
20.11. Testy i kwestionariusze
20.12. Zarządzanie kryzysem
20.13. Przekierowanie

Część 4. Kwestie zawodowe

Rozdział 21. Wprowadzenie

Rozdział 22. Rozwój osobisty i zawodowy
22.1. Rozwój zawodowy
22.2. Przystąpienie do organizacji zawodowej
22.3. Akredytacja, rejestracja i rekomendacja
22.4. Dalsze szkolenia
22.5. Badania
22.6. Publikowanie prac
22.7. Rozwój osobisty
22.8. Szkolenia dotyczące rozwoju osobistego i szkolenia terapeutyczne
22.9. Nieustanny rozwój osobisty
22.10. Wybór terapeuty
22.11. Alternatywy dla terapii

Rozdział 23. Superwizja kliniczna
23.1. Czym jest superwizja?
23.2. Wymogi dotyczące superwizji
23.3. Rodzaje superwizji
23.4. Znalezienie odpowiedniego superwizora
23.5. Zawarcie kontraktu z superwizorem
23.6. Efektywne wykorzystanie superwizji
23.7. Prezentacja problemów do omówienia podczas superwizji
23.8. Praca w ramach superwizji
23.9. Superwizja wrażliwa kulturowo
23.10. Kwestie etyczne w superwizji
23.11. Rozwój i perspektywy

Rozdział 24. Praktyka prywatna, ubezpieczenia, reklama
24.1. Ubezpieczenie
24.2. Reklama
24.3. Księgowość, rachunki, faktury

Rozdział 25. Kodeksy i wytyczne dotyczące etyki zawodowej
25.1. Zrozumienie zasad etycznych
25.2. Porównanie kodeksów etycznych
25.3. Rozwiązywanie problemów etycznych
25.4. Podsumowanie

Rozdział 26. Doświadczenia klienta
26.1. Co mówią klienci o swoim doświadczeniu terapii
26.2. Podsumowanie

Rozdział 27. Terapia a prawo
27.1. Relacje między prawem a terapią
27.2. Prawne aspekty relacji zawodowej z klientem
27.3. Kontrakt
27.4. Obowiązek opieki
27.5. Prawo precedensowe dotyczące terapeutów
27.6. Odpowiedzialność
27.7. Obowiązki prawne w sytuacji ryzyka
27.8. Obchodzenie się z danymi wrażliwymi
27.9. Dostęp stron trzecich do informacji o kliencie
27.10. Podsumowanie

Rozdział 28. Reagowanie na skargi
28.1. Rodzaje skarg
28.2. Zainicjowanie procedury skargi
28.3. Procedura skargi
28.4. Podstawowe zasady rozpatrywania skargi
28.5. Napięcia między orzecznictwem a terapią
28.6. Sankcje
28.7. Kwestionowanie znaczenia procedury skargi

Rozdział 29. Znaczenie badań naukowych
29.1. Tło
29.2. Korzystanie z literatury badawczej
29.3. Terapeuta jako badacz
29.4. Problemy

Rozdział 30. Praktyka oparta na dowodach empirycznych
30.1. Definicja i metody
30.2. EBP w poradnictwie i psychoterapii
30.3. Podsumowanie badań dotyczących poradnictwa i psychoterapii
30.4. Krytyka EBP w poradnictwie i psychoterapii
30.5. Alternatywne modele EBP w poradnictwie i psychoterapii
30.6. Podsumowanie

Rozdział 31. System CORE. Dowody oparte na praktyce a ewaluacja jakości
31.1. Cele ewaluacji jakości
31.2. Metody oceny jakości
31.3. Miary oceny jakości
31.4. System (zarządzania informacjami) CORE
31.5. Pomoc w wykorzystaniu danych z systemu CORE
31.6. Wykorzystanie danych z ewaluacji do poprawy jakości świadczonych usług

Część 5. Teoria i podejścia

Rozdział 32. Wprowadzenie

Rozdział 33. Psychologia kontekstualna
33.1. Psychologia rozwojowa
33.2. Psychologia społeczna
33.3. Psychologia i psychoterapia ewolucyjna
33.4. Psychologia pozytywna

Rozdział 34. Teoria typów psychologicznych

Rozdział 35. Modele poradnictwa i psychoterapii

Rozdział 36. Integracja

Rozdział 37. Podejścia w poradnictwie i psychoterapii: wprowadzenie
Podejścia psychodynamiczne

Rozdział 38. Terapia adlerowska
38.1. Rys historyczny
38.2. Podstawowe założenia
38.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
38.4. Zmiana
38.5. Umiejętności i strategie
38.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 39. Psychologia analityczna
39.1. Rys historyczny
39.2. Podstawowe założenia
39.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
39.4. Zmiana
39.5. Umiejętności i strategie
39.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 40. Terapia psychoanalityczna
40.1. Rys historyczny
40.2. Podstawowe założenia
40.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
40.4. Zmiana
40.5. Umiejętności i strategie
40.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 41. Terapia psychodynamiczna
41.1. Rys historyczny
41.2. Podstawowe założenia
41.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
41.4. Zmiana
41.5. Umiejętności i strategie
41.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 42. Teoria więzi Johna Bowlby‘ego
42.1. Rys historyczny
42.2. Podstawowe założenia
42.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
Podejścia poznawczo-behawioralne

Rozdział 43. Psychoterapia behawioralna
43.1. Rys historyczny
43.2. Podstawowe założenia
43.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
43.4. Umiejętności i strategie
43.5. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 44. Terapia poznawcza
44.1. Rys historyczny
44.2. Podstawowe założenia
44.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
44.4. Zmiana
44.5. Umiejętności i strategie
44.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 45. Poradnictwo i psychoterapia konstruktów osobistych
45.1. Rys historyczny
45.2. Podstawowe założenia
45.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
45.4. Zmiana
45.5. Umiejętności i strategie
45.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 46. Racjonalno-emotywna terapia behawioralna
46.1. Rys historyczny
46.2. Podstawowe założenia
46.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
46.4. Zmiana
46.5. Umiejętności i strategie
46.6. Dowody pochodzące z badań naukowych
Podejścia humanistyczno-egzystencjalne

Rozdział 47. Terapia i poradnictwo egzystencjalne
47.1. Rys historyczny
47.2. Podstawowe założenia
47.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
47.4. Zmiana
47.5. Umiejętności i strategie
47.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 48. Terapia Gestalt
48.1. Rys historyczny
48.2. Podstawowe założenia
48.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
48.4. Zmiana
48.5. Umiejętności i strategie
48.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 49. Podejścia narracyjne w terapii
49.1. Rys historyczny
49.2. Podstawowe założenia
49.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
49.4. Zmiana
49.5. Umiejętności i strategie
49.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 50. Poradnictwo i psychoterapia skoncentrowane na osobie
50.1. Rys historyczny
50.2. Podstawowe założenia
50.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
50.4. Zmiana
50.5. Umiejętności i strategie
50.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 51. Terapia pierwotna/pierwotnej integracji
51.1. Rys historyczny
51.2. Podstawowe założenia
51.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
51.4. Zmiana
51.5. Umiejętności i strategie
51.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 52. Psychodrama
52.1. Rys historyczny
52.2. Podstawowe założenia
52.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
52.4. Zmiana
52.5. Umiejętności i strategie
52.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 53. Psychosynteza
53.1. Rys historyczny
53.2. Podstawowe założenia
53.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
53.4. Zmiana
53.5. Umiejętności i strategie
53.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 54. Analiza transakcyjna
54.1. Rys historyczny
54.2. Podstawowe założenia
54.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
54.4. Zmiana
54.5. Umiejętności i strategie
54.6. Dowody pochodzące z badań naukowych
Podejścia eklektyczno-integratywne

Rozdział 55. Terapia poznawczo-analityczna
55.1. Rys historyczny
55.2. Podstawowe założenia
55.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
55.4. Zmiana
55.5. Umiejętności i strategie
55.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 56. Terapia multimodalna
56.1. Rys historyczny
56.2. Podstawowe założenia
56.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
56.4. Zmiana
56.5. Umiejętności i strategie
56.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 57. Programowanie neurolingwistyczne
57.1. Rys historyczny
57.2. Podstawowe założenia
57.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
57.4. Zmiana
57.5. Umiejętności i strategie
57.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 58. Model kompetentnej pomocy
58.1. Rys historyczny
58.2. Podstawowe założenia
58.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
58.4. Zmiana
58.5. Umiejętności i strategie
58.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 59. Terapia zorientowana na rozwiązanie
59.1. Rys historyczny
59.2. Podstawowe założenia
59.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
59.4. Zmiana
59.5. Umiejętności i strategie
59.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Rozdział 60. Model transteoretyczny
60.1. Rys historyczny
60.2. Podstawowe założenia
60.3. Źródła problemów i sposoby radzenia sobie z nimi
60.4. Zmiana
60.5. Umiejętności i strategie
60.6. Dowody pochodzące z badań naukowych

Indeks osobowy

Indeks rzeczowy


630 stron, Format: 20.0x25.0cm, oprawa twarda

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PSYCHOTERAPIA I PORADNICTWO TOM 2.
FELTHAN C. HORTON I.

- KIEDY PANIKUJESZ NOWA PSYCHOTERAPIA STANÓW LĘKOWYCH KTÓRA ODMIENI TWOJE ŻYCIE
BURNS D.D.

- PSYCHOTERAPIA GRUPOWA KRÓTKI PRZEWODNIK DLA TERAPEUTÓW
YALOM I. VINOGRADOV S.

- PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNE
CZABAŁA CZ.

- PSYCHOTERAPIA TEORIA PODRĘCZNIK AKADEMICKI
GRZESIUK L.RED.

- PSYCHOLOGIA KLUCZOWE KONCEPCJE TOM 4. PSYCHOLOGIA OSOBOWOŚCI
ZIMBARDO PH.G. JOHNSON R.L. MCCANN V. (TWARDA OPRAWA)

- INTERWENCJA KRYZYSOWA POMOC W KRYZYSACH PSYCHOLOGICZNYCH
KUBACKA-JASIECKA D.

- PSYCHOTERAPIA PROBLEMY PACJENTÓW PODRĘCZNIK AKADEMICKI
GRZESIUK L. SUSZEK H. RED.

- PSYCHOLOGIA KLUCZOWE KONCEPCJE T.2 MOTYWACJA I UCZENIE SIĘ [ OPRAWA TW
ZIMBARDO P.G. JOHNSON R.L. MCCANN V.

- EWOLUCJA POŻĄDANIA JAK LUDZIE DOBIERAJĄ SIĘ W PARY
BUSS D.M.

- PSYCHOTERAPIA INTEGRACJA PODRĘCZNIK AKADEMICKI
GRZESIUK L. SUSZEK H. RED.

- PSYCHIATRIA PSYCHODYNAMICZNA W PRAKTYCE KLINICZNEJ NOWE WYDANIE ZGODNE Z KLASYFIKACJĄ DSM-5
GABBARD G.O.

- EMOCJE UJAWNIONE
EKMAN P.

- DESTRUKCYJNA PSYCHOTERAPIA METODĄ HELLINGERA

- PSYCHOLOGIA KLINICZNA TOM 1
RED. SĘK H.

- NEUROTYCZNA OSOBOWOŚĆ NASZYCH CZASÓW
HORNEY K.

- PSYCHOTERAPIA SKONCETROWANA NA SCHEMATACH
YOUNG J. RAFAELI E.

- EWOLUCJA MYŚLENIA SYSTEMOWEGO W TERAPII RODZIN
GÓRNIAK L. JÓZEFIK B. RED. /OD METAFORY CYBERNETYCZNEJ DO DIALOGU/

- PSYCHODRAMA ELEMENTY TEORII I PRAKTYKI
BIELAŃSKA A. RED.

- TERAPIA RODZIN
GOLDENBERG H. GOLDENBERG I.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022