ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.58 39,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM


DĄBROWA-BAJON M.

wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2007, wydanie II

cena netto: 41.58 Twoja cena  39,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podstawy sterowania ruchem kolejowym.

Funkcje, wymagania, zarys techniki


Skrypt przeznaczony jest dla studentów kierunku Transport zajmujących się sterowaniem transportu kolejowego.

Zawiera uogólnione opisy filozofii, funkcji i wymagań stawianych urządzeniom i systemom srk oraz zarys techniki w obszarach urządzeń stacyjnych i liniowych dla linii znaczenia ogólnego i metra.

Uwzględniono urządzenia stosowane współcześnie oraz kierunki ich rozwoju na tle nowoczesnych potrzeb funkcjonalnych (tworzenie zintegrowanego transportu ogólnoeuropejskiego) i możliwości technicznych ( teleinformatyka).

W skrypcie wspomniano o urządzeniach starszych typów, ponieważ z uwagi na stan kolejnictwa polskiego są one stosowane na wielu obiektach stacyjnych i liniowych.


Przedmowa
1. Wiadomości wstępne
   1.1. Ogólny zarys i modele sterowania
    1.2. Zarys struktury sieci kolejowej
    1.3. Zarys organizacji ruchu kolejowego
    1.4. Droga przebiegu i przebieg
    1.5. Okręg sterowania i okręg nastawczy
    1.6. Opis procesu sterowania
    1.7. Zarys planu schematycznego i tablicy zależności
    1.8. Zarys opisu formalnego procesu sterowania
2. Klasyfikacja funkcjonalno-techniczna
    2.1. Podział urządzeń według sposobu realizacji zależności
    2.2. Podział urządzeń według przeznaczenia funkcjonalnego
3. Bezpieczeństwo, niezawodność, sprawność ruchu. Normy i zalecenia, wskaźniki oceny
    3.1. Wiadomości podstawowe
    3.2. Normy i zalecenia
    3.3. Wybrane pojęcia dotyczące bezpieczeństwa systemów
    3.4. Wskaźniki oceny niezawodności, bezpieczeństwa i gotowości
    3.5. Metody prognozowania niezawodności eksploatacyjnej
4. Sygnalizacja kolejowa
    4.1. Wiadomości ogólne
    4.2. Sygnalizacja mechaniczna
    4.3. Sygnalizacja świetlna
    4.4. Rozmieszczenie sygnalizatorów przytorowych
    4.5. Przekazywanie informacji do pojazdu bez pośrednictwa sygnalizatorów przytorowych
5. Zarys urządzeń kluczowych
    5.1. Nastawianie urządzeń zewnętrznych
    5.2. Realizacja zależności
    5.3. Plan schematyczny, szkic aparatury, tablica zależności
6. Zarys urządzeń pędniowych
    6.1. Charakterystyka ogólna
    6.2. Nastawianie zwrotnic i wykolejnic oraz ryglowanie zwrotnic
    6.3. Nastawianie sygnałów na sygnalizatorach mechanicznych
    6.4. Nastawnica mechaniczna
    6.5. Blokada stacyjna
    6.6. Plan schematyczny, tablica zależności
7. Półsamoczynna elektromechaniczna blokada liniowa
    7.1. Zasady ogólne
    7.2. Blokada dla torów szlakowych o ruchu jednokierunkowym
    7.3. Blokada dla torów szlakowych o ruchu dwukierunkowym
8. Urządzenia przekaźnikowe na stacjach - układy wykonawcze
    8.1. Charakterystyka ogólna
    8.2. Plan schematyczny i tablica zależności
    8.3. Nastawianie zwrotnic
    8.4. Sygnalizatory przytorowe
    8.5. Elektryczne obwody torowe
    8.6. Obwody przwodowe (kablowe)
    8.7. Czujniki szynowe
    8.8. Elektromagnesy torowe
    8.9. Sieć kablowa
    8.10. Zasilanie urządzeń
9. Wyposażenie stanowiska operatora
    9.1. Wymagania ogólne
    9.2. Obrazowanie informacji
    9.3. Pulpity kostkowe
    9.4. Monitory ekranowe
    9.5. Tabliczka graficzna, myszka, klawiatura
    9.6. Stanowiska w centrach sterowania
10. Przekaźniki stykowe
    10.1. Podstawowe parametry i wymagania wobec przekaźników srk
    10.2. Zarys konstrukcji podstawowych przekaźników srk
    10.3. Przekaźniki elektromagnetyczne polaryzowane
    10.4. Przekaźniki w obwodach prądu przemiennego
    10.5. Przekaźniki indukcyjne
    10.6. Przekaźniki miniaturowe
11. Przekaźnikowe układy zależnościowe
    11.1. Układy tworzone w strukturze przebiegowej
    11.2. Przekaźnikowe urządzenia zblokowane
    11.3. Komputeryzacja stanowiska operatorskiego
12. Komputerowe urządzenia nastawcze
    12.1. Wprowadzenie
    12.2. Nastawnica komputerowa typu Ebilock
    12.3. Projektowanie nastawnicy komputerowej dla danej stacji
    12.4. Uogólniony model nastawnicy komputerowej
13. Samoczynna blokada liniowa
    13.1. Zasada działania
    13.2. Klasyfikacja urządzeń
    13.3. Założenia techniczno-ruchowe urządzeń blokady samoczynnej
    13.4. Sposoby rozmieszczania sygnalizatorów
    13.5. Przekaźnikowa blokada typu Eac
    13.6. Blokada z czujnikami i licznikami osi
    13.7. Blokada komputerowa typu SHL-1
    13.8. Powiązanie urządzeń samoczynnej blokady liniowej z urządzeniami stacyjnymi
    13.9. Blokada półsamoczynna typu Eap
14. Sygnalizacja przejazdowa
    14.1. Organizacja pracy urządzeń
    14.2. Klasyfikacja urządzeń sygnalizacji przejazdowej
    14.3. Założenia techniczno-ruchowe sygnalizacji przejazdowej
    14.4. Samoczynna sygnalizacja przejazdowa (SSP) z odcinkami izolowanymi
    14.5. Samoczynna sygnalizacja przejazdowa z czujnikami
    14.6. Komputerowa sygnalizacja przejazdowa
15. Zdalne sterowanie ruchem
    15.1. Struktura ogólna urządzeń
    15.2. Zasady i ogólne wymagania towarzyszące
    15.3. Powiązanie urządzeń zdalnego sterowania z urządzeniami przekazywania informacji o pociągu
    15.4. Zarys konfiguracji sprzętowej
    15.5. Stanowisko obsługi urządzeń NZS - wprowadzanie poleceń
    15.6. Stanowisko obsługi urządzeń NZS - zobrazowanie
    15.7. Przykłady okręgów zdalnego sterowania
16. Przekazywanie informacji między torem i pojazdem
    16.1. Zadania i organizacja pracy urządzeń przekazywania
    16.2. Klasyfikacja urządzeń przekazywania
    16.3. Zasada działania indukcyjno-rezonansowych urządzeń oddziaływania punktowego
    16.4. System Ebicab - punktowe przekazywanie zbioru informacji
    16.5. Zasada ciągłego przekazywania informacji za pomocą obwodów szynowych
    16.6. Urządzenia dla dużych prędkości na kolejach francuskich (pociągi TGV)
    16.7. Zasada ciągłego przekazywania informacji za pomocą przewodowego obwodu międzyszynowego
    16.8. Idea prowadzenia ruchu w odstępie ruchomym
    16.9. Idea systemu automatycznego prowadzenia pojazdu na liniach metra między przystankami
    16.10. System automatycznego ograniczania prędkości (SOP)
17. Radiowe sterowanie ruchem na liniach małoobciążonych
    17.1. Uwagi ogólne
    17.2. Zarys działania urządzeń Radio-Block
    17.3. Zarys działania urządzeń Funk-Fahr-Betrieb
    17.4. Mikrofalowe urządzenia kontroli końca pociągu
18. Europejski system sterowania pociągiem
19. Komputerowe wspomaganie kierowania ruchem
    19.1. Wiadomości ogólne
    19.2. Stanowisko dyspozytora - podstawowe obrazy na monitorach
    19.3. Raporty i obliczenia analityczne
    19.4. Baza danych wejściowych i baza danych o ruchu rzeczywistym
    19.5. Polecenia dyspozytora i obieg informacji w systemie
    19.6. Urządzenia przekazywania informacji o pociągu
    19.7. Wykorzystywanie informacji o ruchu gromadzonej w systemie
    19.8. Relacja między systemem kierowania ruchem i systemem kierowania przewozami
    19.9. Uwagi o rozwiązywaniu konfliktów
    19.10. Kryteria stosowania komputerowych systemów kierowania ruchem
    19.11. Analiza efektywności budowy komputerowych systemów kierowania
20. Automatyzacja rozrządu
Bibliografia


390 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU KOLEJOWEGO
TOWPIK K.

- TECHNOLOGIA TRANSPORTU KOLEJOWEGO
ZALEWSKI P. SIEDLECKI P. DREWNOWSKI A.

- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU SZYNOWEGO
TOWPIK K.

- ORGANIZACJA RUCHU KOLEJOWEGO
GOŁĘBIOWSKI P. KRZEŚNIAK M. JACYNA M. SZKOPIŃSKI J.

- KOLEJE DUŻYCH PRĘDKOŚCI INFRASTRUKTURA DROGI KOLEJOWEJ
TOWPIK K.

- DLACZEGO MĘŻCZYŹNI KOCHAJĄ ZOŁZY CZAS NA SUPERBABKI
SHERRY A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022