OCENIANIE EFEKTÓW SZKOLENIA CZYLI METODY I PROBLEMY EWALUACJI
WOŹNIAK J. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 32.89 Twoja cena 31,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Ocenianie efektów szkolenia czyli metody i problemy ewaluacji
W niniejszym, siódmym tomie serii autor przedstawia najważniejsze zagadnienia
dotyczące oceny efektów szkoleń. Nie podaje jednego prostego przepisu na pomiar
efektywności, ale przedstawia różne koncepcje teoretyczne, między innymi metodę
czteropoziomowej oceny Donalda L. Kirkpatricka, model ROI czy metodę pięciu pytań Jacka
Phillipsa, zwracając uwagę na ich mocne i słabe strony. Jego celem jest stworzenie
zestawu narzędzi, z których w praktyce mogliby korzystać zarówno szkoleniowcy, jak i
ich klienci.
Ocena efektywności szkoleń jest przydatna wszystkim stronom procesu szkoleniowego:
trenerom, uczestnikom i firmom zamawiającym szkolenie. Wskazówki, jak ją
przeprowadzić, znajdą oni w niniejszej książce.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1
Działalność edukacyjna w organizacjach - tradycyjne i współczesne rozumienie
szkoleń i oceny ich efektów
1.1.Tradycyjne rozumienie szkoleń
1.2.Modele procesu szkoleniowego
1.3.Typy szkoleń ze względu na różne sposoby uczenia się
1.4.Ocena działań w zarządzaniu
Rozdział 2
Tradycyjne sposoby oceniania szkolenia - teoria Kirkpatricka
2.1.Recepcja teorii Kirkpatricka
2.2.Inne interpretacje typologii Kirkpatricka
Rozdział 3
Sposoby ocenianis wyników działania szkoleniowego w XX wieku
3.1.ROI jako "nowy" standard myślenia o ocenie efektów szkoleń
3.2.Teoria Jacka Phillipsa
3.3.Uzasadnianie efektów szkoleń poprzez realizację celów
Rozdział 4
Współczesne metody badania efektów szkoleń - między ewaluacją przygotowaniem
a wzmacnianiem
4.1.Ocena efektywności szkoleń na poziomie efektów organizacyjnych
4.2.Praktyczne metody zbierania danych do oceny ex post
4.3.Ocenianie kształtujące szkolenie
4.4.Wzmacnianie oddziaływania szkolenia
Bibliografia
168 stron, oprawa broszurowa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PROFESJONALNI TRENERZY CZYLI JAK PLANOWAĆ I OSIĄGAĆ DŁUGOTRWAŁE SZYMCZAK W.F. WAŃSKI T. / REZULTATY
- NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE CZYLI JAK UATRAKCYJNIĆ ZAJĘCIA URBAN M.
- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA KOZAK A. ŁAGUNA M.
- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU ŁAGUNA M. FORTUNA P.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|