ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU


ŁAGUNA M. FORTUNA P.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 27.40 Twoja cena  26,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

„Przygotowanie szkolenia” to pierwszy tom z serii poświęconej różnym aspektom szkoleń.

Książka została napisana z myślą o osobach, które przygotowują się do pracy trenera oraz doskonalą swój warsztat, bądź też organizują szkolenia jako pracownicy działów personalnych lub działów szkoleniowych.

Autorzy wzbogacili ją o liczne przykłady z praktyki, ilustrujące omawiane zagadnienia. Rozszerzeniem książki jest strona internetowa, która stanowi pomocne uzupełnienie przedstawionych treści. Książka stanowi wprowadzenie do całego cyklu, dlatego też autorzy obszernie omawiają różne zagadnienia związane z tematyką szkoleniową. Wyjaśniają definicje i różnice między różnymi rodzajami szkoleń, opisują strony zaangażowane w ich przygotowanie, przebieg cyklu szkoleniowego i jego specyfikę w przypadku szkoleń zamkniętych, otwartych i realizowanych w ramach projektów społecznych. Omawiają również kwestie związane z analizą potrzeb szkoleniowych, z działaniami rekrutacyjnymi, z określaniem celów szkoleniowych, z wyborem metod, stosownych pomocy i miejsca szkolenia czy doborem trenerów. Rozważania kończą omówieniem różnych rodzajów działań promocyjnych, oceny szkolenia, a także działań poszkoleniowych.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1
Rodzaje szkoleń i ich specyfika
1.1. Szkolenie: co to takiego?
1.2. Różne rodzaje szkoleń
1.3. Czy szkolenia mają przyszłość?

Rozdział 2
Strony zaangażowane w przygotowanie szkolenia
2.1. Organizacja zamawiająca szkolenie
2.2. Uczestnicy szkolenia
2.3. Instytucja szkoląca
2.4. Trener

Rozdział 3
Przebieg cyklu szkoleniowego w zależności od rodzaju szkolenia
3.1. Cykl szkoleniowy w szkoleniu zamkniętym
3.2. Cykl szkoleniowy w szkoleniu otwartym
3.3. Cykl szkoleniowy w szkoleniu realizowanym w ramach projektu społecznego
3.4. Podobieństwa i różnice cyklu szkoleniowego w każdym rodzaju szkoleń

Rozdział 4
Analiza potrzeb szkoleniowych
4.1. Z jakich powodów planuje się szkolenia?
4.2. Dlaczego należy przeprowadzać analizę potrzeb?
4.3. Kto może przeprowadzać analizę potrzeb?
4.4. Wstępne rozpoznanie potrzeb szkoleniowych
4.5. Etapy i metody analizy potrzeb szkoleniowych w zakresie kompetencji zawodowych
4.6. Czy tylko analiza braków i luk w kompetencjach?
4.7. Raport z analizy potrzeb szkoleniowych

Rozdział 5
Analiza marketingowa w szkoleniu otwartym
5.1. Jakie informacje są potrzebne?
5.2. Porządkowanie informacji - analiza SWOT

Rozdział 6
Analiza potrzeb społecznych w szkoleniu realizowanym w ramach projektu społecznego
6.1.Organizatorzy i odbiorcy szkoleń realizowanych w odpowiedzi na potrzeby społeczne
6.2. Rodzaje diagnoz społecznych
6.3. Lepiej zapobiegać niż leczyć
6.4.Źródła danych wykorzystywanych w analizie potrzeb i problemów społecznych
6.5.Rozpoznawanie potrzeb konkretnej społeczności jako punkt wyjścia działań zaradczych
6.6. Dodatkowe zadanie - pozyskanie środków na realizację programu

Rozdział 7
Rekrutacja i dobór uczestników szkolenia
7.1. Dobór uczestników i ustalenie składu grup w szkoleniu zamkniętym
7.2. Rekrutacja i dobór uczestników w szkoleniu otwartym oraz realizowanym w ramach projektów społecznych

Rozdział 8
Projektowanie szkolenia i określanie jego celów
8.1. Przygotowanie projektu szkolenia
8.2. Określanie celów szkolenia

Rozdział 9
Planowanie treści i formy szkolenia
9.1. Dobór treści
9.2. Układ materiału
9.3. Wybór metod
9.4. Dobór pomocy i materiałów szkoleniowych
9.5. Projektowanie sesji szkoleniowych

Rozdział 10
Planowanie organizacji szkolenia
10.1. Dobór trenerów
10.2. Ramy czasowe szkolenia
10.3. Wybór miejsca szkolenia

Rozdział 11
Planowanie działań promujących szkolenie
11.1. Promocja szkolenia zamkniętego
11.2. Promocja szkolenia otwartego i projektów społecznych

Rozdział 12
Planowanie metod oceny i działań poszkoleniowych
12.1. Planowanie metod oceny
12.2. Planowanie działań poszkoleniowych

Bibliografia


192 stron, A5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA
KOZAK A. ŁAGUNA M.

- NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE CZYLI JAK UATRAKCYJNIĆ ZAJĘCIA
URBAN M.

- METAFORY I ANALOGIE W SZKOLENIACH
FORTUNA P. URBAN M.

- ZBIÓR NIEDROGICH GIER SZKOLENIOWYCH
SCANELL M. CAIN J.

- PLANOWANIE I PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ
RAE L.

- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
FORTUNA P. ŁAGUNA M.

- SZKOLENIOWE METODY SYMULACYJNE
WOŹNIAK J. BALCERAK A.

- MAGIA METAFORY 77 OPOWIEŚCI DLA TRENERÓW NAUCZYCIELI I MYŚLICIELI
OWEN N.

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ
ŁAGUNA M. KOZAK A.

- SZKOLENIA JAK JE PROWADZIĆ BY...
ŁAGUNA M.

- LIDER NA KOZETCE
DE VRIES K.

- PERSWAZJA W PRACY TRENERA CZYLI JAK KSZTALTOWAĆ POSTAWY UCZESTNIKÓW
FORTUNA P. / SZKOLEŃ

- WYWIAD MOTYWUJĄCY JAK PRZYGOTOWAĆ LUDZI DO ZMIANY
MILLER W.R. ROLLNICK S.

- PODRĘCZNIK TRENERA
JARMUŻ S. WITKOWSKI T.

- PIĄTA DYSCYPLINA MATERIAŁY DLA PRAKTYKA JAK BUDOWAĆ ORGANIZACJĘ UCZĄCĄ
SENGE P.M. KLEINER A. ROBERTS C. ROSS R.B. SMITH B.J.

- STUDIUM PRZYPADKU W PRAKTYCE SZKOLENIOWEJ CZYLI JAK UCZYĆ SIĘ NA
FORTUNA P. / DOŚWIADCZENIACH INNYCH

- PROFESJONALNI TRENERZY CZYLI JAK PLANOWAĆ I OSIĄGAĆ DŁUGOTRWAŁE
SZYMCZAK W.F. WAŃSKI T. / REZULTATY

- IDENTYFIKACJA POTRZEB SZKOLENIOWYCH
BOYDELL T. LEARY M.

- HARVARD BUSINESS REVIEW AUTOMOTYWACJA
HARVARD BUSUNESS SCHOOL PRESS

- TRENER SKUTECZNY PROCEDURY DLA PROWADZĄCYCH SZKOLENIA
NIEMCZYK A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022