SZKOLENIOWE METODY SYMULACYJNE
WOŹNIAK J. BALCERAK A. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 43.80 Twoja cena 41,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szkoleniowe metody symulacyjne
Metody symulacyjne były znane już w starożytności. W Polsce ich wprowadzenie
przebiegało falami, a ich rozkwit i rozpowszechnienie nastąpiły wraz z transformacją
gospodarczą kraju i zmianami w edukacji.
Autorzy, doświadczeni szkoleniowcy, łącząc wiedzę teoretyczną i praktyczną,
pokazują, jak stosować symulacje w celu osiągnięcia zamierzonych efektów szkolenia.
Opisują wady i zalety podstawowych metod symulacyjnych, tłumaczą, jak stworzyć
własne narzędzia szkoleniowe i dostosować te znane do danego obszaru tematycznego.
Podpowiadają, jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa osób szkolonych, wzbudzić ich
ciekawość, zminimalizować opór i rozwiać pojawiające się wątpliwości.
Wskazówki autorów pomogą trenerom w codziennej pracy i ułatwią rozwijanie
kompetencji uczestników szkolenia.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Metody symulacyjne i ich rodzaje
1.1. Symulacja i jej definicje
1.2. Symulacyjne i niesymulacyjne metody aktywizujące
1.3. Rodzaje szkoleniowych metod symulacyjnych
1.4. Pedagogiczne przesłanki szkoleniowego użycia symulacji
1.5. Cel szkoleniowego użycia narzędzi symulacyjnych
Rozdział 2
Szkoleniowe zastosowania symulacji
2.1. Cele szkoleniowego zastosowania symulacji - klasyfikacje efektów
edukacyjnych
2.2. Mechanizm zapewniający trwałość efektów uczenia
2.3. Wprowadzenie do działania w świecie symulowanym
2.4. Przebieg symulacji - rola trenera i uczestników
2.5. Omówienie - jego funkcje i etapy
Rozdział 3
Symulacje behawioralne
3.1. Behawioralne symulacje jednoosobowe
3.2. Scenki jako symulacje behawioralne
3.3. Gry negocjacyjne jako specyficzny rodzaj symulacji behawioralnych
3.4. Grupowe rozwiązywanie problemów
Rozdział 4
Gry symulacyjne
4.1. Gry symulacyjne - definicje i klasyfikacja
4.2. Gry serio, gry zamknięte i otwarte
4.3. Strukturalne elementy gry symulacyjnej
4.4. Atuty gier symulacyjnych jako narzędzi szkoleniowych - jak ich nie zaprzepaścić
Rozdział 5
Symulatory
5.1. Definicje i typologie symulatorów
5.2. Wierność i jej rodzaje
5.3. Dobór symulatorów do osiągania wybranych efektów edukacyjnych
5.4. Szkolenia w zakresie współpracy w zespole (crew management training)
Rozdział 6
Projektowanie symulacji dla celów szkoleniowych
6.1. Jak pozyskać szkoleniowe narzędzia symulacyjne
6.2. Budowa i ocena modelu symulacyjnego
6.3. Projektowanie szkoleniowej gry symulacyjnej
6.4. Projektowanie symulacji behawioralnej
6.5. Specyfika walidacji gier symulacyjnych i symulacji behawioralnych
Bibliografia
232 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ZBIÓR NIEDROGICH GIER SZKOLENIOWYCH SCANELL M. CAIN J.
- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU ŁAGUNA M. FORTUNA P.
- LIDER NA KOZETCE DE VRIES K.
- WYWIAD MOTYWUJĄCY JAK PRZYGOTOWAĆ LUDZI DO ZMIANY MILLER W.R. ROLLNICK S.
- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ ŁAGUNA M. KOZAK A.
- EFEKTYWNE SZKOLENIE. TECHNIKI DOSKONALENIA UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH LESLIE RAE
- NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE CZYLI JAK UATRAKCYJNIĆ ZAJĘCIA URBAN M.
- METAFORY I ANALOGIE W SZKOLENIACH FORTUNA P. URBAN M.
- HARVARD BUSINESS REVIEW AUTOMOTYWACJA HARVARD BUSUNESS SCHOOL PRESS
- PIĄTA DYSCYPLINA MATERIAŁY DLA PRAKTYKA JAK BUDOWAĆ ORGANIZACJĘ UCZĄCĄ SENGE P.M. KLEINER A. ROBERTS C. ROSS R.B. SMITH B.J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|