NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE CZYLI JAK UATRAKCYJNIĆ ZAJĘCIA
URBAN M. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2010, wydanie I cena netto: 28.80 Twoja cena 27,36 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kolejna książka z serii „Szkolenia” przedstawia niekonwencjonalne
techniki pracy z grupą.
Autor zbiera i grupuje te techniki w określone kategorie i opisuje
możliwości ich stosowania, a także wskazuje ograniczenia i trudności mogące pojawić
się w trakcie pracy z daną metodą. Omawia między innymi takie zagadnienia, jak
specyficzne użycie języka, praca z ciałem i mową ciała, wykorzystanie obrazu i
dźwięku oraz ekspresji twórczej uczestników szkolenia, a także wykorzystanie siły
fizycznej, ruchu i zręczności. Opisane przez niego techniki, dzięki niekonwencjonalnej
formie, pozwalają przybliżyć określone tematy, sprawdzić konkretne umiejętności
uczestników szkolenia oraz trenować je.
• Konkretne, praktyczne informacje dotyczące niekonwencjonalnych
technik pracy z grupą
• Rzetelne informacje dotyczące komunikacji, integracji, budowania zespołu,
kreatywności
• Wspaniała pomoc nie tylko dla trenerów
Książka jest adresowana do osób, które przekazują wiedzę i uczą innych
różnorodnych umiejętności dotyczących pracy z grupą oraz osobistego rozwoju: do
trenerów biznesu, konsultantów czy coachów. Z przedstawionych w niej informacji i
ćwiczeń skorzystają również nauczyciele, liderzy grup, wolontariusze oraz wszystkie
osoby, które pracują z grupami.
Przedstawione w książce informacje i ćwiczenia można wykorzystać podczas
szkoleń lub innych spotkań, na których porusza się tematy dotyczące komunikacji,
integracji, budowania zespołu, kreatywności, rozwiązywania problemów, zmiany czy
osiągania relaksu.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1
Standardowe i niekonwencjonalne metody szkoleniowe
Charakterystyka aktywnych form uczenia się
Dlaczego warto stosować niekonwencjonalne metody szkoleniowe?
Rozdział 2
Niekonwencjonalne metody wprowadzające, pobudzające energię oraz zamykające
Przełamanie lodów - niekonwencjonalne zapoznanie się uczestników
Ćwiczenia podnoszące poziom energii
Niekonwencjonalne podsumowanie i zakończenie szkolenia
Rozdział 3
Specyficzne użycie języka
Stówo mówione
Słowo pisane
Rozdział 4
Praca z ciałem i wykorzystanie mowy ciała
Świadomość ciała
Używanie mowy ciała w relacjach międzyludzkich
Posługiwanie się parajęzykiem
Mowa ciała jako narzędzie aktywnego słuchania i budowania spójnego komunikatu
Rozdział 5
Wykorzystanie obrazu i dźwięku oraz ekspresji twórczej uczestników
Technologia wideo
Technologia fotograficzna
Technologia audio
Ekspresja twórcza uczestników
Rozdział 6
Wykorzystanie siły fizycznej, ruchu i zręczności
Techniki wykorzystujące ruch oraz siłę fizyczną
Ćwiczenia zręcznościowe
Rozdział 7
Wykorzystanie różnorodnych przedmiotów
7.1. Wykorzystanie przedmiotów do rozwoju umiejętności interpersonalnych
7.2. Wykorzystanie przedmiotów do rozwoju kreatywnego myślenia
Bibliografia
144 strony, A5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU ŁAGUNA M. FORTUNA P.
- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA KOZAK A. ŁAGUNA M.
- PROFESJONALNI TRENERZY CZYLI JAK PLANOWAĆ I OSIĄGAĆ DŁUGOTRWAŁE SZYMCZAK W.F. WAŃSKI T. / REZULTATY
- COACHING PODSTAWY UMIEJĘTNOŚCI ROGERS J.
- ZBIÓR NIEDROGICH GIER SZKOLENIOWYCH SCANELL M. CAIN J.
- OCENIANIE EFEKTÓW SZKOLENIA CZYLI METODY I PROBLEMY EWALUACJI WOŹNIAK J.
- MAGIA METAFORY 77 OPOWIEŚCI DLA TRENERÓW NAUCZYCIELI I MYŚLICIELI OWEN N.
- METAFORY I ANALOGIE W SZKOLENIACH FORTUNA P. URBAN M.
- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA FORTUNA P. ŁAGUNA M.
- SZKOLENIOWE METODY SYMULACYJNE WOŹNIAK J. BALCERAK A.
- PSYCHOTERAPIA GRUPOWA KRÓTKI PRZEWODNIK DLA TERAPEUTÓW YALOM I. VINOGRADOV S.
- SZKOLENIA JAK JE PROWADZIĆ BY... ŁAGUNA M.
- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ ŁAGUNA M. KOZAK A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|