ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

METAFORY I ANALOGIE W SZKOLENIACH


FORTUNA P. URBAN M.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 32.89 Twoja cena  31,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metafory i analogie w szkoleniach


Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia.

Autorzy, czerpiąc z osiągnięć współczesnej psychologii i własnych doświadczeń, przekonują, że metafory i analogie mogą się stać narzędziami, które zwiększą skuteczność każdego trenera.

Wyjaśniają, jak je dobierać, i opisują oparte na nich klasyczne i niestandardowe metody szkoleniowe.

Tłumaczą, w jaki sposób metafory i analogie mogą wspomóc realizację celów szkolenia, oraz wesprzeć prowadzącego w zakresie kształtowania postaw uczestników, przełamywania ich oporu, wyjaśniania zagadnień, rozwiązywania problemów czy transferu wiedzy i umiejętności.

Odwołują się przy tym do wielu praktycznych przykładów.


Paweł Fortuna – doktor psychologii, doświadczony trener i coach. Wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego i w Instytucie Psychologii KUL JPII. Ma szerokie zainteresowania poznawcze: komunikacja perswazyjna i obrona przed manipulacją, edukacja medialna, wyobraźnia, przywództwo czy psychologia zachowań konsumenckich. Kieruje firmą doradczo-szkoleniową Fortuna & Fortuna, jest współtwórcą Szkoły Trenerów Biznesu w Lublinie oraz właścicielem Case Study Lab – firmy profesjonalnie zajmującej się opracowywaniem studiów przypadku na potrzeby edukacji. Współpracuje z instytucjami biznesowymi oraz jednostkami administracji publicznej w zakresie rozwoju kompetencji pracowników. Jest autorem licznych strategii negocjacyjnych, telemarketingowych i sprzedażowych. Opublikował kilkadziesiąt artykułów naukowych i popularyzujących wiedzę z zakresu psychologii społecznej, zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju osobistego. Jest kompozytorem i autorem tekstów – członkiem Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Mirosław Urban – psycholog, trener, doradca zawodowy. Specjalizuje się we wdrażaniu nowoczesnych metod uczenia się i rozwijania kompetencji osobistych oraz umiejętności zawodowych w organizacjach biznesowych, instytucjach państwowych i pozarządowych. Specjalista od niekonwencjonalnych metod szkoleniowych. Prowadzi szkolenia dotyczące rozwijania kreatywności i unikania rutyny w myśleniu i działaniu, integracji oraz budowania zespołu, komunikacji, prezentacji publicznych, radzenia sobie ze stresem. Pasjonat i propagator sztuki żonglowania. Twórca autorskiego programu Juggling Inspiration, wykorzystującego metaforę żonglowania w biznesie i edukacji.


Wstęp, a raczej umowa wstępna

Rozdział 1
Metafora i analogia
1.1. Metafora, czyli jak wyrazić niewyrażalne
1.2. Analogia, czyli jak uchwycić odpowiedniość zjawisk
1.3. Porównanie metafor i analogii

Rozdział 2
Projektowanie sesji szkoleniowej z wykorzystaniem metafor i analogii
2.1. Miejsce metafor i analogii w procesie przygotowywania szkolenia
2.2. Cele szkoleniowe osiągane dzięki zastosowaniu metafor i analogii
2.3. Dobór metafor i analogii
2.4. Metody szkoleniowe oparte na metaforach i analogiach
2.5. Pomoce, miejsce i czas szkolenia oraz osoby prowadzące
2.6. Ułatwianie uczestnikom korzystania z metafor i analogii

Rozdział 3
Metafory i analogie jako narzędzia wspomagające realizację celów szkolenia
3.1. Kształtowanie postaw uczestników szkolenia
3.2. Przełamywanie oporu osób szkolonych
3.3. Wyjaśnianie zagadnień
3.4. Rozwiązywanie problemów
3.5. Transfer wiedzy i umiejętności

Stosowanie metafor i analogii - zasady BHP

Bibliografia


200 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU
ŁAGUNA M. FORTUNA P.

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA
KOZAK A. ŁAGUNA M.

- ZBIÓR NIEDROGICH GIER SZKOLENIOWYCH
SCANELL M. CAIN J.

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ
ŁAGUNA M. KOZAK A.

- EFEKTYWNE SZKOLENIE. TECHNIKI DOSKONALENIA UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH
LESLIE RAE

- LIDER NA KOZETCE
DE VRIES K.

- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
FORTUNA P. ŁAGUNA M.

- MAGIA METAFORY 77 OPOWIEŚCI DLA TRENERÓW NAUCZYCIELI I MYŚLICIELI
OWEN N.

- NIEKONWENCJONALNE METODY SZKOLENIOWE CZYLI JAK UATRAKCYJNIĆ ZAJĘCIA
URBAN M.

- STUDIUM PRZYPADKU W PRAKTYCE SZKOLENIOWEJ CZYLI JAK UCZYĆ SIĘ NA
FORTUNA P. / DOŚWIADCZENIACH INNYCH

- WYWIAD MOTYWUJĄCY JAK PRZYGOTOWAĆ LUDZI DO ZMIANY
MILLER W.R. ROLLNICK S.

- PSTRYK JAK ZMIENIAĆ ŻEBY ZMIENIĆ
HEATH CH. HEATH D.

- NIE MYŚL O SŁONIU! JAK JĘZYK KSZTAŁTUJE POLITYKĘ
LAKOFF G.

- PRZEPŁYW
SCIKSZENTMIHALYI M.

- SZKOLENIOWE METODY SYMULACYJNE
WOŹNIAK J. BALCERAK A.

- HARVARD BUSINESS REVIEW AUTOMOTYWACJA
HARVARD BUSUNESS SCHOOL PRESS

- DUCHOWOŚĆ ATEISTYCZNA WPROWADZENIE DO DUCHOWOŚCI BEZ BOGA
COMTE-SPONVILLE A.

- PIĄTA DYSCYPLINA MATERIAŁY DLA PRAKTYKA JAK BUDOWAĆ ORGANIZACJĘ UCZĄCĄ
SENGE P.M. KLEINER A. ROBERTS C. ROSS R.B. SMITH B.J.

- ODPORNOŚĆ NA ZMIANY JAK UWOLNIĆ POTENCJAŁ TKWIĄCY W TOBIE I TWOIM
KEGAN R. LASKOW LAHEY L. / MIEJSCU PRACY

- SZKOLENIA JAK JE PROWADZIĆ BY...
ŁAGUNA M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022