ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PLANOWANIE I PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ


RAE L.

wydawnictwo: GAB , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 55.10 Twoja cena  52,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Planowanie i projektowanie szkoleń


Książka znanego autora, doświadczonego konsultanta w dziedzinie szkoleń, skierowana do osób opracowujących i przygotowujących programy szkoleniowe. Stanowi kompendium wiedzy na temat przygotowywania szkoleń i treningów, mających na celu podnoszenie kwalifikacji pracowników przedsiębiorstw; przedstawia schematy oraz ogólne zasady działania, a także, co jest jej głównym atutem, procedury gotowe do bezpośredniego wykorzystania.

Analiza procesu planowania, umieszczona w kontekście nowoczesnej firmy, umożliwi trenerowi stworzenie profesjonalnego programu szkoleniowo-rozwojowego. Podręcznik prowadzi go przez kolejne etapy: od rozpoznania potrzeb firmy, określenia celów szkolenia i zaprojektowania odpowiedniego programu, aż do przygotowania poszczególnych sesji szkoleniowych.

Ten uniwersalny zbiór informacji na temat przygotowania i projektowania szkoleń może zainteresować nie tylko trenerów, ale także osoby prowadzące wszelkiego rodzaju szkolenia, np. nauczycieli, psychologów i pracowników działów personalnych.


Leslie Rae - niezależny brytyjski konsultant ds. szkoleń. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w zakresie planowania i przeprowadzania programów szkoleniowo - rozwojowych. Pracował dla Training Agency, gdzie początkowo pełnił funkcję trenera i menedżera ds. szkoleń, a następnie wewnętrznego konsultanta oraz doradcy w dziedzinie szkoleń i rozwoju. Współpracuje z czasopismem "Training Officer", redagując kolumnę poświęconą nowościom książkowym. Autor wielu publikacji, z których kilka zyskało miano bestsellerów, m.in.: "Techniques of Training", "How to Measure Training Effectiveness", "Assessing Trainer Effectiveness".


Spis treści

Wstęp

Część I Rozpoznanie i analiza potrzeb

Rozdział 1. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych (RAPS)

Co to jest RAPS?
Wstęp do rozpoznania i analizy potrzeb szkoleniowych
Po co przeprowadza się RAPS?
Zalety i wady RAPS
Kto jest odpowiedzialny za RAPS?
"Kwintet szkoleniowy"
Klienci zamawiający RAPS
Etapy RAPS

Rozdział 2. Zastosowanie rozpoznania i analizy potrzeb szkoleniowych

Zastosowanie RAPS w praktyce
Sposób określania potrzeb szkoleniowych
Kto powinien przeprowadzać RAPS?
Metody przeprowadzania analizy
Etap 1 - określanie wymagań
Etap 2 - planowanie RAPS
Etap 3 - ocena istniejących potrzeb
Normy kwalifikacji zawodowych

Rozdział 3. Rozpoznanie istniejących potrzeb szkoleniowych

Etap 4 i 5 - identyfikacja braków w kwalifikacjach pracowników i rozpoznanie potrzeb szkoleniowych
Planowanie RAPS
Analiza wyników
Dalsze działania
Etap 6 - określenie celów i treści szkolenia

Część II Planowanie i projektowanie programów szkoleniowo-rozwojowych

Rozdział 4. Projektowanie programu szkoleniowo-rozwojowego

Indywidualne cechy uczącego się
Style uczenia się
Preferencje dotyczące sposobu uczenia się
Wykorzystanie zmysłów w procesie uczenia się
Model komunikacji
Zastosowanie modeli uczenia się w programach szkoleniowych
Cel szkolenia
Przeszkody w procesie uczenia się

Rozdział 5. Cele szkolenia

Określanie celów szkolenia na piśmie
Plan osiągania celów
Sprawdzanie listy celów
Praktyczne zastosowanie listy celów

Rozdział 6. Szkolenie w miejscu pracy

Planowanie czynności
Lista ustalonych celów
Grupa uczących się
Ustalenie treści programu szkolenia
Uwzględnienie norm kompetencji w programie
Rodzaje metod szkoleniowych

Rozdział 7. Szkolenie poza miejscem pracy

Planowanie czynności
Cele a grupa uczących się
Miejsce zorganizowania szkolenia
Ograniczenia czasowe
Termin rozpoczęcia i zakończenia
Zalety i wady szkolenia poza miejscem pracy
Ustalenie treści programu szkolenia
Formy szkolenia
Strategie szkolenia grupowego
Szkolenia o sztywnej i elastycznej strukturze
Metody szkolenia grupowego
Kolejność materiału szkoleniowego
Szablon programu szkolenia

Część III Planowanie i projektowanie sesji szkoleniowych

Rozdział 8. Planowanie sesji szkoleniowych - cz. I

Cele sesji
Metody szkoleniowe

Rozdział 9. Planowanie sesji szkoleniowych - cz. II

Metody szkoleniowe
Opracowanie sesji

Rozdział 10. Planowanie sesji ćwiczeniowych

Ćwiczenia
Obserwacja i podsumowanie

Część IV Ocena programów szkoleniowo-rozwojowych

Rozdział 11. Ogólne zasady oceny programów szkoleniowo-rozwojowych

Dlaczego dokonuje się oceny szkolenia?
Dlaczego nie dokonuje się oceny szkolenia?
Skutki nieprzeprowadzenia oceny
Kto przeprowadza ocenę?
Proces oceny
Projektowanie procesu oceny
Zaangażowanie menedżerów liniowych

Rozdział 12. Ocena przed, na początku i w trakcie programu

Ocena przed lub na początku programu
Testy sprawdzające poziom wiedzy
Ocena wiedzy lub umiejętności
Samoocena wiedzy lub umiejętności
Ocena w trakcie szkolenia

Rozdział 13. Inne formy oceny w czasie trwania szkolenia

Podsumowania w kilku słowach
Metoda "znaczków"
Podsumowanie sesji
Podsumowanie w notatnikach szkoleniowych

Rozdział 14. Ocena na zakończenie programu szkoleniowego

Wskazówki dotyczące oceny przeprowadzanej na końcu programu
Rodzaje oceny przeprowadzanej na koniec szkolenia
Efektywna ocena

Rozdział 15. Ocena po programie szkoleniowym

Średnio- i długoterminowe metody oceny
Ocena długoterminowa
Czy warto przeprowadzać szkolenie?
Oszacowanie wartości szkolenia
Lista punktów do sprawdzenia przed szkoleniem
Podsumowanie
Lektura uzupełniająca
Indeks


265 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU
ŁAGUNA M. FORTUNA P.

- STUDIUM PRZYPADKU W PRAKTYCE SZKOLENIOWEJ CZYLI JAK UCZYĆ SIĘ NA
FORTUNA P. / DOŚWIADCZENIACH INNYCH

- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA
FORTUNA P. ŁAGUNA M.

- PERSWAZJA W PRACY TRENERA CZYLI JAK KSZTALTOWAĆ POSTAWY UCZESTNIKÓW
FORTUNA P. / SZKOLEŃ

- SZKOLENIA JAK JE PROWADZIĆ BY...
ŁAGUNA M.

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA
KOZAK A. ŁAGUNA M.

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ
ŁAGUNA M. KOZAK A.

- IDENTYFIKACJA POTRZEB SZKOLENIOWYCH
BOYDELL T. LEARY M.

- TRENER SKUTECZNY PROCEDURY DLA PROWADZĄCYCH SZKOLENIA
NIEMCZYK A.

- PODRĘCZNIK TRENERA
JARMUŻ S. WITKOWSKI T.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022