ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

IDENTYFIKACJA POTRZEB SZKOLENIOWYCH


BOYDELL T. LEARY M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2006, wydanie II

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Właściwie przeprowadzona identyfikacja potrzeb szkoleniowych stwarza solidne podstawy do organizowania szkoleń w firmie. W procesie rozpoznawania potrzeb powinny być brane pod uwagę cele organizacji, efektywność pracy zatrudnionych w niej osób oraz możliwości uczenia się i rozwoju. Książka przedstawia metody i techniki, które pomagają powiązać potrzeby indywidualne z potrzebami całej organizacji. Autorzy oferują sposoby integracji pracy z nauką i likwidacji sprzeczności między potrzebami ludzi a wymaganiami pracy.

Szczegółowo omawiają:

  • metody gromadzenia danych niezbędnych do przeprowadzenia identyfikacji,
  • proces porównywania i analizy uzyskanych danych,
  • metody określania potrzeb szkoleniowych,
  • role, relacje i umiejętności ludzi zaangażowanych w proces,
  • kolejne etapy przeprowadzania procesu,
  • program Investors in People.

Pozycja dostarcza specjalistom zatrudnionym na stanowiskach trenerów oraz menedżerom odpowiedzialnym za szkolenie i rozwój pracowników praktycznych wskazówek, jak wykorzystywać proces szkolenia do zwiększenia efektywności przedsiębiorstwa.


Spis treści

Rozdział l. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych - wprowadzenie

Po co w ogóle badać potrzeby szkoleniowe
Podstawowe założenia
Historia IPS
Poziomy efektywności i potrzeb
Tryby uczenia się na poszczególnych poziomach efektywności
Kiedy mamy do czynienia z prawdziwą potrzebą szkoleniową
Potrzeby organizacyjne, grupowe i indywidualne
Podsumowanie

Rozdział 2. Uzyskiwanie informacji

Informacje o obecnej efektywności
Informacje o przyszłych zmianach
Udzielanie i uzyskiwanie informacji zwrotnych przez wyższe i niższe "ja"
Podsumowanie

Rozdział 3. Role, relacje i umiejętności

Osoby biorące udział w procesie IPS
Sposób włączania poszczególnych osób w proces IPS
Naciski polityczne
Kto identyfikuje potrzeby szkoleniowe
Umiejętności wykorzystywane w procesie IPS
Podsumowanie

Rozdział 4. Porównywanie danych
Porównywanie różnego rodzaju danych
Porównywanie danych z zakładanym celem
Podsumowanie

Rozdział 5. Analiza potrzeb szkoleniowych

Ogólny opis procesu
Etap l. Definiujemy tę część organizacji, którą poddajemy analizie, i tworzymy jej schemat
Etap 2. Zbieramy więcej danych
Etap 3. Jeśli zaistnieje potrzeba, analizujemy dane, używając wykresów kontrolnych
Etap 4. Poznajemy przyczyny występujących problemów
Etap 5. Ustalamy hierarchię ważności przyczyn
Etap 6. Proponujemy możliwe rozwiązania i ustalamy hierarchię ich ważności
Podsumowanie

Rozdział 6. Potrzeby organizacji na poziomie wdrażania i doskonalenia

Posługiwanie się obiektywnymi danymi
Wykorzystywanie informacji zwrotnych
Wykorzystywanie wewnętrznych informacji zwrotnych (pochodzących
z samej organizacji)
Badanie atmosfery towarzyszącej uczeniu się w organizacji
Podsumowanie

Rozdział 7. Potrzeby organizacji na poziomie wprowadzania innowacji

Ocena fazy rozwoju organizacji
Analiza siedmiu składników zapewniających sukces organizacji
Audyt środowiskowy
Interwencje obejmujące duże systemy
Podsumowanie

Rozdział 8. Potrzeby grupowe

Etapy rozwoju zespołu
Procedura U
Analiza SWOT
Informacje zwrotne pochodzące od innych osób
Kompetencje i umiejętności związane z pracą zespołową
Podstawowe umiejętności zespołu
Podsumowanie

Rozdział 9. Potrzeby indywidualne

"Plan szkoleniowy" TWI
Struktura kompetencji i analiza stanowiska pracy
Wykorzystanie informacji zwrotnych
Samoocena jako rodzaj informacji zwrotnej
Podsumowanie

Aneks. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych a program Investors In People

Podstawowe założenia IIP i ich związek z IPS
Przewodnik po IIP
Procedura oceny IIP
Studium przypadku: "Biały Dom" - IPS jako proces rozwojowy

Indeks

188 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PERSWAZJA W PRACY TRENERA CZYLI JAK KSZTALTOWAĆ POSTAWY UCZESTNIKÓW
FORTUNA P. / SZKOLEŃ

- SZKOLENIA JAK JE PROWADZIĆ BY...
ŁAGUNA M.

- METODY PROWADZENIA SZKOLEŃ CZYLI NIEZBĘDNIK TRENERA
KOZAK A. ŁAGUNA M.

- PLANOWANIE I PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ
RAE L.

- TRENER SKUTECZNY PROCEDURY DLA PROWADZĄCYCH SZKOLENIA
NIEMCZYK A.

- PODRĘCZNIK TRENERA
JARMUŻ S. WITKOWSKI T.

- PRZYGOTOWANIE SZKOLENIA CZYLI JAK DOBRY POCZĄTEK PROWADZI DO SUKCESU
ŁAGUNA M. FORTUNA P.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022