UZALEŻNIENIA 2.0 DLACZEGO TAK TRUDNO SIĘ OPRZEĆ NOWYM TECHNOLOGIOM
ALTER A. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 52.75 Twoja cena 50,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Uzależnienia 2.0
Dlaczego tak trudno się oprzeć nowym technologiom
Oderwij wzrok od smartfona i dowiedz się, dlaczego to takie trudne!
Żyjemy w epoce uzależnień. Obsesyjnie sprawdzamy, czy pojawiła się nowa wiadomość w
naszej skrzynce mailowej, nowy wpis na Facebooku albo polubienie na Instagramie. Godzinami
oglądamy kolejne odcinki seriali i filmiki na YouTube’ie. Ale przede wszystkim,
średnio przez trzy godziny każdego dnia wpatrujemy się w ekrany naszych smartfonów.
Prawie połowa z nas nie wyobraża sobie bez nich życia, a dzieci wychowane w świetle
ekranów mają kłopoty z budowaniem więzi z rówieśnikami w świecie rzeczywistym.
Adam Alter przekonuje, że w odpowiednich okolicznościach każdy z nas może się
uzależnić, a twórcy nowych mediów dbają o to, by takich pokus stworzyć jak
najwięcej. Odsłaniając mechanizmy uzależnień behawioralnych, autor wyjaśnia,
dlaczego jest nam tak trudno oprzeć się udogodnieniom oferowanym przez współczesne
technologie.
Uzależnienia 2.0 tłumaczą, w jaki sposób możemy bardziej świadomie korzystać z
nowych mediów, a dzięki temu łatwiej się komunikować, zarządzać finansami i
wytyczać granice miedzy pracą a rozrywką. A co najważniejsze, pokazują jak
zmniejszyć szkodliwy wpływ nowych uzależnień na zdrowie nasze i naszych dzieci.
”Jak gdyby chcąc jeszcze dobitniej wyrazić swoje
przesłanie, Adam Alter napisał książkę, która uzależnia, o tym, skąd się biorą
nasze dzisiejsze uzależnienia. Przedstawia w niej fascynującą i pilnie potrzebną
analizę jednego z najbardziej niepokojących zjawisk współczesnych czasów.”
Malcolm Gladwell
Adam Alter jest wykładowcą marketingu w Stern School of Business
Uniwersytetu Nowojorskiego, pisarzem i publicystą. W 2009 roku obronił doktorat z
psychologii społecznej na Uniwersytecie Princeton. Prowadził zajęcia na wielu
amerykańskich uczelniach, w tym na Harvardzie, Yale i MIT. Autor książki Siła
podświadomości: co wpływa na nasze myśli, odczucia i zachowanie?, która znalazła
się na liście bestsellerów dziennika „The New York Times”. Współpracuje m.in. z
takimi gazetami jak: „The New York Times”, „The New Yorker”, „The Atlantic”,
„WIRED”, „Slate”, „The Washington Post” i „Popular Science”.
PROLOG. NIGDY NIE ĆPAJ WŁASNEGO TOWARU
I. CZYM JEST UZALEŻNIENIE BEHAWIORALNEI SKĄD SIĘ WZIĘŁO?
1. POJAWIENIE SIĘ UZALEŻNIEŃ BEHAWIORALNYCH
2. KAŻDY Z NAS MOŻE BYĆ UZALEŻNIONY
3. BIOLOGIA UZALEŻNIEŃ BEHAWIORALNYCH
II. CO SIĘ SKŁADA NA UZALEŻNIENIE BEHAWIORALNE (ALBO JAK SKONSTRUOWAĆ
DOŚWIADCZENIE UZALEŻNIAJĄCE)
4. CELE
5. REAKCJA ZWROTNA
6. POSTĘP
7. ESKALACJA
8. ZAWIESZENIE AKCJI
9. INTERAKCJA SPOŁECZNA
III. UZALEŻNIENIE BEHAWIORALNE W PRZYSZŁOŚCI (ORAZ JAK SIĘ Z NIEGO UWOLNIĆ I
JAK MU ZAPOBIEGAĆ)
10. ZDUSIĆ UZALEŻNIENIA W ZARODKU
11. NAWYKI A PROJEKTOWANIE
12. GRYWALIZACJA
EPILOG
PODZIĘKOWANIA
PRZYPISY
INDEKS
368 stron, Format: 15.0x23.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- CZŁOWIEK WOBEC UZALEŻNIEŃ WYBRANE PROBLEMY JĘDRZEJKO M. NETCZUK-GWOŹDZIEWICZ M.
- DZIECI KONSOLI UZALEŻNIENIE OD GIER MCDANIEL H. CASH K.
- UZALEŻNIENIA KOMPUTEROWE DIAGNOZA ROZPOWSZECHNIENIE TERAPIA AUGUSTYNEK A.
- WYŁĄCZ ZANIM BĘDZIE ZA PÓŹNO UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA I INTERNETU SCHULER P.
- UZALEŻNIENIA BEHAWIORALNE JĘDRZEJKO M. Z. ROSIK B. P. KOWALSKI M. RED.
- CZŁOWIEK I UZALEŻNIENIA JĘDRZEJKO M.
- UZALEŻNIENIA BEHAWIORALNE CIERPIAŁKOWSKA L. GRZEGORZEWSKA I.
- OBLICZA WSPÓŁCZESNYCH UZALEŻNIEŃ CIERPIAŁKOWSKA L. RED.
- KOMPUTEROWY ĆPUN PIERSA K.
- UZALEŻNIENIE OD CZYNNOŚCI MIT CZY RZECZYWISTOŚĆ? OGIŃSKA-BULIK N.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|