|
MUZYKA I BIZNES OD GRAMOFONU DO STREAMINGU
JANOWSKA A.A. wydawnictwo: SGH , rok wydania 2022, wydanie Icena netto: 79.65 Twoja cena 75,67 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Muzyka i biznes
Od
gramofonu do streamingu
WSTĘP
BRANŻA
FONOGRAFICZNA - DEFINICJA I STRUKTURA
1.1. Branża i jej otoczenie
1.1.1. Branża, przemysł czy sektor?
1.1.2. Jak i dlaczego branże ewoluują?
1.2. Od przemysłów kultury do branży fonograficznej
1.2.1. Co to jest branża fonograficzna?
1.2.2. Branża fonograficzna jako część przemysłów kultury
1.3. Produkt branży fonograficznej
1.3.1. O fonogramie
1.3.2. Fonogram jako przedmiot prawa autorskiego i praw pokrewnych
1.3.3. Fonogram jako dobro doświadczeniowe
1.3.4. Koszty związane z produkcją fonogramu
1.3.5. Podział produktów muzycznych
1.3.6. Jakość produktu muzycznego
1.4. Przedsiębiorstwa w branży fonograficznej
1.4.1. Charakterystyka dużych firm fonograficznych (majors)
1.4.2. Funkcjonowanie labeli zależnych i niezależnych
1.5. Pozostałe podmioty
1.6. Odbiorcy muzyki nagranej
1.6.1. Kto i jak konsumuje muzykę?
1.6.2. Konsumenci programatorzy
ŚWIAT
WOKÓŁ BRANŻY FONOGRAFICZNEJ
2.1. Czynniki makrootoczenia a ewolucja branży fonograficznej
2.1.1. Technologia jako siła napędowa przemian w branży fonograficznej
2.1.2. Branża fonograficzna a czynniki ekonomiczne
2.1.3. Czynniki społeczne i demograficzne kształtujące przemiany w
fonografii
2.1.4. Polityka a branża fonograficzna
2.1.5. Fonografia a prawo
2.2. Dwie rewolucje - ich charakterystyka i skutki
2.2.1. O rewolucji ICT i rewolucji cyfrowej
2.2.2. Dodatkowe czynniki wpływające na rozwój branży
fonograficznej po przełomie cyfrowym i ICT
2.2.3. Wynalazki w zakresie cyfryzacji treści, które
wpłynęły na rozwój branży fonograficznej
2.2.3.1. Pierwszy etap cyfryzacji dźwięku - digital recording
2.2.3.2. Pojawienie się CD
2.2.3.3. Wynalezienie mp3
2.2.4. Wynalazki powstałe w ramach rozwoju ICT, które
wpłynęły na rozwój branży fonograficznej
2.2.4.1. Rozpowszechnienie się komputerów osobistych
2.2.4.2. Rozwój Internetu
2.2.4.3. Przenośne urządzenia do słuchania muzyki
2.2.4.4. Telefonia komórkowa
2.3. Umiędzynarodowienie branży fonograficznej
2.3.1. Pierwszy okres międzynarodowej ekspansji - do pierwszej wojny
światowej
2.3.2. Drugi okres umiędzynarodowienia - lata kryzysu międzywojennego
2.3.3. Postępujące umiędzynarodowienie w okresie powojennym - do połowy
lat 80. XX w.
2.3.4. Międzynarodowy rozwój branży po 1980 r.
2.4. Globalizacja branży fonograficznej 1
UKŁAD
SIŁ PRZED REWOLUCJĄ CYFROWĄ
3.1. Branża fonograficzna jako oligonom
3.2. Pięć sił Portera
3.2.1. Groźba pojawienia się nowych producentów
3.2.2. Siła przetargowa dostawców
3.2.3. Siła przetargowa nabywców i możliwość wywierania
przez nich presji na przedsiębiorstwa branży
3.2.4. Groźba pojawienia się substytutów
3.2.5. Rywalizacja między przedsiębiorstwami branży fonograficznej
3.2.5.1. Znaczenie koncentracji poziomej dla branży fonograficznej
3.2.5.2. Znaczenie integracji pionowej dla branży fonograficznej
3.2.5.3. Znaczenie promocji dla branży fonograficznej
3.2.5.4. Nadprodukcja i system gwiazdorski jako główne
strategie działania firm nagraniowych
SKUTKI
PRZEŁOMU CYFROWEGO I ICT DLA BRANŻY FONOGRAFICZNEJ
4.1. Ewolucja produktu branży fonograficznej
4.1.1. Zmiana charakteru muzyki jako dobra
4.1.2. Fragmentacja tradycyjnego produktu branży fonograficznej
4.1.3. Ewolucja formatów dostępnych w sieciach
komórkowych
4.2. Zmiany dotyczące konsumpcji muzyki
4.2.1. Rosnąca konsumpcja muzyki
4.2.2. Zmiany w kierunku mobilności
4.2.3. Zwrot w stronę konsumpcji muzyki cyfrowej - posiadanie i dostęp
4.2.4. Indywidualizacja konsumpcji muzyki i fragmentacja popytu
4.3. Działanie pięciu sił w branży fonograficznej po przełomie cyfrowym
i ICT
4.3.1. Nielegalne kopie plików muzycznych jako substytut?
4.3.2. Demokratyzacja produkcji, dystrybucji i promocji muzyki a groźba
pojawienia się nowych producentów
4.3.3. Demokratyzacja produkcji muzyki i dezintermediacja a siła
dostawców
4.3.4. Siła nabywców w świecie cyfrowym
4.3.4.1. Dystrybucja muzyki
4.3.4.2. Promocja muzyki
4.3.4.3. Udział w produkcji
4.3.5. Technologia a rywalizacja w branży fonograficznej
4.3.5.1. Pionierskie formy dystrybucji muzyki przez sieć
4.3.5.2. Dystrybucja przez Internet muzyki na nośnikach fizycznych
4.3.5.3. Pierwsze regularne platformy dystrybucji muzyki w formie
cyfrowej
4.3.5.4. Wiodące modele dystrybucji muzyki on-line
4.3.5.4.1. Model „płać za ściągnięcie" (ang.
pay-per-download), czyli à la carte
4.3.5.4.2. Model abonamentowy (subskrypcyjny)
4.3.5.5. Modele alternatywne
4.3.5.5.1. Model darmowy
4.3.5.5.2. Model „zapłać, ile chcesz"
4.3.5.5.3. Model „płać za popularność"
4.3.5.5.4. Pozostałe modele według Ch. Andersona
4.3.5.6. Dystrybucja muzyki przez sieci komórkowe
4.3.5.7. Internet jako nowy kanał promocji muzyki
MIĘDZY
TECHNOLOGIĄ A PRAWEM
5.1. Muzyka a prawo w świecie sieci
5.1.1. Rola prawa autorskiego - twórcy i konsumenci
5.1.2. Równowaga interesów
twórców i właścicieli praw oraz
konsumentów
5.1.3. Creative Commons jako „trzecia droga"?
5.1.4. Składki i podatki na kulturę
5.1.4.1. Opłata reprograficzna
5.1.4.2. Culture flat-rate, czyli płaska stawka za dostęp do kultury
5.2. Wykorzystanie blockchainu w branży fonograficznej
5.2.1. Blockchain - krótka charakterystyka technologii
5.2.2. Blockchain ratunkiem dla branży nagraniowej?
5.2.2.1. Sieciowa baza danych na temat praw autorskich i pokrewnych
5.2.2.2. Proste i bezpośrednie opłacanie tantiem dzięki wykorzystaniu
smartkontraktów
5.2.2.3. Transparentność w łańcuchu wartości
5.2.2.4. Dostęp do alternatywnych źródeł finansowania
ZAKOŃCZENIE.
CZY CZAS NA NOWĄ REWOLUCJĘ?
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
SPIS RAMEK
294
strony, B5, oprawa twardaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:
- MUZYKA POPULARNA I JEJ ODBIORCY W POSZUKIWANIU AUTORYTETU JEZIŃSKI M.
- SCENICZNE RYTUAŁY O WARTOŚCI MUZYKI POPULARNEJ FRITH S.
- MUZYKA POPULARNA JAKO WEHIKUŁ IDEOLOGICZNY JEZIŃSKI M.
- OSOBOWOŚĆ A PREFERENCJE MUZYCZNE POSŁUSZNA J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|