ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MUZYKA POPULARNA I JEJ ODBIORCY W POSZUKIWANIU AUTORYTETU


JEZIŃSKI M.

wydawnictwo: WYD UMK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 45.59 Twoja cena  43,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Muzyka popularna i jej odbiorcy w poszukiwaniu autorytetu


Książka opowiada o uwodzicielskiej sile dźwięków zorganizowanych w muzykę i o tym, że bardzo często człowiek poddaje się takiemu uwodzeniu, zarówno w sytuacjach publicznych, jak i w życiu codziennym, przy wykonywaniu domowych czynności.

Istotne jest to, że poszukiwanie doznań estetycznych i emocjonalnych przy obcowaniu z muzyką nie jest motywowane jedynie wynikiem osobistego gustu. Nasze upodobania muzyczne są przedstawione w książce jako wynik oddziaływania mediów, uwarunkowań klasowych i kulturowych oraz kierowania się w wyborach estetycznych ciągłymi naciskami, wywieranymi ze strony autorytetów społecznych oraz środowisk, w których żyjemy.


Wprowadzenie / 7

Rozdział I. Dźwiękowe przyjemności
1. Motyw narracyjny i wątek kulturowy / 15
2. Społeczny charakter muzyki / 20
3. Muzyka kulturowo warunkowana / 42
4. Uwiedzeni magią muzyki – Syreny jako motyw w muzyce popularnej / 73
5. Syreny w muzyce popularnej / 81
6. Uwagi końcowe / 104

Rozdział II. Muzyka popularna a kreowanie i podtrzymywanie tożsamości jednostki
1. Tożsamość jednostki w kontekście muzyki popularnej / 108
2. Klasowy charakter gustu muzycznego/ 118
3. Tożsamość jednostki a gust muzyczny / 134
4. Muzyczna tożsamość artystów a rockowa ideologia / 144
5. Uwagi końcowe / 179

Rozdział III. W poszukiwaniu medialnego autorytetu
1. W poszukiwaniu autorytetu – walka o społeczne uznanie / 187
2. Autorytet medialny / 201
3. Autorska audycja radiowa / 217
4. Radiowa audycja autorska jako forma rytuału / 240
5. Uwagi końcowe / 249

Rozdział IV. O przyjemności radia – radio w muzyce popularnej
1. Radio i muzyka popularna / 253
2. Radio jako element przekazu w muzyce popularnej i rockowej / 261
3. Uwagi końcowe / 322

Zakończenie / 325
Literatura cytowana / 329
Indeks nazwisk / 341


350 stron, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- MUZYKA I BIZNES OD GRAMOFONU DO STREAMINGU
JANOWSKA A.A.

- SCENICZNE RYTUAŁY O WARTOŚCI MUZYKI POPULARNEJ
FRITH S.

- MUZYKA POPULARNA JAKO WEHIKUŁ IDEOLOGICZNY
JEZIŃSKI M.

- OSOBOWOŚĆ A PREFERENCJE MUZYCZNE
POSŁUSZNA J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022