ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 79.65 75,67   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MUZYKA I BIZNES OD GRAMOFONU DO STREAMINGU


JANOWSKA A.A.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2022, wydanie I

cena netto: 79.65 Twoja cena  75,67 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Muzyka i biznes

Od gramofonu do streamingu


WSTĘP

BRANŻA FONOGRAFICZNA - DEFINICJA I STRUKTURA

1.1. Branża i jej otoczenie
1.1.1. Branża, przemysł czy sektor?
1.1.2. Jak i dlaczego branże ewoluują?
1.2. Od przemysłów kultury do branży fonograficznej
1.2.1. Co to jest branża fonograficzna?
1.2.2. Branża fonograficzna jako część przemysłów kultury
1.3. Produkt branży fonograficznej
1.3.1. O fonogramie
1.3.2. Fonogram jako przedmiot prawa autorskiego i praw pokrewnych
1.3.3. Fonogram jako dobro doświadczeniowe
1.3.4. Koszty związane z produkcją fonogramu
1.3.5. Podział produktów muzycznych
1.3.6. Jakość produktu muzycznego
1.4. Przedsiębiorstwa w branży fonograficznej
1.4.1. Charakterystyka dużych firm fonograficznych (majors)
1.4.2. Funkcjonowanie labeli zależnych i niezależnych
1.5. Pozostałe podmioty
1.6. Odbiorcy muzyki nagranej
1.6.1. Kto i jak konsumuje muzykę?
1.6.2. Konsumenci programatorzy

ŚWIAT WOKÓŁ BRANŻY FONOGRAFICZNEJ

2.1. Czynniki makrootoczenia a ewolucja branży fonograficznej
2.1.1. Technologia jako siła napędowa przemian w branży fonograficznej
2.1.2. Branża fonograficzna a czynniki ekonomiczne
2.1.3. Czynniki społeczne i demograficzne kształtujące przemiany w fonografii
2.1.4. Polityka a branża fonograficzna
2.1.5. Fonografia a prawo
2.2. Dwie rewolucje - ich charakterystyka i skutki
2.2.1. O rewolucji ICT i rewolucji cyfrowej
2.2.2. Dodatkowe czynniki wpływające na rozwój branży fonograficznej po przełomie cyfrowym i ICT
2.2.3. Wynalazki w zakresie cyfryzacji treści, które wpłynęły na rozwój branży fonograficznej
2.2.3.1. Pierwszy etap cyfryzacji dźwięku - digital recording
2.2.3.2. Pojawienie się CD
2.2.3.3. Wynalezienie mp3
2.2.4. Wynalazki powstałe w ramach rozwoju ICT, które wpłynęły na rozwój branży fonograficznej
2.2.4.1. Rozpowszechnienie się komputerów osobistych
2.2.4.2. Rozwój Internetu
2.2.4.3. Przenośne urządzenia do słuchania muzyki
2.2.4.4. Telefonia komórkowa
2.3. Umiędzynarodowienie branży fonograficznej
2.3.1. Pierwszy okres międzynarodowej ekspansji - do pierwszej wojny światowej
2.3.2. Drugi okres umiędzynarodowienia - lata kryzysu międzywojennego
2.3.3. Postępujące umiędzynarodowienie w okresie powojennym - do połowy lat 80. XX w.
2.3.4. Międzynarodowy rozwój branży po 1980 r.
2.4. Globalizacja branży fonograficznej 1

UKŁAD SIŁ PRZED REWOLUCJĄ CYFROWĄ

3.1. Branża fonograficzna jako oligonom
3.2. Pięć sił Portera
3.2.1. Groźba pojawienia się nowych producentów
3.2.2. Siła przetargowa dostawców
3.2.3. Siła przetargowa nabywców i możliwość wywierania przez nich presji na przedsiębiorstwa branży
3.2.4. Groźba pojawienia się substytutów
3.2.5. Rywalizacja między przedsiębiorstwami branży fonograficznej
3.2.5.1. Znaczenie koncentracji poziomej dla branży fonograficznej
3.2.5.2. Znaczenie integracji pionowej dla branży fonograficznej
3.2.5.3. Znaczenie promocji dla branży fonograficznej
3.2.5.4. Nadprodukcja i system gwiazdorski jako główne strategie działania firm nagraniowych

SKUTKI PRZEŁOMU CYFROWEGO I ICT DLA BRANŻY FONOGRAFICZNEJ

4.1. Ewolucja produktu branży fonograficznej
4.1.1. Zmiana charakteru muzyki jako dobra
4.1.2. Fragmentacja tradycyjnego produktu branży fonograficznej
4.1.3. Ewolucja formatów dostępnych w sieciach komórkowych
4.2. Zmiany dotyczące konsumpcji muzyki
4.2.1. Rosnąca konsumpcja muzyki
4.2.2. Zmiany w kierunku mobilności
4.2.3. Zwrot w stronę konsumpcji muzyki cyfrowej - posiadanie i dostęp
4.2.4. Indywidualizacja konsumpcji muzyki i fragmentacja popytu
4.3. Działanie pięciu sił w branży fonograficznej po przełomie cyfrowym i ICT
4.3.1. Nielegalne kopie plików muzycznych jako substytut?
4.3.2. Demokratyzacja produkcji, dystrybucji i promocji muzyki a groźba pojawienia się nowych producentów
4.3.3. Demokratyzacja produkcji muzyki i dezintermediacja a siła dostawców
4.3.4. Siła nabywców w świecie cyfrowym
4.3.4.1. Dystrybucja muzyki
4.3.4.2. Promocja muzyki
4.3.4.3. Udział w produkcji
4.3.5. Technologia a rywalizacja w branży fonograficznej
4.3.5.1. Pionierskie formy dystrybucji muzyki przez sieć
4.3.5.2. Dystrybucja przez Internet muzyki na nośnikach fizycznych
4.3.5.3. Pierwsze regularne platformy dystrybucji muzyki w formie cyfrowej
4.3.5.4. Wiodące modele dystrybucji muzyki on-line
4.3.5.4.1. Model „płać za ściągnięcie" (ang. pay-per-download), czyli à la carte
4.3.5.4.2. Model abonamentowy (subskrypcyjny)
4.3.5.5. Modele alternatywne
4.3.5.5.1. Model darmowy
4.3.5.5.2. Model „zapłać, ile chcesz"
4.3.5.5.3. Model „płać za popularność"
4.3.5.5.4. Pozostałe modele według Ch. Andersona
4.3.5.6. Dystrybucja muzyki przez sieci komórkowe
4.3.5.7. Internet jako nowy kanał promocji muzyki

MIĘDZY TECHNOLOGIĄ A PRAWEM

5.1. Muzyka a prawo w świecie sieci
5.1.1. Rola prawa autorskiego - twórcy i konsumenci
5.1.2. Równowaga interesów twórców i właścicieli praw oraz konsumentów
5.1.3. Creative Commons jako „trzecia droga"?
5.1.4. Składki i podatki na kulturę
5.1.4.1. Opłata reprograficzna
5.1.4.2. Culture flat-rate, czyli płaska stawka za dostęp do kultury
5.2. Wykorzystanie blockchainu w branży fonograficznej
5.2.1. Blockchain - krótka charakterystyka technologii
5.2.2. Blockchain ratunkiem dla branży nagraniowej?
5.2.2.1. Sieciowa baza danych na temat praw autorskich i pokrewnych
5.2.2.2. Proste i bezpośrednie opłacanie tantiem dzięki wykorzystaniu smartkontraktów
5.2.2.3. Transparentność w łańcuchu wartości
5.2.2.4. Dostęp do alternatywnych źródeł finansowania

ZAKOŃCZENIE. CZY CZAS NA NOWĄ REWOLUCJĘ?

BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
SPIS RAMEK

294 strony, B5, oprawa twarda

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- MUZYKA POPULARNA JAKO WEHIKUŁ IDEOLOGICZNY
JEZIŃSKI M.

- OSOBOWOŚĆ A PREFERENCJE MUZYCZNE
POSŁUSZNA J.

- MUZYKA POPULARNA I JEJ ODBIORCY W POSZUKIWANIU AUTORYTETU
JEZIŃSKI M.

- SCENICZNE RYTUAŁY O WARTOŚCI MUZYKI POPULARNEJ
FRITH S.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022