ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DETAL W TYPOGRAFII


HOCHULI J.

wydawnictwo: D2D , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 30.80 Twoja cena  29,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Detal w typografii


Detal w typografii to zwięzłe wprowadzenie w zagadnienia dotyczące litery, wyrazu, wiersza oraz interlinii, czyli tych elementów, które wpływają na czytelność druków. Są to elementy często zaniedbywane przez grafików i typografów obu płci, ponieważ nie traktuje się ich jako ‹kreatywne›.

Ciekawy układ typograficzny może zainteresować odbiorców, jednak lektura tekstu, który nie został w szczegółach dopracowany, szybko staje się męcząca i nie daje czytelnikowi zbyt wiele radości.

Niniejszą książeczkę polecamy więc wszystkim, którzy chcą, aby przygotowywane przez nich publikacje były nie tylko oglądane, ale też z przyjemnością czytane. Jest napisana przystępnie, by była zrozumiała zarówno dla profesjonalnego projektanta jak i każdego czytelnika – laika w dziedzinie typografii.


Detal w typografii został wydany po raz pierwszy przez Compugraphic Corporation, Wilmington (MA) w językach niemieckim, angielskim, francuskim, holenderskim, hiszpańskim, włoskim i szwedzkim. W roku 2001 wersja niemiecko­języczna została poszerzona i opublikowana we wzorniku pism Clausen?&?Bosse, Leck. W roku 2005 Verlag Niggli AG, Zürich, wydało zaktualizowaną i uzupełnioną wersję tekstu. W 2008 roku ukazał się on również w języku angielskim nakładem Hypen Press, London.


Jost Hochuli, urodzony w 1933 r. szwajcarski projektant, typograf i autor książek o projektowaniu, wydawca i nauczyciel. Po studiach w Kunstgewerbeschule w St.?Gallen uczył się zecerstwa w oficynie Zollikofer. W latach 1958–1959 studiował w pracowni Adriana Frutigera w École Estienne. Od 1959 r. pracuje jako niezależny grafik w St.?Gallen, prowadząc własne atelier specjalizujące się w projektowaniu książek i grafice użytkowej. Od 1967 r. wykłada projektowanie graficzne i typografię w St.?Gallen i Zurychu. W 1979 r. wraz ze wspólnikami założył wydawnictwo VGS Verlags­gemeinschaft St.?Gallen, któremu przewodniczył przez 25 lat. W latach 1983–1998 redagował i projektował wydawane raz w roku zeszyty ‹Typotron›. Od 2000 r. projektuje roczniki ‹Ostschweiz›, a każdy jest arcydziełem sztuki edytorskiej.

Jost Hochuli zaprojektował ponad 100 tytułów wydanych przez VGS Verlagsgemeinschaft St.?Gallen. Opiekował się ponad 80 książkami z programu prowadzonego przez Szwajcarską Fundację dla Kultury Pro Helvetia.

Jego prace były pokazywane na licznych wystawach w Szwajcarii i poza jej granicami. W roku 1989 otrzymał nagrodę Icograda-Ehrenpreis na między­narodowej wystawie IBA w Lipsku. W 1999 r. został laureatem jednego z najwyższych na świecie wyróżnień w dziedzinie projektowania książek: Nagrody Gutenberga Miasta Lipska. W 2004 r. uhonorowano go Nagrodą Jana Tschicholda. Jest członkiem honorowym International Society of Typographic Designers.

Autor wielu publikacji o typografii i projektowaniu książek, m.in.:

Bücher machen (München: Deutscher Kunstverlag, 1990), wydana również w wersji angielskiej: Designing Books: An Introduction to Book Design and, in Particular, Book Typography (Wilmington: Agfa Compugraphic, 1990).

Buchgestaltung in der Schweiz (Zürich: Pro Helvetia, 1998 [1993]), wydana również w wersji francuskiej, angielskiej oraz polskiej:Projektowanie książki w Szwajcarii (Kraków: Baran i Suszczyński, 1995).

• Z Robinem Kinrossem: Bücher machen: Praxis und Theorie (St.?Gallen: VGS, 1996) oraz w wersji angielskiej Designing books: practice and theory (London: Hyphen Press, 1996).

• Z Robinem Kinrossem: Jost Hochuli: Printed matter, mainly books (Zürich: Niggli, 2002), wydanie dwujęzyczne niemieckie i angielskie.


70 stron, Format: 12.5x21.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- LAYOUT ZASADY KOMPOZYCJA ZASTOSOWANIE
AMBROSE G. HARRIS P.

- KROJE I KOLORY PISMA PRZEWODNIK DLA GRAFIKÓW
TIMOTHY S.

- KREOWANIE MARKI PRZEWODNIK DLA MENEDŻERÓW MARKI
WHEELER A.

- NOWA TYPOGRAFIA PODRĘCZNIK DLA TWORZĄCYCH W DUCHU WSPÓŁCZESNOŚCI
TSCHICHOLD J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022