PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNE SPECYFIKA MODELI BIZNESU
LESZCZEWSKA K. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 64.10 Twoja cena 60,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przedsiębiorstwa rodzinne
Specyfika modeli biznesu
W pracy autorka dokonała analizy i oceny modelu biznesu jako narzędzia, za pomocą
którego można scharakteryzować sposób funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych i
uchwycić specyfikę tych podmiotów wynikającą ze współistnienia systemu rodziny i
systemu przedsiębiorstwa.
Na podstawie studiów literatury przedmiotu przedstawiono stan badań światowych i
polskich z zakresu przedsiębiorczości rodzinnej i tematyki dotyczącej modeli biznesu,
wskazano najczęściej podejmowane tematy badawcze. Przedstawiono specyfikę
przedsiębiorstw rodzinnych w stosunku do firm nierodzinnych i sposoby zachowań rynkowych
firm rodzinnych.
Przeanalizowano wpływ więzi rodzinnych na funkcjonowanie family business.
Scharakteryzowano model biznesu w kontekście wykorzystania tego narzędzia w
zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Zaprezentowano wyniki badań empirycznych (ilościowych i jakościowych)
zrealizowanych na ogólnopolskiej próbie firm rodzinnych.
W podsumowaniu sformułowano wnioski z przeprowadzonych badań, zaproponowano własną
autorską koncepcję modelu biznesu i elementów tworzących model biznesu oraz typologię
modeli biznesu firm rodzinnych.
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Istota przedsiębiorstw rodzinnych
1.1. Badania nad przedsiębiorstwami rodzinnymi
1.2. Definicje przedsiębiorstw rodzinnych
1.3. Przedsiębiorstwa rodzinne a nierodzinne
1.4. Kryteria różnicowania przedsiębiorstw rodzinnych
1.5. Etapy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych
ROZDZIAŁ 2. Praktyka zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi
2.1. Wpływ więzi rodzinnych na funkcjonowanie przedsiębiorstwa
2.2. Strategie przedsiębiorstw rodzinnych
2.3. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi
2.4. Nepotyzm jako praktyka stosowana w przedsiębiorstwach rodzinnych
ROZDZIAŁ 3. Model biznesu jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem
3.1. Pojęcie modelu biznesu. Perspektywy badawcze w analizie modeli biznesu
3.2. Elementy tworzące model biznesu. Zmiany modeli biznesowych
3.3. Model biznesu a strategia przedsiębiorstwa
3.4. Rodzaje modeli biznesu
ROZDZIAŁ 4. Modele biznesu przedsiębiorstw rodzinnych – metodyka badań własnych
4.1 Cel, zakres i przedmiot badań
4.2. Metody badawcze
4.3. Koncepcja modelu biznesu przyjęta w badaniu ankietowym
4.4. Charakterystyka próby badawczej
ROZDZIAŁ 5. Specyfika modeli biznesu przedsiębiorstw rodzinnych
5.1. Charakterystyka modeli biznesu przedsiębiorstw rodzinnych
5.2. Relacja między systemem rodziny i systemem przedsiębiorstwa – cechy wspólne
modeli biznesu przedsiębiorstw rodzinnych
5.3. Model biznesu a wielkość przedsiębiorstwa, profil działalności i pokolenie
prowadzące przedsiębiorstwo
5.4. Model biznesu a percepcja sukcesu przedsiębiorstwa
ROZDZIAŁ 6. Czynnik rodzinności w modelach biznesu przedsiębiorstw rodzinnych
6.1. Autorska koncepcja modelu biznesu przedsiębiorstw rodzinnych
6.2. Modele biznesu przedsiębiorstw rodzinnych – studia przypadków
6.2.1. EDPOL Food & Innovation Sp. z o.o.
6.2.2. Łomżyńskie Centrum Medyczne
6.2.3. Instalator W.J. i M.G. NOWIK spółka jawna
6.3. Analiza porównawcza modeli biznesu
Zakończenie
Bibliografia
Źródła internetowe
Spis tabel
Spis wykresów
Załącznik (Kwestionariusz ankiety)
272 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- DOBÓR ADAPTACJA MOTYWOWANIE I ROZWÓJ PRACOWNIKÓW DANIECKI W. - PSYCHOLOGICZNO-ORGANIZACYJNE DORADZTWO DLA FIRM
- PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNE ISTOTA I ZACHOWANIA STRATEGICZNE SAFIN K.
- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM OD A DO Z SZPAKOWSKI M.K.
- FIRMY RODZINNE WSZYSTKO CO ISTOTNE LEACH P.
- INTELIGENTNY ROZWÓJ FIRMY RODZINNEJ A WSPÓŁCZESNE WARTOŚCI KLIMEK J.
- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MOCZYDŁOWSKA J. PACEWICZ I.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|