ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 48.00 45,60   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

METODY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA. KSZTAŁTOWANIE RELACJI ORGANIZACYJNCH


RED. BŁASZCZYK W.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 48.00 Twoja cena  45,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pierwszy polski podręcznik do Metod organizacji i zarządzania! Jedyna na rynku kompleksowa praca do obowiązkowego przedmiotu na kierunku: Zarządzanie i marketing.

Książka koncentruje się przede wszystkim na:

- relacjach organizacji z otoczeniem,

- relacjach w strukturze organizacyjnej,

- relacjach w procesie pracy,

- relacjach społecznych,

- relacjach w procesie kształtowania kapitału społecznego organizacji,

- relacjach w procesie wprowadzania zmian.

Atuty podręcznika to:

- przejrzysta struktura wykładu i przystępny język,

- przykłady oparte na doświadczeniach polskich firm,

- duża liczba rysunków i tabeli ilustrujących przedstawiane zagadnienia,

- indeks rzeczowy i indeks nazwisk,

- bogata bibliografia.

 


Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Są nimi: Wanda Błaszczyk, Grażyna Broniewska, Tomasz Czapla, Marek Firkowski, Maciej Malarski, Joanna Michalak, Zofia Mikołajczyk, Czesław Sikorski, Ilona Świątek-Barylska, Magdalena Zalewska.


Spis treści:

Wstęp


CZĘŚĆ I. METODY ZARZĄDZANIA RELACJAMI ORGANIZACJI Z OTOCZENIEM


Rozdział 1. Metody kształtowania relacji organizacji z otoczeniem (T. Czapla)
1.1. Podstawowe uwarunkowania kształtowania relacji organizacji z otoczeniem
1.2. Metody analizy makrootoczenia organizacji
1.3. Metody analizy sektorowej
1.4. Metody analizy wnętrza organizacji


Rozdział 2. Ukierunkowanie globalne relacji organizacji z otoczeniem (T. Czapla)
2.1. Rozpoznawanie kluczowych kompetencji organizacji
2.2. Konsekwencje globalizacji dla kształtowania relacji organizacji z otoczeniem
Pytania i zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana


CZĘŚĆ II. METODY ZARZĄDZANIA RELACJAMI W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ


Rozdział 3. Relacje strukturalne (C. Sikorski)
3.1. Więzi organizacyjne
3.2. Wymiary struktury organizacyjnej


Rozdział 4. Relacje kooperacyjne (C. Sikorski)
4.1. Podział pracy
4.2. Projektowanie więzi kooperacyjnych


Rozdział 5. Relacje koordynacyjne (C. Sikorski)
5.1. Podział władzy a sposób koordynacji
5.2. Projektowanie form koordynacji


Rozdział 6. Relacje komunikacyjne (C. Sikorski)
6.1. Uwarunkowania komunikacji społecznej w organizacji
6.2. Wyznaczanie obszarów decyzyjnych


Rozdział 7. Kierunek ewolucji rozwiązań strukturalnych (C. Sikorski)
7.1. Od struktur wertykalnych do horyzontalnych
7.2. Budowa sieci organizacyjnej
Pytania i zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana


CZĘŚĆ III. METODY ZARZĄDZANIA RELACJAMI W PROCESIE PRACY 


Rozdział 8. Metody organizacji procesów pracy (W. Błaszczyk, G. Broniewska, M. Firkowski)
8.1. Metodyka postępowania organizatorskiego
8.2. Ergonomiczne aspekty organizacji pracy
8.2.1. Organizacyjno-techniczne środowisko pracy
8.2.2. Ekonomiczne warunki środowiska pracy
8.2.3. Psychologiczne i społeczne środowisko pracy


Rozdział 9. Metody zarządzania relacjami w procesie tworzenia produktów (M. Malarski)
9.1. Zarządzanie zasobami produkcyjnymi
9.2. Metody organizacji przepływu produkcji
9.2.1. Budowa procesu produkcyjnego
9.2.2. Struktura procesu produkcji
9.3. Metody zarządzania procesami produkcyjnymi
9.3.1. Zarządzanie produkcją "dokładnie na czas"
9.3.2. Metody planowania zapotrzebowania materiałowego oraz planowania zasobów produkcyjnych
9.4. Metody zarządzania technologią na potrzeby systemu produkcyjnego
9.4.1. Wybór rozwiązań technologicznych a efektywność systemu produkcyjnego
9.4.2. Elastyczne systemy produkcyjne
9.4.3. Efekty wykorzystania zaawansowanych technologii


Rozdział 10. Metody kształtowania jakości w procesach pracy (G. Broniewska)
10.1. Podstawowe zasady idei jakości w procesach pracy
10.2. Instrumenty zarządzania przez jakość
10.2.1. Klasyfikacja instrumentów jakości
10.2.2. Techniki jakości
10.3. Standardy norm ISO
10.4. Rachunek kosztów jakości
Pytania i zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana


CZĘŚĆ IV. METODY ZARZĄDZANIA RELACJAMI SPOŁECZNYMI


Rozdział 11. Komunikowanie się jako podstawa relacji społecznych (M. Zalewska)
11.1. Modele komunikowania się
11.2. Czynniki wpływające na proces komunikowania się
11.3. Kierunki przepływu informacji w sieci komunikacyjnej organizacji 1
11.4. Nowoczesne środki komunikowania się


Rozdział 12. Zarządzanie konfliktami interpersonalnymi (W. Błaszczyk)
12.1. Istota konfliktów interpersonalnych w organizacji
12.2. Identyfikacja źródeł konfliktów interpersonalnych
12.3. Przebieg konfliktu interpersonalnego
12.4. Metody zarządzania konfliktami interpersonalnymi
12.5. Partnerstwo w relacjach interpersonalnych


Rozdział 13. Metody zarządzania relacjami w grupie (W. Błaszczyk)
13.1. Charakterystyka grupy jako obszaru kształtowania się relacji społecznych
13.2. Ukierunkowanie relacji w grupie
13.3. Cechy i usprawnianie relacji grupowych
13.4. Podstawowe problemy w zarządzaniu relacjami w grupie
13.4.1. Zakłócenia w procesie grupowego rozwiązywania problemów
13.4.2. Konflikty międzygrupowe
13.5. Kulturowe uwarunkowania relacji w grupie
Pytania i zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana


CZĘŚĆ V. METODY ZARZĄDZANIA RELACJAMI W PROCESIE KSZTAŁTOWANIA KAPITAŁU SPOŁECZNEGO ORGANIZACJI


Rozdział 14. Zarządzanie pozyskiwaniem i rozwojem wiedzy w organizacji (T. Czapla, M. Malarski)
14.1. Strategiczne znaczenie wiedzy w organizacji
14.2. Budowanie sieci wiedzy w organizacji
14.3. Budowanie centrów wiedzy eksperckiej
14.4. Metody rozwoju i przekazywania wiedzy
14.5. Indywidualne podejście do rozwoju wiedzy
14.6. Wykorzystywanie technologii informatycznych w rozprzestrzenianiu wiedzy


Rozdział 15. Kształtowanie relacji społecznych w organizacji w świetle zarządzania przez wartości (I. Świątek-Barylska)
15.1. Pojęcie i cele zarządzania przez wartości
15.2. Proces zarządzania przez wartości
15.3. Techniki diagnozowania systemu wartości organizacji
15.4. Lojalność pracownicza w systemie wartości organizacji
15.5. Ukierunkowanie członków organizacji na wartości organizacyjne
15.5.1. Wpływ osobowości na kształtowanie się zachowań pracowników
15.5.2. Wpływ sytuacji na kształtowanie się zachowań pracowników
15.6. Zarządzanie przez wartości a spójność wewnętrzna jednostki
Pytania i zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana


CZĘŚĆ VI. METODY ZARZĄDZANIA RELACJAMI W PROCESIE ZMIAN W ORGANIZACJI


Rozdział 16. Metody zarządzania zmianami w organizacji (Z. Mikołajczyk)
16.1. Kształtowanie się i ewolucja metod zarządzania zmianami
16.2. Wybrane metody zarządzania zmianami
16.2.1. Reengineering
16.2.2. Benchmarking
16.2.3. Lean Management
16.2.4. Outsourcing
16.2.5. Time Based Management


Rozdział 17. Społeczne uwarunkowania procesu zmian (J. Michalak)
17.1. Diagnoza przygotowania organizacji do zmian
17.2. Reakcje ludzi na zmiany w organizacji
17.2.1. Istota i formy oporu wobec zmian
17.2.2. Źródła oporu wobec zmian
17.2.3. Metody pozyskiwania przychylności ludzi dla zmian
17.3. Kadra zarządzająca w procesie zmian w organizacji
17.4. Kształtowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej zmianom
Pytania i zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana


Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy

 


323 strony, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NOWE ZARZĄDZANIE PUBLICZNE - SKUTECZNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ. BUDŻET ZADANIO
RED. LUBIŃSKA T.

- KONCEPCJE ORGANIZACJI I METODY ZARZĄDZANIA MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA
KRAWCZYK-SOŁTYS A. SOKOŁOWSKA S. SZWIEC P. MIJAL A. PŁATKOWSKA-PROKOPCZYK L.

- INNOWACJE W FIRMIE PRAKTYCZNE METODY WPROWADZANIA ZMIAN
ANTOSZKIEWICZ J.D.

- ZARZĄDZANIE W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM
WOJCIECHOWSKI E.

- SZTUKA PODEJMOWANIA DECYZJI DLACZEGO MĄDRZY LUDZIE DOKONUJĄ ZŁYCH WYB
KLEIN G. / WYBORÓW

- ZARZĄDZANIE TEORIA I PRAKTYKA
KOŹMIŃSKI A. PIOTROWSKI W.

- ZARZĄDZANIE W SEKTORZE PUBLICZNYM ELIMINOWANIE ZAGROŻEŃ
RED. KŁOPOTEK A

- ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W USŁUGACH PUBLICZNYCH
OPOLSKI K. MODZELEWSKI P.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022