ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 35.20 33,44   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PEDAGOGIKA WCZESNEJ EDUKACJI DYSKURSY PROBLEMY OTWARCIA.


KLUS-STAŃSKA D.BRONK D.MALENDA A. RED.

wydawnictwo: ŻAK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 74.40 Twoja cena  70,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pedagogika wczesnej edukacji

Dyskursy, problemy, otwarcia.


Ta obszerna książka, którą Państwu prezentujemy, jest zbiorowym dziełem 43 pedagogów, działających w Zespole Edukacji Elementarnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, kierowanym od kilku lat przez profesor Dorotę Klus-Stańską.

Celowo używamy słowa dzieło, bo jest tu prawie wszystko, co dotyczy edukacji wczesnoszkolnej, a więc jej historia, aktualny stan, a przede wszystkim perspektywy i kierunki rozwoju.

Na tematy te wypowiadają się bardzo doświadczeni pedagodzy, jak i młodzi pracownicy nauki zatrudnieni w wielu polskich uczelniach takich, jak Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Gdański oraz kilku przedstawicieli uniwersytetów zagranicznych w tym z Bańskiej Bystrzycy na Słowacji i z Roehampton University w Wielkiej Brytanii. Nie dziwi więc fakt, że we wstępie do tego dzieła profesor Klus-Stańska miała odwagę napisać: „Tego rodzaju szeroka tematycznie publikacja poświęcona całościowemu ujęciu pedagogiki wczesnej edukacji jest pierwszym takim przedsięwzięciem wydawniczym w Polsce”.


Dorota Klus-Stańska
Wstęp: Po co pytać o pedagogikę wczesnej edukacji?

Część I KONDYCJA TEORETYCZNA I BADAWCZA

Dorota Klus-Stańska
(Anty)rozwojowa tożsamość pedagogiki wczesnej edukacji i poszukiwanie perspektyw jej rekonstrukcji
Bogusław Sliwerski
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna wobec heterogeniczności nauk pedagogicznych
Józefa Bałachowicz
Pedagogika wczesnoszkolna - bariery i kierunki rozwoju
Stefan Porubsky
Nauczyciel oraz uczeń edukacji początkowej w kontekście sporów ideologicznych o charakter reformy szkolnej
Katarzyna Krasoń
Zmiana jako kategoria w pedagogice wczesnoszkolnej
Bronisława Kasaćovd
Wczesna edukacja i role nauczyciela - oczekiwania, wymagania i możliwości badań międzynarodowych
Agnieszka Nowak-Łojewska
Nowoczesne i ponowoczesne konteksty odczytywania wiedzy w szkole - zderzenie racji
Iwona Kopaczyńska
Osobliwości procesu refleksyjności nowoczesności w rozważaniach nad wczesną edukacją. (Kon)sekwencje obserwowanych zmian
Maria Groenwald
Myślenie o tożsamości wczesnej edukacji inspirowane koncepcją Nicolaia
Hartmanna
Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk
Pedagogika dzieciństwa - wątki zaniechane i konieczne (w refleksji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej)

Część II DYSKURSY I KONTROWERSJE

Astrid Męczkowska-Christiansen
Dyskursy dzieciństwa a polityka. Pomiędzy wykluczeniem a obywatelskim uczestnictwem
Joanna Maria Garbula, Małgorzata Kowalik-Olubińska
Od wizerunku uniwersalnego dzieciństwa do uznania jego różnorodności
Agnieszka Olczak
O zjawisku zniewolenia w rzeczywistości edukacyjnej
Lucyna Kopciewicz
Matematyka a problem gender
Marzenna Nowicka
Przestrzeń fizyczna klasy szkolnej jako środowisko socjalizacji dziecka
Katarzyna Gawlicz
Różowe koty, spanie na prawym boku i piła w przedszkolu. Dyskursywne konstrukcje dziecka i dzieciństwa a polskie i skandynawskie praktyki pedagogiczne
Małgorzata Słowińska
"W przebraniu Słodkiego Elfa", czyli jeszcze raz o kompetencjach dziecka w wieku przedszkolnym
Teresa Sadoń-Osowiecka
Możliwości (?) kształcenia geograficznego w klasach początkowych z perspektywy podstawy programowej
Monika Wiśniewska-Kin
Między szkołą a życiem. Badanie dyskursów: dziecięcego i podręcznikowego z perspektywy kognitywistycznej
Iga Kisa-Bogorodź
Dominacja i reprodukcja znaczeń kulturowych w dyskursach władzy rodzicielskiej
Anna Wasilewska
Dziecięcy dyskurs w przestrzeni kulturowej. Projekt badawczy

Część III WŚRÓD METOD I BADAŃ

Maria Marcińczuk
Etnografia w naukach pedagogicznych - od opisu do zaangażowania krytycznego
Martin Blaszk
Nieznormalizowana zgoda: próba używania brikolażu jako metody badania happeningu
Ewa Mroczka
Fenomenografia jako metoda postępowania badawczego w badaniach nad tożsamością nauczycieli wczesnej edukacji
Małgorzata Żytko
Szkolne i środowiskowe uwarunkowania umiejętności językowych i matematycznych absolwentów edukacji początkowej - szansę i bariery
Jolanta Sokołowska
Rodzina o niskim statusie socjokulturowym i ekonomicznym jako miejsce konstruowania tożsamości a zadania szkoły
Fengling Tang
Ryzyko i dziecięce uczenie się w perspektywie dorosłych na podstawie badań chińskiego i angielskiego kontekstu kulturowego
Anna Strzelecka-Ristow
Zawód nauczyciela wczesnej edukacji w wypowiedziach studiujących specjalność Pedagogika wczesnoszkolna
Jolanta Bonar
Poziom twórczości dzieci w młodszym wieku szkolnym (w świetle wyników badań psychometrycznych)
Grażyna Szyling
Zaułki oceniania wczesnoszkolnego
Jolanta Góral-Półrola, Marta Mosiolek
Rozwój słownikowy dzieci u progu nauki szkolnej na przykładzie projektu
Logopedicus
Teresa Neckar-Ilnicka
Uczeń w wieku wczesnoszkolnym - człowiekiem sukcesu (?). Mity i fakty

Część IV KU NOWYM ROZWIĄZANIOM - PROPOZYCJE I BARIERY

Jolanta Kruk
W poszukiwaniu źródeł dydaktyki interaktywnej
Janina Uszyńska-Jarmoc
Od nowicjusza do eksperta uczenia się, jak się uczyć. Potoczne koncepcje uczenia się podstawą nabywania kompetencji uczenia się dzieci w młodszym wieku szkolnym
Adam Jagiełło-Rusiłowski
Dzieci w płaszczu eksperta - nauczyciele jako mediatorzy pozycji władzy
Alena Douśkova, Ruźena Tomkuliakova
Nowe cele i stare metody - bariery przemian w nauczaniu początkowym
Małgorzata Suświłło
Holistyczne podejście do wczesnej edukacji - założenia i realia
Simoneta Babiakova
Projektowanie i planowanie nauczania w edukacji elementarnej - nowe teorie oraz wyniki badań
Ewa Szatan
O zagrożeniu infantylizacją w edukacji muzycznej dziecka
Agnieszka Szplit, Zuzanna Zbróg
Szansę i bariery organizowania współpracy grupowej w praktyce szkolnej i przedszkolnej z odniesieniem do projektu Molteno realizowanego w RPA
Anna Nitecka-Walerych
Między uprawą a wychowaniem do wartości ciała. Ewolucja poglądów na cele wychowania fizycznego
Natalia Pater-Ejgierd, Małgorzata Karczmarzyk
Dziecko w wirtualnej galerii. Analiza wybranych stron internetowych wielkich muzeów
Mariana Cabanova, Petronela Tabaćakova
Czynności zawodowe nauczyciela edukacji początkowej - chwila obecna i perspektywy
Iwona Majcher
Teren przyszkolny jako miejsce oswajania przyrody


640 stron, Format: 17.0x23.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- (ANTY)EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
KLUS-STAŃSKA D. RED.

- SENSY I BEZSENSY EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
KLUS-STAŃSKA D. NOWICKA M.

Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022