|

PEDAGOGIKA WCZESNEJ EDUKACJI DYSKURSY PROBLEMY OTWARCIA.
KLUS-STAŃSKA D.BRONK D.MALENDA A. RED. wydawnictwo: ŻAK , rok wydania 2012, wydanie Icena netto: 74.40 Twoja cena 70,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pedagogika wczesnej edukacji
Dyskursy, problemy, otwarcia.
Ta obszerna książka, którą Państwu prezentujemy, jest zbiorowym dziełem 43
pedagogów, działających w Zespole Edukacji Elementarnej przy Komitecie Nauk
Pedagogicznych PAN, kierowanym od kilku lat przez profesor Dorotę Klus-Stańską.
Celowo używamy słowa dzieło, bo jest tu prawie wszystko, co dotyczy edukacji
wczesnoszkolnej, a więc jej historia, aktualny stan, a przede wszystkim perspektywy i
kierunki rozwoju.
Na tematy te wypowiadają się bardzo doświadczeni pedagodzy, jak i młodzi pracownicy
nauki zatrudnieni w wielu polskich uczelniach takich, jak Uniwersytet Warszawski,
Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Gdański oraz kilku
przedstawicieli uniwersytetów zagranicznych w tym z Bańskiej Bystrzycy na Słowacji i z
Roehampton University w Wielkiej Brytanii. Nie dziwi więc fakt, że we wstępie do tego
dzieła profesor Klus-Stańska miała odwagę napisać: „Tego rodzaju szeroka
tematycznie publikacja poświęcona całościowemu ujęciu pedagogiki wczesnej edukacji
jest pierwszym takim przedsięwzięciem wydawniczym w Polsce”.
Dorota Klus-Stańska
Wstęp: Po co pytać o pedagogikę wczesnej edukacji?
Część I KONDYCJA TEORETYCZNA I BADAWCZA
Dorota Klus-Stańska
(Anty)rozwojowa tożsamość pedagogiki wczesnej edukacji i poszukiwanie perspektyw jej
rekonstrukcji
Bogusław Sliwerski
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna wobec heterogeniczności nauk pedagogicznych
Józefa Bałachowicz
Pedagogika wczesnoszkolna - bariery i kierunki rozwoju
Stefan Porubsky
Nauczyciel oraz uczeń edukacji początkowej w kontekście sporów ideologicznych o
charakter reformy szkolnej
Katarzyna Krasoń
Zmiana jako kategoria w pedagogice wczesnoszkolnej
Bronisława Kasaćovd
Wczesna edukacja i role nauczyciela - oczekiwania, wymagania i możliwości badań
międzynarodowych
Agnieszka Nowak-Łojewska
Nowoczesne i ponowoczesne konteksty odczytywania wiedzy w szkole - zderzenie racji
Iwona Kopaczyńska
Osobliwości procesu refleksyjności nowoczesności w rozważaniach nad wczesną
edukacją. (Kon)sekwencje obserwowanych zmian
Maria Groenwald
Myślenie o tożsamości wczesnej edukacji inspirowane koncepcją Nicolaia
Hartmanna
Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk
Pedagogika dzieciństwa - wątki zaniechane i konieczne (w refleksji nauczyciela edukacji
wczesnoszkolnej)
Część II DYSKURSY I KONTROWERSJE
Astrid Męczkowska-Christiansen
Dyskursy dzieciństwa a polityka. Pomiędzy wykluczeniem a obywatelskim uczestnictwem
Joanna Maria Garbula, Małgorzata Kowalik-Olubińska
Od wizerunku uniwersalnego dzieciństwa do uznania jego różnorodności
Agnieszka Olczak
O zjawisku zniewolenia w rzeczywistości edukacyjnej
Lucyna Kopciewicz
Matematyka a problem gender
Marzenna Nowicka
Przestrzeń fizyczna klasy szkolnej jako środowisko socjalizacji dziecka
Katarzyna Gawlicz
Różowe koty, spanie na prawym boku i piła w przedszkolu. Dyskursywne konstrukcje
dziecka i dzieciństwa a polskie i skandynawskie praktyki pedagogiczne
Małgorzata Słowińska
"W przebraniu Słodkiego Elfa", czyli jeszcze raz o kompetencjach dziecka w
wieku przedszkolnym
Teresa Sadoń-Osowiecka
Możliwości (?) kształcenia geograficznego w klasach początkowych z perspektywy
podstawy programowej
Monika Wiśniewska-Kin
Między szkołą a życiem. Badanie dyskursów: dziecięcego i podręcznikowego z
perspektywy kognitywistycznej
Iga Kisa-Bogorodź
Dominacja i reprodukcja znaczeń kulturowych w dyskursach władzy rodzicielskiej
Anna Wasilewska
Dziecięcy dyskurs w przestrzeni kulturowej. Projekt badawczy
Część III WŚRÓD METOD I BADAŃ
Maria Marcińczuk
Etnografia w naukach pedagogicznych - od opisu do zaangażowania krytycznego
Martin Blaszk
Nieznormalizowana zgoda: próba używania brikolażu jako metody badania happeningu
Ewa Mroczka
Fenomenografia jako metoda postępowania badawczego w badaniach nad tożsamością
nauczycieli wczesnej edukacji
Małgorzata Żytko
Szkolne i środowiskowe uwarunkowania umiejętności językowych i matematycznych
absolwentów edukacji początkowej - szansę i bariery
Jolanta Sokołowska
Rodzina o niskim statusie socjokulturowym i ekonomicznym jako miejsce konstruowania
tożsamości a zadania szkoły
Fengling Tang
Ryzyko i dziecięce uczenie się w perspektywie dorosłych na podstawie badań chińskiego
i angielskiego kontekstu kulturowego
Anna Strzelecka-Ristow
Zawód nauczyciela wczesnej edukacji w wypowiedziach studiujących specjalność
Pedagogika wczesnoszkolna
Jolanta Bonar
Poziom twórczości dzieci w młodszym wieku szkolnym (w świetle wyników badań
psychometrycznych)
Grażyna Szyling
Zaułki oceniania wczesnoszkolnego
Jolanta Góral-Półrola, Marta Mosiolek
Rozwój słownikowy dzieci u progu nauki szkolnej na przykładzie projektu
Logopedicus
Teresa Neckar-Ilnicka
Uczeń w wieku wczesnoszkolnym - człowiekiem sukcesu (?). Mity i fakty
Część IV KU NOWYM ROZWIĄZANIOM - PROPOZYCJE I BARIERY
Jolanta Kruk
W poszukiwaniu źródeł dydaktyki interaktywnej
Janina Uszyńska-Jarmoc
Od nowicjusza do eksperta uczenia się, jak się uczyć. Potoczne koncepcje uczenia się
podstawą nabywania kompetencji uczenia się dzieci w młodszym wieku szkolnym
Adam Jagiełło-Rusiłowski
Dzieci w płaszczu eksperta - nauczyciele jako mediatorzy pozycji władzy
Alena Douśkova, Ruźena Tomkuliakova
Nowe cele i stare metody - bariery przemian w nauczaniu początkowym
Małgorzata Suświłło
Holistyczne podejście do wczesnej edukacji - założenia i realia
Simoneta Babiakova
Projektowanie i planowanie nauczania w edukacji elementarnej - nowe teorie oraz wyniki
badań
Ewa Szatan
O zagrożeniu infantylizacją w edukacji muzycznej dziecka
Agnieszka Szplit, Zuzanna Zbróg
Szansę i bariery organizowania współpracy grupowej w praktyce szkolnej i przedszkolnej
z odniesieniem do projektu Molteno realizowanego w RPA
Anna Nitecka-Walerych
Między uprawą a wychowaniem do wartości ciała. Ewolucja poglądów na cele wychowania
fizycznego
Natalia Pater-Ejgierd, Małgorzata Karczmarzyk
Dziecko w wirtualnej galerii. Analiza wybranych stron internetowych wielkich muzeów
Mariana Cabanova, Petronela Tabaćakova
Czynności zawodowe nauczyciela edukacji początkowej - chwila obecna i perspektywy
Iwona Majcher
Teren przyszkolny jako miejsce oswajania przyrody
640 stron, Format: 17.0x23.5cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- (ANTY)EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLUS-STAŃSKA D. RED.
- SENSY I BEZSENSY EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ KLUS-STAŃSKA D. NOWICKA M.
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.
|